Spremate se za rebrendiranje? Čestitamo vam! Možda u potpunosti menjate svoj brend. Ili ste možda kreirali pojednostavljenu poruku brenda. U svakom slučaju, gde god se sada nalazili jedno je sigurno: vaši napori da uskladite svoja sredstva sa novim brendom zahtevaće mnogo rada i razmatranja.
Ali možda postoji još jedan važan korak koji u ovom trenutku zaboravljate – interni marketing.
Posle celog posla na kreiranju vašeg novog identiteta brenda i posla koji vam tek predstoji… ovo izgleda kao samo još jedan marketinški žargon koji dodatno uvećava vaše obaveze. Ali ovo je zaista važan korak – verujte nam.
Šta je interni marketing?
Kada većina ljudi razmišlja o marketingu, oni razmišljaju o taktikama da zainteresuju kupce (bilo potrošače ili druga preduzeća) za kupovinu onoga što brend prodaje. U okviru toga, većina se slaže da ti kupci mogu biti na različitim tržištima, sa različitim interesima i ulaganjima u potencijalni proizvod.
Ali šta ako vam kažemo da te pretpostavke (iako su uglavnom tačne) odbacuju jedno važno „tržište“ za vaš brend?
Interni marketing cilja na jedan veoma važan segment: na zaposlene koji pomažu da brend oživi vašu publiku. Interni marketing nije samo za vas koji ste ili planirate rebrending, već je ovo odlična strategija za izgradnju kulture kompanije u bilo koje vreme.
Umesto da se fokusirate samo na eksterni marketing, pogledajte svoje interne marketinške taktike za trenutke izazova ili promena u vašoj kompaniji. Prekretnice obično izazivaju snažne reakcije, a pravi interni marketing može osigurati da se vaš tim okupi oko vaše inicijative, a ne da koluta očima — ili još gore, da je potkopa. Rebrendiranje je upravo jedna takva prilika u kojoj vaš uspeh može zavisiti od toga da li tim razume nove poruke i da li se entuzijastično zalaže za njih.
Saveti za oglašavanje vašeg rebrendinga zaposlenima
Izaberite pravi trenutak
Lansiranje vašeg novog brend identiteta je verovatno zaokruženo crvenom bojom i dvostruko podvučeno u vašem kalendaru. Ali šta je sa uvođenjem vaših zaposlenih u ove promene?
Ovaj datum treba da je na sličan način obeležen po važnosti – i to ne samo zato što su vam potrebni svi oni kako biste se usklađeno pripremili za spoljno lansiranje. Važno je da se vaši zaposleni osećaju osnaženim i odgovornim za to kako se rebrendiranje dešava, inače je to samo nešto novo što ste im bacili u krilo i rekli im da od sutra važe nova “pravila”.
Svakako da sve ovo ne znači da sve odluke o rebrendiranju treba da budu potvrđene i odobrene od zaposlenih – to bi usporilo proces i verovatno skrenulo sa putanje i konačne poruke. Ali pokušajte da uključite tim u rebrendiranje odozdo prema gore.
Kada kreirate razjašnjenu poruku, fokusirajte se na stvaranje priče o tome kako vaš brend pomaže klijentima da postanu heroji njihove priče. Kada su u pitanju vaši kupci, ko ih bolje poznaje od prodavaca koji se sastaju i razgovaraju sa njima? Ili tim za korisničku podršku koji svakodnevno sluša njihove probleme? Shvatate šta želimo da kažemo?
Uključite zaposlene u proces rebrendiranja postepeno, obavestite ih o promenama u ranoj fazi i dajte im do znanja da su deo promena. To će ih učiniti motivisanijim i odgovornijim za uspeh novog brenda.
Povežite interno i eksterno
Jedan od najefikasnijih načina da u vašu poruku brenda ugradite iskrenost jeste da uskladite vašu spoljnu i internu marketinšku poruku. Na primer, ako vaš spoljni marketing poručuje klijentima da je vaš glavni prioritet pružanje rešenja po meri koja im rešavaju njihove probleme, onda ne možete reći svom timu da je pravi prioritet naplatiti što više skupih usluga.
Ovakva praksa bi vrlo brzo demoralisalo vaše zaposlene. Isto tako, sjajne poruke poput “mi smo porodica” koje se ne uklapaju u vaše stvarne postupke i politiku su takođe neuverljive. Vaši zaposleni će primetiti da li i kada radite samo polovičan posao u marketingu, baš kao i vaši klijenti.
Investirajte u materijale koji oživljavaju vašu poruku
Vaši interni marketinški materijali trebaju biti više od običnih flašica za vodu sa brendom. Iako su i takvi materijali korisni, slično kao u eksternom marketingu, važno je pažljivo birati materijale koji će isporučiti određenu poruku, prilagođenu publici kojoj je namenjena.
Vodiči za brend su odličan deo internog marketinga koji služe nekoliko svrha. Oni pružaju pregled pozicije brendiranja i uključuju primere kako komunicirati u ime brenda u pisanoj i vizuelnoj formi. Najbolji vodiči ne samo da objašnjavaju „šta“ vaš brend predstavlja, već i daju ubedljive argumente za „zašto“ – posebno za zaposlene.
Ovaj poslednji aspekt takođe demonstrira svoju vrednost u privlačenju novih ili potencijalnih zaposlenih. A dobro dizajnirana knjiga brendova takođe može biti izvrsno marketinško sredstvo za privlačenje kupaca.
Interni marketing je više od samo ljudskih resursa
Interni marketing doprinosi jačanju kulture kompanije i podstiče zaposlene da se aktivno uključe u procese, što ih motiviše da daju sve od sebe kako bi ostvarili zajedničke ciljeve.
Kada zaposleni osećaju da su deo tima i da imaju ulogu u uspehu kompanije, to se odražava na njihovu produktivnost i posvećenost. Ovakva pozitivna atmosfera unutar kompanije može biti ključni faktor u stvaranju lojalnih i zadovoljnih klijenata, jer vaši zaposleni predstavljaju prvu liniju u izgradnji brenda i komunikacije sa kupcima.