Projekti izrade web sajtova su poznati po tome što često prelaze budžete, ali to ne mora biti slučaj i za vas. Rad sa agencijom vam može osigurati perfektan satj, ali to takođe može značiti da pre svga sami morate uložiti malo truda, pre nego što krenete u saradnju i izradu. U nastavku navodimo sedam najčešćih razloga zbog kojih izrada web sajta prelazi budžet.
Niste jasno definisali svoj posao
Ako niste u mogućnosti da opišete svoj posao u 10 ili manje reči, to može uzrokovati probleme u fazi planiranja projekta, a na kraju uticati i na budžet. Što bolje razumete svoj posao i što jasnije možete da ga objasnite onima koji nisu iz iste branše, to ćete lakše planirati i pridržavati se plana projekta.
Ako niste sigurni u definiciju svog posla, ne brinite. Dobra agencija vam može pomoći da to razjasnite, ali kako će to zahtevati dodatno vreme i novac, planirajte budžet u skladu s tim.
Ne poznajete svoju publiku
Poznavanje vašeg ciljnog tržišta unapred pomaže agenciji da se vaš sajt prikaže pravim ljudima na pravi način. Razmislite o tome da uradite analizu demografskih informacija kao što su starost, lokacija i vrsta posla vašeg idealnog klijenta.
Pored toga što će vam pomoći oko jasnog opisa poslovanja, agencija će raditi sa vama i na kreiranju profila kupaca tokom faza planiranja sajta, ali će to opet produžiti projekat, zato je uvek najbolje da već sami poznajete svoju publiku.
Ne znate šta tačno želite
Nema svaka kompanija snažan vizuelni identitet i to je u redu. Agencije će biti tu i raditi sa vama da otkrijete šta vam se sviđa na sajtu, a mnoge od njih vas vode tokom saradnja kako biste otkrili vaš ukus. Međutim, odluka je svakako na vama.
Pre nego što krenete u projekat, razmislite o idejama, o fontovima, bojama i izgledu koji vam se sviđaju kako biste izbegli produžetak rokova i dodatne sastanke za proveru. Vaša agencija želi da vam se dopadne dizajn kojim se predstavljate i da imate neke početne ideje kako biste uspešno započeli proces planiranja dizajna.
Ako vaša kompanija ima uspostavljen vizuelni identitet, razmislite o sastavljanju važnih delova u jedan dokument o brendiranju koji ćete predstaviti agenciji kao vodič.
Ne znate put svojih kupaca
Razumete li put koji vaši kupci prolaze od saznanja o vašoj kompaniji do kupovine vaših proizvoda ili usluga? Ako razumete ovu putanju, vaša agencija će moći da postavi sve element sajta na prava mesta, od početne stranice do klika na „Kupi odmah“.
Elementi vašeg sajta, poput teksta, dugmadi i linkova, vode kupce kroz sajt. Zato, ako dobro procentie ovaj proces, pre nego što započnete sa izradom sajta, vaša agencija će bolje kreirati tok novog sajta, sa adekvatnim sadržajem.
Želite da svaka stranica bude jedinstvena
Kada je svaka stranica na vašem sajtu jedinstvena, programer mora izdvojiti vreme da pojedinačno kreira svaku stranicu, što rezultira dužim radom i mnogo većim troškovima.
Razmislite o upotrebi šablona za slične stranice na vašem sajtu. Šabloni stranica ne samo da smanjuju troškove razvoja, već i stvaraju konzistentno iskustvo za vaše posetioce. Mnogi šabloni se sastoje od modularnih delova, što olakšava kreiranje novih stranica i menjanje postojećih.
Ne znate koje akcije posetioci treba da preduzmu
Kada struktura vašeg sajta prati put kupaca, važno je da im bude što jasno koje radnje treba da preduzmu dok su na web sajtu. Potrebno je strategijsko postavljanje dugmadi, obrazaca i veza koje će se koristiti sa snažnim pozivima na akciju kako bi se posetioce vodili na tom putu i kako bi se stvorili kvalifikovani potencijalni klijenti.
Želite da vaš sajt ima sve
Prekomerni dizajn može biti poguban za vaš web sajt. Najefikasnije stranice su one koje su čiste, jednostavne i lake za navigaciju. Previše dugmadi i veza može odvući pažnju korisnika.
Važno je da pratite put vaših kupaca i da pažljivo stavljate informacije i pozive na akciju. Prekomerni dizajn posebno šteti mobilno prilagođenim sajotvima, jer je radni prostor dosta ograničeniji.
Najbolji projekti web sajtova nastaju kada preduzeća i agencije blisko sarađuju. Ako imate na umu ovih sedam tačaka, možete pomoći vašoj agenciji da kreira sajt koji odgovara vašem budžetu. Što su jasnije informacije koje podelite sa agencijom, to će vaš web sajt biti bolji.
Ako želite da kreirate novi web sajt ili uradite redizajn, kontaktirajte ProDigital Design danas kako biste pristupili našem timu kreativnih umova.