Otkrivamo kako su svetski stomatolozi povećali broj pacijenata za 2x u roku od 90 dana

Ceo internet je upoznat sa zubarima na društvenim mrežama!

Dopadljivi, stručni i angažovani profili i video materijali koji nakon objavljivanja postižu ogroman uspeh. A od tog uspeha ne samo da skače broj pratilaca, nego i broj pacijenata.  

U međuvremenu,

vi kao stručnjak za stomatologiju znate da isto tako postižete neverovatne rezultate sa svojim pacijentima. Vidite zadovoljstvo i osmeh nakon svake posete, čujete njihovu zahvalnost i nevericu, ali se i dalje oslanjate samo na tradicionalni način reklamiranja.   

Svetski trendovi u stomatologiji kažu da to više nije jedini način.

Ali ne zato što vi nešto ne radite kako treba, već je konkurencija počela koristiti prostor gde vas još uvek nema. To samo znači da vaša ordinacija u ovom trenutku još uvek nije prepoznata i dostupna online za sve one koji i dalje traže svog idealnog stomatologa.  

Dakle, to što ste vrhunski genijalac svog posla ne znači mnogo ako su vaši trenutni pacijenti jedini u to upućeni. Hajde da sada otkrijete prednosti digitalnog marketinga i unapredite svoju prisutnost na mreži poput svetskih stomatologa i privučete nove pacijente.  

Prednosti reklamiranja na društvenim mrežama:

Veća vidljivost i doseg do potencijalnih pacijenata
Veća prepoznatljivost vaše ordinacije
Stalna prisustnost vas kao brenda
Dugoročno manji troškovi u odnosu na tradicionalno oglašavanje
Mogućnost ciljanog oglašavanja samo ljudima koje zanima vaša usluga
Rast broja poseta na web sajtu i zakazanih pregleda
Mogućnost kreativne prezentacije usluga
Praćenje i analiziranja uspešnosti kampanje
Prilagođavanje sadržaja u realnom vremenu
Dostupnost analitičkih podataka

Digitalni marketing je u 2023. godini nezaobilazni alat za sve vrste klinika, poliklinika, ordinacija i zdravstvenih usluga. Kvalitetno pozicioniranje i uspešno targetiranje su dodatni katalizatori za napredovanje u ovoj grani poslovanja.

Uspešan rast i razvoj stomatoliških ordinacija zasniva se na održavanju i unapređenju usluga i opreme, ali i preduzumljivoj promociji. Nekad se reklamiranje odnosilo samo na offline svet, ali kako se progres desio i na tom polju, danas se online promocija korišćenjem digitalnog marketing podrazumeva na svetskom nivou.

Kako iskoristiti potencijal digitalnog marketinga u stomatologiji?

Možda ste se na trenutak zapitali: čekaj kada je došlo do toga da razmišljam o ovoj temi? Evo malog podsetnika, 2020. godina i pandemija korona virusa je donela potrebu za prilagođavanjem novonastaloj situaciji i inovacijama u biznisu. Sve to je prouzrokovalo i da se stomatološke ordinacija istaknu u prvi plan po svom načinu rada, pokazujući putem mreže kako pacijenti sebi mogu obezbediti sigurnu negu zuba.  

Vrste informacija koje su se tada delile nadalje su promenile tok interesovanja i potražnje potencijalnih klijenata za svojim stomatologom i ordinacijom.   

Ukoliko tada niste prihvatili i iskoristili moć digitalnog marketinga to je sasvim u redu, ali to vas neobavezuje da tako nastavite.  

Sada ste svesni da ogromna prilika leži u tome i da imate šta da ponudite, zbog čega pitanje više nije zašto već kako izgraditi reputaciju na mreži. 

Evo na šta sada možete staviti svoj fokus:

Uradite svoj domaći zadatak pre nego počnete da ulažete u digitalni marketing

Ako se susrećete sa padom broja pacijenata ulaganje u brza rešenja, bez istraživanja i analiziranja vas može skupo koštati. Imajte na umu da nije svaki marketinški plan odgovarajuć za svaku ordinaciju i da prepisivanje od konkurencije vama možda neće doneti zadovoljavajući uspeh.  

1.

Upoznajte se sa svim elementima marketinga

Pre nego se pokrenete na akciju uputite se u to ko su vaši klijenti, kome su vaše usluge namenjene i neophodne. Pogledajte kako to radi konkurencija, ali samo da biste uvideli koje su vaše prednosti. Dajte sve od sebe da istaknete i kombinujete svoje prednosti sa savetima koji rade i donose profit. I naravno, uvek budite upućeni u to koliki vam je budžet.  

2.

Planirajte svoj budžet za marketing

Kako i sami znate, budžet se ne odnosi uvek samo na novac. Pored toga što vas budžet informiše o tome koliko imate na raspolaganju, treba da vas obavesti i o vremenu koje isto tako treba uložiti. Recimo: dve iste kampanje mogu za dve različite ordinacije trajati i trošiti potpuno drugačiju količinu novca. Sigurni smo da biste voleli da izbegnete nepotreban trošak, zar ne?  

