Želite efikasan marketing? Evo 5 koraka koji će vam pomoći da ga ostvarite 

effective marketing

Podeli

Mnogi biznisa danas imaju problem sa time da kreiraju efikasan marketing za sebe. Oni se trude, često i ulažu mnogo, ali rezultati su im slabi ili nepostojeći. Zašto je to tako? 

Postoji nekoliko odgovora, ali danas ćemo proći kroz 5 stvari koje možete da uradite odmah i učinite da marketing vaše kompanije istog časa postane efikasan. 

Zadajte sebi jasne ciljeve 

Kako biste mogli oceniti svoj marketing kao efektivan ili neefektivan morate odrediti jasnu granicu onoga što želite da postignete. Prvo, procenite gde se nalazite i gde biste želeli da budete posle nekog perioda (recimo mesec dana). Na primer, možete sebi dati cilj da vam u narednom mesecu više od 50% poseta na sajtu bude preko Instagrama. Pogledajte koliki broj ljudi vam trenutno dolazi na sajt preko te društvene mreže, pokušajte nove marketing tehnike i pratite da li su, i koliko efektivne. 

Na taj način ćete najlakše izmeriti uspeh i doći do efektivnog marketinga za vaš biznis, za vašu ciljnu grupu. Sledeći mesec možete sebi zadavati slične ili drugačije ciljeve, važno je samo da je svaki cilj koji ste zacrtali lako merljiv kako nikada ne biste imali dilemu da li ste napredovali i koliko.  

Upoznajte svoje klijente  

Tačno određivanje ciljne grupe kojoj se obraćate je ogroman deo posla pri kreiranju marketing strategije. Razmislite pažljivo o tome ko je vaša idealna mušterija. Koliko ima godina? Gde živi? Šta karakteriše njihov način života?  

Kada imate pred sobom tog idealnog klijenta biće vam mnogo lakše da napravite svoju marketing strategiju i odredite svoj pristup. Društvene mreže, kao mesta gde ogroman broj ljudi provodi svoje slobodno vreme, jedna su od najboljih mesta za oglašavanje. Ali, nisu svi ljudi na svim društvenim mrežama. Primera radi, Facebook ima najviše ljudi srednjih i zrelih godina, Instagram ima najviše onih u 20tim i 30tim godinama, a Snapchatom i TikTokom su do skoro dominirali samo oni u ranim 20tim i tinejdžeri, danas je već demografija na ovoj mreži šira. Kada ovo znate, nećete ulagati u profile na društvenim mrežama gde se vaša idealna ciljna grupa ne nalazi.   

Odaberite strategije 

Sad kada imate bolju ideju o tome gde su vaši klijenti, vreme je da odaberete pravu strategiju kojom ćete im prići. Najbolje koje možete pokušati su: 

SEO optimizacija 

Kreiranje sajta i pisanje teksta na njemu po tome šta korisnici pretražuju na Google pretraživaču kada je vaša grana biznisa u pitanju. Dobro urađena SEO optimizacija vam može doneti dosta poseta sajtu i samim tim uvećati vaš biznis. Važno je naglasiti da je ovo usko specijalizovan posao za koji će vam trebati SEO stručnjak, kao i to da je ova vrsta strategije maraton, a ne sprint. Rezultati će biti vidljivi posle dužeg rada na optimizaciji i ovim putem se ne mogu očekivati brzi rezultati. 

Influenserski marketing 

Influenseri predstavljaju važne ličnosti u društvu, pogotovo među mladima, jer značajno utiču na kreiranje ukusa sadašnjosti i budućnosti. Koristeći vaše proizvode ili usluge oni će dovesti do toga da se proširi svest o vašem brendu i da se pozitivan imidž koji ima influenser proširi i na vaš biznis. Ipak, budite pažljivi sa odabirom, jer nije svaki influenser pogodan da reklamira svaku vrstu biznisa. 

