"Kada vidiš šta je SEO, želećeš da si seo"

Kako pronaći pravu SEO uslugu za vaše preduzeće

Jel si seo? Dobro je. Jer kada pričamo o SEO, toliko informacija dolazi u naletima, da je ponekad za razumevanje sadržaja, najbolje da sednete.

Usled porasta broja stanovništva, raste i broj interesovanja iliti pojmova koji se pretražuju na Googlu. Kada želite da u moru svega nađu baš vas, e to je posao SEO specijaliste.

A šta je seo u osnovi, proćićemo dalje u tekstu.

„Ovaj deo marketing strategije, menja se zajedno sa ljudima“

Skraćenica SEO stoji za “Search Engine optimization”, što u prevodu znači optimizacija za dobijanje boljih rezultata u mašinama za pretraživanje.

„Zato fraza, koja se kod nas često koristi – „SEO optimizacija“, nije odgovarajuća. U prevodu bi se ponavljala reč optimizacija, obzirom da se slovo O u skraćenici SEO upravo odnosi na optimizaciju. Pravilan naziv ove delatnosti su svakako SEO usluge ili Optimizacija sajta.

SEO delimo na On-Page Seo i Off-Page Seo. Odnosno na ono što se radi na sajtu i van njega, od pronalaska ključnih reči do pravljenja sajta koji je prilagođen za pretraživače. Poenta uspešne SEO usluge je da se ujednače online i ofline načini rada.

„Krajnji uspešan rezultat je kada imate sajt koji nije prilagođen samo pretraživaču, već i ljudima.“

Kada govorimo o internet saobraćaju, ustanovili smo važnost vremena koje ljudi provedu na određenoj veb lokaciji. Da nije važno samo naterati ljude na klik, već ih treba inspirisati da ostanu na sajtu i konzumiraju njegov sadržaj.

Pretraga informacija o proizvodima i uslugama, raste iz dana u dan, a broj pojmova koje ptretražujemo nastavlja da se gomila. Ako je u početku meseca jedan pojam bio najtraženiji sledećeg meseca već može biti zanemaren i sa malim obimom pretrage.

„Kako se menja društvo menjaju se i pravila funkcionisanja društvenih mreža i pretraživača i samim tim se menjaju pravila optimizacije sajta.“

Zato je važno da se SEO specijalista informiše o trendovima i primenjuje ih, kako bi što bolje shvatio šta je to što korisnik traži.

„49% korisnika kaže da koristi Google za otkrivanje ili pronalaženje novog predmeta ili proizvoda.“

SEO je spisak pravila, čijom se primenom postiže veća vidljivost i rangiranost među prvim stranicama Googla. Nije ni čudo zašto je ovo, najkorisnije digitalno rešenje u postizanju kreidibilnosti brenda na internetu.

SEO je skup aktivnosti na koje utiče mnogo faktora, koji se menjaju zajedno sa informacijskim tokom. Primenom tih radnji SEO specijalista gradi „vrednost“ vašeg sajta raznim metodama.

Dalje u tekstu prolazimo faktore na koje utiče optimizacija sajta u cilju jasnog definisanja šta je seo u svojoj biti.

seo

Kvalitet sajta

Kada korisnik uđe na sajt ukoliko sve dobro radi, nastavlja da pretražuje informacije i raste mogućnost da ga zainteresuje sadržaj koji možda prvobitno nije ni tražio.

Kada navigacioni meni sajta, ne radi dobro, tada je iskustvo provedeno na sajtu razočaravajuće za korisnika.

To znači da svaka klikabilna opcija na sajtu mora i da bude klikabilna, tj da vodi bez poteškoća korisnika na željeni sadržaj na sajtu.

Veb devoloper je taj koji izrađuje sajt, a SEO specijalista taj sajt testira iz prizme korisnika koji traži informacije, zatim upućuje Veb devoloperu na neophodne promene.

Zato se SEO u suštini tiče korisničkog iskustva, jer govori onome koji izrađuje sajt, da korisniku sajta pruži: brzinu, kvalitet sajta i jasnoću navigacionog menija.