3.

Informišite se kolika je vrednost novog pacijenta

Imate li evidenciju koliko ste novih pacijenata dobili u prošloj godini? Imate li podatak koliko vas je dovođenje novog pacijenta koštalo? Koliko ste zadovoljni svojim odgovorima? Razmislite koji vam se pacijenti vraćaju i najviše doprinose vašem biznisu, a onda se potrudite da privučete pacijente slične njima.  

4.

Negujte postojeće pacijente

Možda ste već uključili program lojalnosti, popuste za studente, besplatne savete ili posebne ponude kako biste povećali njihovo zadovoljstvo. Jednom kada razumete da pacijenti nisu samo korisnici vaših usluga već i promoteri brenda, onda ste se dugoročno obavezali na uspeh ordinacije i isplativost vašeg rada.  

5.

Poredite se samo i jedino sa sobom od juče

Svaki put kada gledate šta drugi rade, uzmite u obzir da svaka ordinacija, ma koliko se činilo da nije tako, ima svoju jedinstvenost. Razlikujete se po cenama, geografskom dometu, ciljanoj publici, potencijalu i tako dalje. Jedino sa kim se možete porediti ste vi sami. Pratite sebe i svoje brojeve, napredak, koliko ste novih ljudi privukli, zadržali postojeće i kakvi su vam prihodi.  

6.

Testirajte, pratite, analizirajte i menjajte

Što više ste upućeni u to kako vaša publika reaguje to ćete brže i bolje napredovati. Dakle, ne preskačite testiranje, praćenje, analiziranje i kada je potrebno menjanjajte svoje marketinške odluke. Savladajte kako da prepoznate uzrok i posledicu slabe reakcije i pratite koliki je povrat uloženih sredstava.  

7.

Uključite svoj tim u realizaciju

Stomatološku ordinaciju čini tim kao što je to slučaj i u marketinškoj agenciji. Od velike je važnosti da svi budu uključeni i razumeju koja je uloga marketinga u vašem poslu. Kreiranje i marketinški angažman treba postati deo odgvornosti svakog od zaposlenih, bilo da to radite sami ili uz podršku agencije.   

8.

Koliko štetite svom radu ukoliko niste prisutni na mreži?

Primetite samo da su gotovo svi na mreži – vaši zaposleni, pacijenti, poslovni partneri. Ako je već tako, zašto jednostavno ne bi i vaša ordinacija bila tamo?

 Čim se priključite i vi znaćete da ste na pravom mestu za unapređenje vaše prakse.  

Ako pak spadate u onu grupu koja još uvek smatra da je prisutnost na društvenim mrežama i digitalni marketing samo gubljenje vremena, hajde da nešto razjasnimo.  

Složićete se:

odsustvo na mreži ne znači da ste neprofesionalni, ali znači da propuštate priliku da vas potencijalni pacijenti otkriju, upoznaju, vide i požele da vas posete. Da, internet je zaista postalo mesto informisanja, a društvene mreže najbolji prostor da ljudima date odgovore na njihove zahteve, pitanja ili nedoumice zbog koji će se odlučiti da dođu kod vas.   

Osim što rizikujete gubitak potencijalnih klijenata, odsustvo može uticati i na vaše trenutne pacijente. Ljudi vole da se pohvale, vole da mesto na kom neguju svoje zube ima visoku reputaciju i među publikom na internetu, da kad vas preporuče ljudima uliju poverenje i pre nego što su bilo šta o vama rekli. Sigurni smo kada biste i njih pitali za savet da bi vas rado podržali u toj nameri. Između ostalog, i za njih bi to bilo odlično mesto za informisanje, a da ne govorimo koliko bi to samo uticalo i na učvršćivanje njihovog poverenja.  

Nema potrebe da još i naglašavamo koliko biste na taj način pomogli sebi da ostanete konkurentni na tržištu, dok se istovremeno ističete po svojoj autentičnosti.  

Ukratko, niko ne želi da poseti zubara kog ne poznaje, koji ne uliva poverenje, koji nije već prepoznat kod drugih ljudi. Ako još uzmete u obzir i pacijente koji po prirodi imaju strah od zubara i nepoznatog, onda ćete i sami zaključiti koliko izgradnja poverenja dug i intezivan proces koji igra veoma važnu ulogu pri donošenju odluke i da je digitalni marketing, kao jedan od najefikasnijih načina promocije, i više nego dobrodošao alat za vaše poslovanje.  

Na koji način prisutnost na webu može pomoći novim pacijentima da vas pronađu

Bez obzira da li istražuju zubare u svom gradu ili traže online recenzije, a možda i gledaju društvene mreže kako bi osetili energiju prostora, sestara i stomatologa ljudi se služe internetom za informisanje. Stoga, ukoliko stomatološka ordinacija nema online prisutnost i promociju, velika je verovatnoća da će je potencijalni klijenti propustiti u svojoj pretrazi. 

