Spremate se za rebrendiranje? Čestitam! Možda u potpunosti menjate svoj brend. Ili ste možda vratili svoj brend na kurs sa novorazjašnjenom porukom brenda. U svakom slučaju, vaši napori da uskladite svoja sredstva sa novim brendom zahtevaće mnogo rada i razmatranja.

 

Ali možda postoji važan korak koji zaboravljate – interni marketing.

Mi znamo. Posle celog posla na kreiranju vašeg novog identiteta brenda i celog posla koji tek predstoji… ovo izgleda kao samo još jedan deo marketinškog žargona koji povećava vaš posao. Ali ovo je važno – verujte nam.

Šta je interni marketing?

Kada većina ljudi razmišlja o marketingu, oni razmišljaju o taktikama da zainteresuju kupce (bilo potrošače ili druga preduzeća) za kupovinu onoga što brend prodaje. U okviru toga, većina se slaže da ti kupci mogu da se prostiru na različitim tržištima sa različitim interesima i ulaganjima u potencijalni proizvod.

  • Ali šta ako vam kažemo da te pretpostavke (iako su uglavnom tačne) odbacuju jedno važno „tržište“ za vaš brend?

    Interni marketing cilja na jedan veoma važan segment: upravo na zaposlene koji pomažu da vaš brend oživi za vašu publiku. Interni marketing nije samo za re-brendove. To je odlična strategija u bilo koje vreme za izgradnju kulture kompanije. Ali nemilosrdni marketing vašim zaposlenima može doneti sve manji prinos. Zamislite da primate gomilu mejlova, anketa ili obaveštenja o sastancima o inicijativama kompanije koje se odnose na vaše odeljenje. To postaje nepodnošljivo i čak može izazvati ljutnju.

    Umesto organizovanog napada, odmerite svoje interne marketinške napore za trenutke izazova ili promene za vašu kompaniju. Prekretnice obično izazivaju snažne reakcije, a pravi interni marketing može osigurati da se vaš tim okupi oko vaše inicijative, a ne da koluta očima — ili još gore, da je potkopa. Rebrendiranje je upravo jedna takva prilika u kojoj vaš uspeh može zavisiti od toga da ceo vaš tim razume vaše nove poruke i da se entuzijastično zalaže za to.

Saveti za oglašavanje vašeg ponovnog brenda zaposlenima

Izaberite pravi trenutak

  • Lansiranje vaših kupaca za rebrendiranje je verovatno zaokruženo crvenom bojom i dvostruko podvučeno u vašem kalendaru. Ali šta je sa uvođenjem vašim zaposlenima?

    Ovaj datum bi trebalo da bude na sličan način obeležen po važnosti – a ne samo zato što su vam potrebni svi na brodu i usklađeni da biste se pripremili za spoljno lansiranje. Važno je da se vaši zaposleni osećaju osnaženim i odgovornim za to kako se rebrendiranje dešava, inače je to samo nešto novo što ste im bacili u krilo i rekli im da trče. Sada, to ne znači da svaka odluka o rebrendiranju treba da bude povratna informacija za sve zaposlene – što će usporiti proces i verovatno razvodniti vašu konačnu poruku. Ali pokušajte da ugradite doprinose odozdo prema gore u rebrendiranje iz celog tima.

    Kada kreiramo razjašnjenu poruku, fokusiramo se na stvaranje priče o tome kako vaš brend pomaže vašim klijentima da postanu heroji njihove priče. Kada su u pitanju vaši kupci, ko ih poznaje bolje od prodavaca koji se sastaju sa njima? Ili tim za korisničku podršku koji svakodnevno sluša frustracije kupaca?

    Obavestite svoj tim o rebrendiranju koji se obavlja u ranoj fazi i uključite ga u proces dok idete. Otkrivanje možda nije dramatično iznenađenje, ali će se osećati kao nešto u šta su svi imali ruke i u šta su uložili.

Povežite interno i eksterno—kao što mislite

  • Jedan od najboljih načina da dodate iskrenost porukama vašeg spoljnog brenda je da se pridržavate ovog standarda: uskladite svoju spoljnu i internu marketinšku poruku. Recimo da vaš spoljni marketing govori vašim klijentima da je vaš glavni prioritet nuditi rešenja po meri koja rešavaju njihove probleme. Ne možete reći svom timu da je stvarni prioritet naplata za što više skupih dodataka. To je demorališuće ​​za vaše zaposlene. Ali sjajne poruke „mi smo porodica“ koje se ne uklapaju u vaše stvarne postupke i politiku su takođe uvredljive; Vaši zaposleni kažu kada im radite polovičan posao marketinga, baš kao što to mogu klijenti.

Investirajte u materijale koji ožive poruku

  • Interni marketinški materijali su više od običnih boca za vodu sa brendom. Pa, i oni nam se sviđaju—ali baš kao i u eksternom marketingu, vaše materijale treba pažljivo odabrati da isporuče određenu poruku, i imajući na umu publiku koja je namenjena.

    Vodiči za brendove su odličan deo internog marketinga koji služi u nekoliko namena. Saopštava poziciju brendiranja i uključuje zgodne primere kako komunicirati u ime brenda u pisanoj i vizuelnoj formi. Najbolji vodiči za brend ne samo da objašnjavaju „šta“ vašeg brenda, već daju ubedljiv argument za „zašto“ – posebno „zašto ja“ za zaposlene. Ovaj poslednji aspekt dobro napravljenog vodiča za brend takođe demonstrira svoju vrednost u marketingu novim ili potencijalnim zaposlenima. Dođavola, dobro dizajnirana knjiga brendova takođe može biti odlično sredstvo za marketing kupcima. Postoji razlog zašto žive u čekaonicama kancelarija!

Interni marketing je više od samo ljudskih resursa

  • Interni marketing pomaže u jačanju kulture kompanije koja podstiče vaše zaposlene da daju sve od sebe za sto. To ih čini delom procesa i pokazuje da vam je zapravo stalo do toga šta misle i da radite na istim ciljevima. To vam daje neospornu prednost kada komunicirate sa svojim klijentima.

    Ako želite da saznate više o tome kako da plasirate svoj rebrend svom timu (ili još niste stigli tako daleko sa centriranjem poruke vašeg brenda!), onda nam se obratite o tome kako možemo da vam pomognemo!