„Google vrednuje one sajtove koji korisniku pružaju ono što je tražio.“

Postoje razni izvori sa kojih korisnici saznaju za vaš sajt, od različitih vrsta pretraživača do društvenih mreža. Ono čemu optimizacija sajta treba da teži je pružanje što boljeg korisničkog iskustva onome ko je dospeo na sajt.

Da li je to pronašao, Google meri vremenom koje korisnik provede na sajtu.

Visoko rangirani sjatovi su oni koji imaju jasnu hijerarhiju stranica i linkova, gde svaka stranica mora biti dostupna sa minimum jednog tekstualnog linka. Stranice prepune korisnih informacija posetiocima govore da su tagovi i ALT zapisi na vašem sajtu, jasni i precizni. Sva jasnoća je u cilju produžetka korisnikovog vremena provedenog na sajtu.

„Minut po minut, prva stranica na Googlu.“

Na osnovu složenih matematičkih operacija (algoritama) odrđuje se relevantnost sajta, a onda i računa popuplarnost sajta, odnosno rangiranje sajta na osnovu kvaliteta.

seo2

Visoko rangiranje na Googlu

Najčešće korišćen pretraživač u Srbiji, svakako je Google.

Pretraživači su dizajnirani da dovode ljude na različite veb lokacije ne bi li im pružili što bolju uslugu, odnosno dostupnost podataka koje su tražili.

Kada napravite sajt, pretraživač skenira njegov sadržaj i ubacuje ga u svoju bazu.

Ukoliko vaš sajt i sadržaj Google ne može da pronađe, ne može ni da vas preporuči drugim korisnicima.

Relevantnost pozicije sajta na Google pretrazi, unapređuje se iz godine u godinu, sve u cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva.

Zato su pretraživači dizanirani da budu pametniji u pronalaženju načina da pruže relevantne informacije i učine korisničko iskustvo boljim.

Sajtovi koji na prvom mestu imaju korisničko iskustvo posetioca, oni su koji najviše poštuju pravila optimizacije i samim tim su rangirani visoko na stranicama pretraživača.

Drugim rečima, Google obožava one sajtove koji pružaju dobro korisničko iskustvo, odnosno poštuju pravila koja su propisana i pokazuju da uviđaju važnost istih.

Dobro ponašanje korisnika prema Googlu je jasno objašnjeno u pravilima optimizacije sajta. Vaš sadržaj je cenjen od strane Googla na osnovu vremena koje je korisnik proveo na sajtu.

Ukoliko je samo kliknuo na blog post i odmah izašao, znači da je u pitanju lažna informacija, odnosno da potpuno ne odgovara na ono što ga zanima ili nešto nije funkcionisalo na sjatu. Vaš sadržaj shvaćen je kao obmana, odnosno da ne pruža informacije koje korisnik na Googlu pretražuje.

Dobra optimizacija sajta, dovodi do pozitivnog korisničkog iskustva.

Pozitivno iskustvo korisnika je kada ostaje duže na sjatu, deli sadržaj sajta i još bolje kada se usled pretrage vrati na čitanje baš vašeg sadržaja.

Takva vrsta ponašanja korisnika dovodi do potencijalnih prodaja i povećanja profita.

Zato SEO usluge treba da budu prve pri digitalnom poboljšavanju brenda, jer samo sajt koji funkcioniše po Google pravilima jedino vredi i promovisati.

slika br 3

Ključne reči

Seo optimizacija je tu da sajt vaše kompanije stavi na prvu stranicu Googla, a ključne reči koje opisuju vašu poslovnu sferu i proizvod, istakne više od konkurenata.

Ključne reči su reči i fraze koje potencijalni kupci koriste za pronalaženje proizvoda. Brend kasnije koristi te reči u opisivanju svojih proizvoda ili usluga, jer je očigledno to ono što korisnici traže na interenetu.