Počnimo od web sajta sa osnovnim informacijama o vašoj praksi. Tu su podaci o uslugama koje pružate, vašem timu, radnom vremenu, adresa i kontakt podaci. Takođe, uvek je dobrodošlo istaći posebne ponude, jedinstvene usluge po kojima se želite istaći i svakako sekciju sa recenzijama. Sve zajedno, ovo je sjajna početna stanica za upoznavanje i prvi kontakt sa vama.  

Potom, tu je i mogućnost korišćenja besplatne usluge Google My Business-a koji vam može služiti za povećanje vidljivosti i predstavljanje svojih usluga na Google-u, što vas vremenom dovodi do većeg broja pacijenata.  Zapravo, ovim alatom omogućavate da se ordinacija prikaže, izdvoji se iz konkurencije, pokaže na Google Maps-u, istakne kada neko pretražuje zubare u svom gradu ili kraju i ujedno isprate šta o vama drugi pacijenti govore. Ovo je odličan podsticaj pacijentima da vas bolje upoznaju i odaberu.  

Na ovoj listi svakako sledi i korišćenje društvenih mreža. Osim što doprinose povećanju prisustva na mreži, takođe su i odličan način da se uspostavi odnos sa pacijentima i pokaže ljudska strana prakse. Objavljivanje atraktivnog sadržaja, vašeg radnog dana, usluga, tima, zadovoljnih pacijenata i vesti vezanih za zdravlje zuba, mogu pomoći u privlačenju novih pacijenata i građenju poverenja.  

Za uspeh u ovim poljima potrebna je istrajnost, a jednom kada započnete sa promocijom ona se nikad ne završava. Kao što svoje redovne pacijente svaki put tretirate poput kralja ili kraljice, tako je i za privlačenje novih pacijenata neophodna redovna angažovanost i deljenje vrednosti radi izgradnje poverenja. Samim tim, kvalitetna prisutnost na webu pomaže vam da pronađete  nove pacijente, povećate prihode i izgradite dugoročne odonose sa njima. 

Kako se istaći u moru stomatoloških profila na društvenim mrežama?

Društvene mreže pružaju brojne mogućnosti za promociju stomatoloških ordinacija. Iako se na prvu može učiniti da nije tako, svetsko tržište dokazuje da se njihovo korišćenje može iskoristi na razne i zanimljive načine.  

Ukoliko ste i sami bacili pogled na ono što drugi rade možda ste primetili sadržaj poput: pregledi pacijenata, njihovi utisci, pre i posle fotografije, zanimljivi podaci i činjenice koje nekad vode na blog za dodatnu edukaciju, snimci prostora ordinacije, vrste usluga, intervjui, jedan radni dan ili proces jednog pregleda. Često se provuču i neke promocije, pitanja i odgovori i saveti za higijenu. 

Način na koji ćete vi plasirati svoj sadržaj zavisiće od uloženog vremena, ideja, praćenja šta publika traži i angažovanja vaših članova tima. Iako ćete možda dobiti savet kako je neophodno istovremeno biti prisutan na više kanala, odnosno društvenih mreža, nemojte se striktno pridržavati svakog pravila koje dođe do vas.  

Potrudite se da na početku, dok ne savladate jednu mrežu ne prelazite odmah na drugu. Bolje je da jedna radi vama u korist, nego više njih bez željenih rezultata. Ukoliko sve radite na kvalitetan način i održavate određen nivo neminovno je da ćete doseći širu publiku i vremenom prerasti promociju na toj mreži. Pre ili kasnije, doći ćete do nivoa stomatološkog stručnjaka za promociju na društvenim mrežama i jasno uvideti kada, kome i koja objava može koristiti, a vašoj praksi doprineti.  

odličan za stariju publiku sa dužim objavama.

pogodan za video sadržaj, fotografije i sjajan za interakciju sa širom publikom.

nudi raznolikost video formata, može se ciljati šira publika. 

popularan kako kod mlađe publike tako i kod osoba iznad 30 godina, video format, kraća forma. 

najbolji za poslovni marketing sa dužim i informativnim sadržajima. 

mešovita demografija, bolji za kratke forme koje dosežu do različite grupe ljudi.  

3…2…1!

Prava je prilika da započnete sa promocijom ordinacije

Istina postoji veliki broj načina da se reklamirate na internetu. Mogućnosti poput optimizacije sajta za pretraživače, oglašavanje preko Google Adwords-a, pisanje blogova, mejl marketing ili definisanje preciznog poziva na akciju ovde nismo obradili. A svaki od tih koraka svojim delom doprinosi uspešnosti promocije.  

Ipak, kako ne biste došli u situaciju da od previše izbora ne možete da donesete odluku, napravili smo početni pregled onoga što sada možete da preuzmete i pridružite se svetskim stomatolozima koji neguju svoj uspeh i na mreži. Izaberite mrežu, pokrenite neophodne izmene na sajtu, uključite svoj tim i što pre primetite kako se vaši termini popunjavaju.