PR marketing  

Mediji su moćan posrednik imeđu vas i vaših budućih kupaca ili klijenata i nemojte prevideti njihovu ulogu. PR marketing može da vam pomogne u nekoliko oblika: PR tekstovi (plaćeni tekstovi koji govore o vama i vašoj kompaniji, može biti intervju sa vama kao vlasnikom preduzeća koje se reklamira itd.), recenzije vaših proizvoda (ponudite besplatan proizvod ili uslugu koje prodajete novinarima kako bi oni uradili recenziju i objavili je u svom mediju) i zapravo bilo koje pozitivno spominjanje vas ili vaše firme u medijima (to može biti podstaknuto nekom humanitarnom akcijom koju ste pokrenuli, unikatnim projektom na kojem radite i kojem mediji neće odoleti itd.).   

Email marketing 

Email marketing je jedan od verovatno najmanje stresnijih vrsta marketinga koji može biti prilično efektivan zbog nečega što se zove automatizacija marketinga. Kada vam klijenti jednom ostave email adresu, vi od tog trenutka imate direktnu vezu sa njima bez ijednog posrednika. Taktike email marketinga su brojne i nećemo ovde ići u njihove detalje, ali ono što vam možemo savetovati jeste da sve one koji su vam ostavili email adresu podelite u nekoliko grupa. Na primer, one koji su vam kontakt ostavili preko društvenih mreža i one koji su vam svoju email adresu ostavili direktno preko sajta. Tako unapred izdeljenim grupama kreirajte personalizovane mejlove koje ćete im povremeno slati (i u kojim ćete im s vremena na vreme nuditi i direktnu prodaju) i time ih podsećati na sebe i graditi njihovo poverenje u vaš brend.   

Marketing na društvenim mrežama 

Predstavljanje na društvenim mrežama je jako važno, jer kao što smo već spomenuli, veliki broj ljudi danas tamo provodi slobodno vreme i najviše vaših budućih kupaca će vas upravo tamo i pronaći. Jedna od ključnih tačaka kod marketinga na društvenim mrežama je autentičnost i celovitost.  

Obratite pažnju na to da je vaš sadržaj unikatan i uvek svojstven stilu koji vi želite da negujete kao i da imate ujednačen broj objava različitog tipa. Na primer, nije dobro imati samo zabavne objave ili samo prodajne objave, ali kombinacija jednih i drugih i stalno održavanje tog balansa su se pokazali kao uspešno rešenje za mnoge biznise. Dobar i posvećen rad na društvenim mrežama će vam doneti lojalne i aktivne pratioce koji će vam u budućnosti postati klijenti i čak proširiti vaše poruke tj. objave svojim prijateljima.  

Odaberite najviše dve ili tri strategije i fokusirajte se na njih. Želja da se sve strategije primene odjednom će vas odvesti samo do toga da nijednu ne sprovodite onako kako bi trebalo kao i do toga da vaš marketing ima slab ili nikakav efekat. 

Imajte kontinuitet u radu 

Poslednja, ali ne i najmanje bitna stavka je da imate kontinuitet u svom marketingu. Nećete imati efikasan marketing ako dva meseca radite na njemu, pa mesec dana pauzirate. Marketing je sfera biznisa koja zahteva stalan rad. Zbog toga je veoma važno da pre nego što krenete da ga radite, objektivno sagledate situaciju i ocenite da li vi imate vremena i energije za rad na marketingu ili je bolje da posao izgradnje svog brenda prepuste agenciji za digitalni marketing.  

Mnogi vlasnici biznisa danas nemaju vremena da se valjano posvete marketingu i zbog toga traže agencije koje će im po sistemu “ključ u ruke” kreirati efikasan marketing i povećati njihovu prodaju. Mi u ProDigital Design agenciji radimo upravo to, i sa višegodišnjim iskustvom iza sebe možemo da garantujemo povećanje prodaje vašem biznisu i veći brand awareness među vašom publikom.  

Nemojte uskraćivati svom biznisu efikasan marketing.

Javite nam se i zakažite besplatne konsultacije!   

Istražite više

Blog

Svakom biznisu je potreban prodajni levak, ali ne onakav kakav vi mislite 

Ovaj tekst govori o važnosti prodajnog levka, odnosno putanje po kojoj se potencijalni kupci kreću.  Prodajni levak je marketinški tok koji značajno utiče na način na koji razvijate svoje poslovanje. Gotovo svaki biznis danas koristi ovaj tok kako bi organizovalo i vizualizovalo svoju strategiju prvog koraka potencijalnog kupca ili klijenta.