Seo stručnjaci imaju softver za pretraživanje ključnih reči, koji pokazuje statistiku o tome koliko ljudi je na Googlu pretraživalo baš tu reč.

SEO stručnjak upućuje piscima u marketing agenciji koje reči bi u svojim blogovima treba da koriste, kako bi se brend, opet putem sadržaja povezao sa kupcima.

Ključne reči ne izmišlja SEO specijalista, ključne reči diktirate Vi!

Kada pretražujete, vi zapravo kreirate ključne reči. Kada vam pretraživač ne da odgovor na njih, to znači da je konkretno ta ključna reč (ili fraza) zanemarena.

SEO specijalista je bira ključne reči za koje smatra da će dovesti posetioce na konkretan sajt. Da bi to postigao sprovodi istraživanje na softveru namenjenom za to.

Kada bira za koje ključne reči će koji sajt optimizovati, SEO specijalista radi to na osnovu nekoliko kriterijuma koje svaka od tih reči mora da ispuni da bi se smatrala kvalitetnom.

Seo specijalista zapravo ima uvid u to koliko su koje reči korišćene pri pretrazi na Googlu i na osnovu tog i još nekoliko kriterijuma pravi liste ključnih reči za svaki sajt i redovno ih dopunjuje novim rečima ukoliko se pojave.

Pored svake ključne reči ili ključne fraze postoji jasan broj mesečnih pretraživanja tog pojma.

SEO specijalisti je to glavni podatak pri odabiru reči koje će se u pisanim sadržajima koristiti.

Nakon toga sarađuje sa copywriterom koji izabrane ključne reči koristi u tekstu, na tačno određeni način i u pravoj meri.

Dobra okolnost SEO usluge je ta što je tačan broj korišćenja određene ključne reči transparentan i tako ćete znati tačno za koju reč da radite optimizaciju.

Za optimizaciju sajta za određenu ključnu reč, potrebno je da se ona koristi u naslovu bloga, da je provučena kroz ceo tekst u određenom procentu i da se pored nje pojavljuju i druge srodne ključne reči u tekstu.

Konkurencija pri odabiru ključnih reči takođe postoji.

SEO stručnjak je svestan da i druge kolege pretražuju ključne reči, zbog čega se nekad opredeljuju za one ključne reči koje su sa malim obim pretrage.

Cilj takvih aktivnosti je delotvoran kada želite da istaknete svoj sadržaj na Googlu u odnosu na konkurente.

Većina biznisa se fokusira na to da se pozicionira za one ključne reči koje se masovno koriste dok ignorišu one fraze koje imaju manji obim pretrage, ali ih konkurencija zanemaruje pa bi im dovele sigurne posetioce na sajt.

Zato je nekada dobar način za pridobijanje posetioca na sajt, korišćenje zanemarenih ključnih reči odnosno one koje se manje pretražuju, ali dolaze do odreženog dela publike do kojih široko upotrebivane reči ne dopiru.

Popularne ključne reči čine 30% pretraga, a preostalih 70% čine takozvane dugačke fraze.

Dugačke fraze, iako su manje pretraživane, nekada će biti više vrednovane u odnosu na daleko više pretraživane popularne ključne reči.

Ukoliko blog na neku temu sadrži ključne reči koje ljudi koriste kada traže informacije onda taj blog post ima šanse da se nađe među prvim stranicama Googla i bude baš onaj koji korisniku daje odgovor na njegov upit.

Ukoliko je reč sa visokim obimom pretrage, za nju se nudi i visoki obim rešenja.

Ukoliko u naslovu bloga postoji fraza koju ljudi najviše pretražuju, na primer „Šta je seo“.

Taj blog će više vidljiv u odnosu na onaj gde se koriste samo „popularne“ ključne reči, odnosno reči koje ljudi najviše pretražuju.

Zato SEO usluge kombinuju ključne reči sa visokim obimom pretrage i one sa manjim obimom.

To što upola manje ljudi na Googlu pretražuje određenu reč, znači da ukoliko je koristite u tekstu vaš sadržaj pojavljivaće se manjem broju ljudi.

