Jednom kada se potencijalni kupci zainteresuju kako im vaš proizvod ili usluga mogu rešiti probleme poželeće da saznaju još informacija o vama. To je trenutak kada vaš web sajt stupa na scenu.
Web sajt može da košta hiljade pa čak i stotine hiljada evra, ipak problem je što dosta kompanija i dalje nemaju nikakve rezultate, a ne znaju zašto. Ključ uspešnog sajta je u rečima. Većina nas zna da je web sajt veoma važan, na kraju krajeva plaćamo i više hiljada evra da ga imamo, optimizujemo i održavamo. Međutim, vrlo je moguće da osoba koja je trenutno zadužena za vaš web sajt više obraća pažnju na boje, fotografije i polja nego na reči i sadržaj. Boje, fotografije i polja su važni elementi, ali su reči te koje prodaju proizvod ili uslugu.
Mi u ProDigital Designu često radimo analizu web sajtova raznih kompanija i tom prilikom zapažamo greške koje većina ponavlja. Evo neke od njih koje se lako mogu izbeći kada znate da ih prepoznate:
- Koristite previše stručnih reči
- Koristite previše reči na vrhu web stranice
- Dugme „poziv na akciju“ je pasivno, nije konkretno
- Dugme „poziv na akciju“ se ne ponavlja kroz stranicu
- Fotografije koje koristite nisu u skladu sa proizvodom i rečima koje koristite na stranici
- Jezik kojim se obraćate je sladak i pametan ali ne i jasan
- Sajt ne nudi privlačan sadržaj u zamenu za email za potencijalne kupce tzv. leadove
- Koristite slajd show i tekst koji se brzo kreću što frustrira potencijalne kupce
- Sajt priča Vašu priču umesto da pozove kupca „u priču“
Najveća greška koju klijenti prave je što previše komplikuju. Većini biznisa je potreban web sajt sa jednom jedinom svrhom…da napravi prodaju. Između ostalog, složićete se: prodaja možda nije glavni razlog zbog koga ste ušli u biznis, ali je sigurno glavni razlog zbog koga ćete ostati u biznisu.
Vaš web sajt treba da bude mašina koja prodaje.
Ali vam pre svega treba mapa web sajta koji zaista funkcioniše, a za kreiranje iste su vam neophodna prava pitanja.
Pitanja na koja svako ko želi kvalitetan web sajt treba da odgovori pre početka izrade:
Koji problem vaš proizvod ili usluga rešava?
Kako se vaši kupci/klijenti osećaju kada im rešite problem?
Kako neko najčešće kupuje vaš proizvod/uslugu?
Zapamtite, prave reči moraju biti na web sajtu, ako nisu onda postoij velika verovatnoća da web sajt neće prodati ništa. Zato je apsolutno neophodno postaviti pravu mapu web sajta pre same izrade.
Da ne bismo došli u situaciju konstantnih izmena po metodi ispravno-neispravno otklanjajući greške beskonačno…
Hajde da sad pojasnimo kako napraviti dobru mapu početne stranice web sajta.
Ovde govorimo o devet sekcija svakog dobrog web sajta koje povećavaju prodaju iznova i iznova. Ove sekcija su kao udice u vodi, što više ih imate na web sajtu to ćete više riba upecati.
Heder
Sam vrh vašeg sajta koji sadrži samo nekoliko reči o tome šta nudite. Ovde je potrebno da budete potpuno jasni i precizni šta je vaša ponuda.
Rizici
U njoj ćete objasniti kupcima koji su rizici ukoliko se odluče da ne rade sa vama.
Ponuda vrednosti
Ova sekcija dodaje vrednost vašem proizvodu/usluzi tako što ćete istaći benefite.
Vodič
Sekcija u kojoj ćete predstaviti sebe kao brend ili osobu koja može rešiti problem kupcu. Ovo je ujedno i odlično mesto za postavljanje recenzija vaš zadovoljnih klijenata i kupaca.
Plan
Put kojim kupac mora proći kako bi sarađivao sa vama i rešio svoj problem. Predstavite taj put u tri jednostavna koraka koja vode do jasnog benefita koji im vi nudite.
Paragraf objašnjenja
Sekcija u kojoj pozivate kupce da budu deo vaše priče. Ovo će takođe poboljšati vaš SEO.
Video (opciono)
U njemu ćete objasniti šta se zapravo dešava na sajtu u jednoj dinamičnijoj formi.
Cena (takođe opciono)
Sekcija na web sajtu u kojoj ćete izlistati vašu ponudu i cene.
Footer ili svaštara
Deo na sajtu gde ćete izlistati sve ono što mislite da je važno za vaše posetioce ali ne pripada ostalim sekcijama.
Kojim redosledom treba da idu ove sekcije?
Izuzev hedera koji mora biti na vrhu nema nekog magičnog rasporeda. Istina je da postoji bezbroj mogućnosti i gotovo je nemoguće zabrljati. Ipak, razmislite o tome koje informacije su ključne za potencijalne kupce i koje treba da budu izložene na najzapaženijim delovima sajta.