Jednom kada vaš kupac postane radoznao kako mu vaš proizvod ili usluga mogu rešiti problem želeće da saznaju još informacija. To je trenutak kada vaš web sajt stupa na scenu. Web sajt može da košta hiljade pa čak i stotine hiljada evra međutim problem je što previše kompanija nema nikakve rezultate sa njima a ne znaju zašto. Sve je u rečima. Većina nas zna da je veb sajt veoma važan i plaćamo i par hiljada evra da ga imamo. Međutim ko god da je zadužen za naš veb sajt je više okupiran bojama, fotografijama i poljima nego rečima koje se koriste. Boje, fotografije i polja u sasvim ok ali reči su te koje prodaju stvari.

Vaš web sajt treba da sadrži reči koje prodaju. Mi u ProDigital Designu svakog dana odvojimo po sat vremena za analizu web sajtova raznih kompanija i tom prilikom smo zapazili greške koje većina ponavlja. Ovo su greške koje se lako mogu izbeći prilikom izrade web sajta: 

  1. Koristite previše insajderskih reči 
  2. Koristite previše reči u Hederu 
  3. Dugme „poziv na akciju“ je pasivno 
  4. Dugme „poziv na akciju“ se ne ponavlja kroz stranicu 
  5. Fotografije koje koristite nisu u skladu sa proizvodom i rečima koje koristite na stranici 
  6. Jezik kojim se obraćate je sladak i pametan ali ne i jasan 
  7. Sajt ne promoviše „Lead generator“ 
  8. Koristite slajd show i tekst se brzo kreće što frustrira potencijalne kupce 
  9. Sajt priča Vašu priču umesto da pozove kupca „u priču“

Najveća greška koju klijenti prave je što ga naprave previše komplikovanim. Većina biznisa treba web sajt sa jednom jedinom svrhom…da napravi prodaju. Prodaja možda nije glavni razlog zbog koga ste ušli u biznis ali je sigurno glavni razlog zbog koga ćete ostati u biznisu. 

Vaš web sajt treba da bude mašina koja prodaje. 

Mapa web sajta koji zaista funkcioniše

Prava pitanja na koja bi trebalo da odgovorite pre izrade web sajta su: 

Koji problem vaš proizvod ili usluga rešavaju? 

Kako se vaši kupci/klijenti osećaju kada im rešite problem? 

Kako neko najčešće kupuje vaš proizvod/uslugu? 

Zapamtite, prave reči moraju biti na web sajtu, ako nisu web sajt neće prodati ništa. Zato je apsolutno neophodno postaviti pravu mapu web sajta pre same izrade. Da ne bismo došli u situaciju konstantnih izmena po metodi ispravno-neispravno otklanjajući greške beskonačno. 

Kako napraviti dobru mapu web sajta? 

Devet sekcija dobrog web sajta koje povećavaju prodaju iznova i iznova. Ovih devet sekcija su kao udice u vodi, što više ih imate na web sajtu više ćete riba upecati. 

  • Heder 
    Sam vrh vašeg sajta koji sadrži samo nekoliko reči o tome šta nudite 
  • Rizici 
    U njoj ćete objasniti kupcima od čega ćete ih spasiti 
  • Ponuda vrednosti 
    Ova sekcija dodaje vrednost vašem proizvodu/usluzi tako što će istaknuti benefite 
  • Vodič 
    Sekcija u kojoj ćete predstaviti sebe kao kao brend ili osobu koja može rešiti problem kupcu 
  • Plan 
    Put kojim kupac mora proći da bi poslovao sa vama kako bi rešio svoj problem 
  • Paragraf objašnjenja 
    Dugačka verzija brandscripta u kojoj pozivate kupca da bude deo vaše priče. Ovo će Vam takođe poboljšati vaš SEO 
  • Video (opciono) 
    U njemu ćete objasniti šta se zapravo dešava na sajtu u jednoj dinamičnijoj formi. 
  • Izbor cena (takođe opciono) 
    Sekcija na web sajtu u kojoj ćete izlistati vaše proizvode 
  • Footer ili svaštara 
    Najvažiniji deo na sajtu gde ćete izlistati sve ono što od predhodnog mislite da je važno. 

Kojim redosledom treba da idu sve ove sekcije?  

Izuzev hedera koji mora stajati na vrhu nema nekog magičnog rasporeda. Istina je da postoji bezbroj mogućih rasporeda i gotovo je nemoguće da zabrljate. Naš zadatak je da složimo ove sekcije u lepu celinu koja će i da radi, da generiše prodaju.