Time ćete imati manje konkurencije i veću šansu za klik i konverziju na sajtu. 

Zato nekad zanemarene ključne reči donose sigurne klikove na sajt jer predstavljaju specifičan i detaljan odgovor na upit korisnika. A odgovor na upit korisnika je ono što je suština SEO usluge i pravila poslovanja na Googlu.

Međutim, kontinuitet u tim aktivnostima je neophodan, jer Google primećuje kada sadržaj zastareva u odnosu na druge po odabiru ključnih reči, što opet utiče na nadmetanje u rangiranju.

Takođe trendovi u korišćenju ključnih reči se menjaju i zato ponavljamo da su SEO usluge poseban deo digitalnog marketinga koji zahteva visok stepen informisanosti i posvećenosti.

slika br 4 (1)

Izgradnja baze linkova

Svaki sajt treba da izazove korisnika da na njemu provede par minuta, da poželi da ga bookmarkuje i podeli na društvenim mrežama.

Tom podelom na društvenim mrežama korisnik stvara linkove oko sajta koji šeruje, odnosno dodaje sajtu njegovu bazu linkova.

Na osnovu linkova koji vode do određenog sajta, pretraživači određuju popularnst sajta. Taj saobraćaj linkova može biti i loš, kada vodi sa nerelevantnih sajtova i tada se smatra spamom.

Kvalitetan link je onaj koji dolazi sa relevantnog sajta.

SEO specijalista, se bavi pravljenjem link profila određenog sajta koji optimizira. Metaforički rečeno linkovima ostavlja tragove na mreži koji dovode na kraju do njegovog sajta.

Ti tragovi ukoliko su kvalitetni, tj dolaze sa kvalitetnih sajtova, odaju utisak da ih stvaraju ljudi, a ne SEO specijalista. Taj ljudski faktor u radu pri optimizaciji sajta je ključan kod rangiranja na Googlu, zbog čega je važan oprez pri građenju linkova ka vašem sajtu. Trag treba da bude ljudski.

Formirana struktura linkova omogućava povezanost svih stranica koje postoje na internetu

Da bi automatski roboti pretraživača, zvani “botovi” pronašli i sačuvali milijarde stranica na internetu, potrebni su linkovi. Ti botovi, čuvaju veb stranicu u bazi, da bi je kasnije pokazali kao rezultat pretrage usled korisnikove pretrage pojma na Googlu.

Zato Google ima servere širom sveta koji obrađuju upite korisnika svakog dana.

Kada neko traži određeni termin za pretragu, njihov jedini zadatak je da prikaže najrelevantnije rezultate u istoj sekundi.

Znate ono pitanje koje se pojavljuje usled čitanja sadržaja na sajtovima: “Da li ste našli ono što ste tražili?”.

E to je to korisničko iskustvo koje Google ispituje.

Na kraju ostaje pitanje:

Zašto nam treba SEO usluga?

Da li ste ikada u potrazi za željenim proizvodom pretraživali dalje od 3. stranice na pretraživaču? Znamo da niste.

Evo još malo statistike da potkrepi razmišljanja da vam je optimizacija sajta ipak neophodna.

Kada pronalaze informacije o nekom lokalnom biznisu 80% ljudi koristi pretraživač

 

Pisani oblici reklamiranja, davno su izašli iz upotrebe. Sada ljudi veruju da sve što vredi kupovine ima dobar i funkcionalan sajt, što im potvrđuje ili odbija teze o kvalitetu proizvoda.

Prva strana Google pretrage uzima 92% dok je druga na svega 5%

 

Seo specijalisti imaju običaj da se našale da ukoliko želiš nešto da sakriješ ostaviš to da drugoj stranici Googla.

Verovatno i sami kada pretražujete nešto, ne idete dalje od prve stranice, odnosno menjate reči koje ste ukucali u pretraživač, sve dok se na prvoj stranici ne pojavi rezultat koji odgovara na vaš upit.

Biti u vrhu pretrage korisnika, donosi veću dostupnost vaših proizvoda ili usluga, potencijalnim kupcima i to je u biti ono šta je seo zapravo.

Mesto na prvoj stranici Googla, nekada je radni proces koji traje mesecima, godinama.

slika br 5 (1)

Zašto ovo napominjemo?

Činjenica je da se informacije iz SEO sveta menjaju jako brzo, jer se i algoritmi društvenih mreža i pretraživača takođe brzo menjaju.

Zato je najbolje je da angažujete SEO specijalistu iz marketing agencije kako bi uz njegove usluge došle do izražaja.

Osoba koja obavlja SEO usluge ne treba da ima druga angažovanja, jer ovaj segment marketinga iziskuje posvećenost i konstantnu informisanost o trendovima digitalnog sveta.

Na osnovu toga seo specijalista daje svima u timu instrukcije kako da obavljaju svoje zadatke a da one odgovaraju zahtevima Googla. Zato i u timu svi moraju da budu informisani šta je seo.

SEO kontroliše i diktira izvođenje usluga copywritinga, izrade sajta, koje u mnogome utiču na rangiranje brenda na Googlu. Ako ste mislili da ste rešili problem digitalnog marketinga sa angažovanjem grafičkog dizajnera i social media menagera, nažalost varate se.

Svaki sadržaj koji nastane za potrebe promovisanja na interenetu mora da ima svrhu.

Stoga su social media usluge kao šlag na torti, dok je SEO kora i osnova.

Dakle kada nešto tražite na internetu i ne uspevate to odmah da nađete radi se o lošoj optimizaciji sajta. To što su kreirali social media menadžeri, bez obzira koliko je dobro ne može biti vidljivo ukoliko nije koordinisano pravilima SEO specijaliste.

Zato je SEO stručnjak tu da sadržaj koji ste sa velikom pažnjom stvorili neko i vidi!

Cilj SEO optimizacije je u poboljšanju rangiranja vašeg sajta u rezultatima pretrage

. Ali osim toga, svrha postizanja visokog ranga je da privuče više prometa i da taj promet pretvori u potencijalne kupce i lojalne kupce.

Kada kreirate sadržaj koji je u skladu sa SEO pravilima to ga lako dostupnim na pretraživaču i samim tim vaša kompanija postaje koristan resurs.

Jedan od najboljih načina za postizanje vaših marketinških ciljeva su upravo SEO usluge

Takođe, SEO je dragocen alat za prepoznavanje brenda, izgradnju odnosa sa ciljnom grupom i pozicioniranje sebe kao autoritativnog i pouzdanog stručnjaka u svojoj oblasti.

Dok marketinška agencija radi na optimizaciji sajta, lako možete nadgledati i meriti rezultate.

Što znači da nikada nećete morati da brinete o tome da li ste efikasno iskoristili budžet za digitalni marketing.

Ulganje u digitalni marketing uopšte, počinje od ulaganja u SEO usluge. Zato ne oklevajte kod ove investicije.

To kažemo jer je SEO segment marketinga koji se najbrže menja, jer prati ponašanje konzumerističkog društva na interenetu. Zato je od ključne važnosti da za SEO usluge, angažujete marketing agenciju. U sklopu usluge marketing agencije, dobićete usluge project menadžera, social media menadžera, grafičkog dizajnera i copywritinga.

Slobodno povodom toga, zakažite konsultacije kod nas.

PRE UZMITE
pdf

Kako bi vam se dopalo da duplirate svoju prodaju u u narednih par meseci, a da potrošite na marketing istu količinu novca? (ako ne i manju)


Ako vas je zainteresovao ovaj scenario, onda će informacije koje vam nudimo u ovom PDF dokumentu, biti nešto najvažnije što ste skoro pročitali.

logo sa tekstom beli

Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. cookies). Kolačići nam omogućuju da vas razlikujemo od ostalih korisnika sajta.Oni nam pomažu da vam prilikom posete sajtu omogućimo kvalitetnu uslugu, kao i da unapredimo naš sajt.