73% svetske populacije su korisnici pametnih telefona.

Ako se ne prilagodite, ispadate sa Google pretrage

Googlovo indeksiranje sajtova za mobilne uređaje, najavljeno je za mart 2021. godine. Što znači da će svi sajtovi kreirani samo za desktop, biti uklonjeni iz pretrage Googla.

Optimizacija pretraživača (SEO) za 2021, obuhvata Googlovo prvo indeksiranje za mobilne uređaje. Ukloniće iz Googlovog indeksa sve veb lokacije, tj sajtove čiji je sadržaj kreiran tako da je vidljiv samo preko desktopa, odnosno PC računara.

Uklanjanje iz Googlovog indeksa znači da neće biti opcije da korisnici interneta pronađu vaš sajt pri pretrazi.

Google indeks je sličan indeksu u biblioteci, koji sadrži informacije o svim knjigama koje biblioteka ima na raspolaganju. Međutim, umesto knjiga, Google indeks navodi sve sajtove za koje Google zna.

Kada Google poseti vaš sajt, otkriva nove i ažurirane stranice i ažurira Google indeks.

google pravila 2021

Zahvaljujući sveprisutnosti pametnih telefona i tableta, Google će koristiti samo mobilnu verziju sadržaja za indeksiranje i rangiranje.

Ali pre nego što pogledamo neke od najboljih praksi za indeksiranje na mobilnim uređajima, razjasnimo svaku potencijalnu zabunu oko ažuriranja i njegovog značenja.

Indeksiranje sa mobilnim uređajima trenutno je podrazumevano i to već neko vreme.

Bilo koja veb lokacija koja je nova na Internetu ili Google pretrazi od 1. jula 2019. za indeksiranje primarno koristi mobilnu verziju te veb stranice.

Indeksi mobilnih telefona i računara su isti.

Ne postoji novi postupak indeksiranja. Ažuriranje znači da će Google za indeksiranje i rangiranje koristiti mobilnu verziju sajta, a ne verziju za računare.

Nemate izbora po tom pitanju. Kao vlasnik sajta ne možete da onemogućite ažuriranje. Googlov cilj je da svi sajtovi pređu na indeksiranje za mobilne uređaje, a na vlasnicima sajtova je da se pripreme na promene i pridržavaju se novih pravila.

Sad kad bolje razumete indeksiranje na mobilnim uređajima i šta ono podrazumeva, razgovarajmo o nekim najboljim praksama koje sada možete da primenite da biste obezbedili nesmetano poslovanje 2021. godine.

google pravila 2021

1. Google kaže: Implementirajte prilagodljivi web dizajn

Prilagodljivi veb dizajn omogućava da korisnici uvek vide optimizovanu verziju sajta, bez obzira na uređaj ili veličinu ekrana. Odnosno da svi vide isti sadržaj dizajniran na isti način, pod istim dimenzijama.

70% sajtova je optimizovano za mobilne uređaje

Prilagodljiv sajt je koristan zbog svoje fleksibilnosti. To je onaj što ima prilagodljiv veb dizajn, što znači da vlasnici sajtova ne moraju da prave više verzija svojih veb stranica kako bi odgovarali različitim uređajima.

Sajtovi sa dinamičkim prikazivanjem ne moraju da brinu

Ako već imate prilagodljivi veb dizajn, indeksiranje na prvom mestu za mobilne uređaje ne treba da ima značajan uticaj na performanse vašeg sajta na stranicama rezultata pretraživača (SERP).

Ako ste u fazi izrade responzivnog dizajna veb stranice, ovi alati za veb dizajn mogu vam pomoći.

U stvari, Google je napomenuo da odzivne veb lokacije koje pravilno koriste dinamičko prikazivanje uopšte ne moraju da prave nikakve promene.

2. Uverite se da Googlebot može da pristupi vašem sajtu za mobilne uređaje

Googlebot je Googlov softver za veb popisivanje i on mora biti u mogućnosti da pristupi i prikaže vaš sadržaj. Dozvolite Googlebotu da pregleda resurse vaše veb lokacije i uverite se da vaša mobilna verzija sajta ima drugačije URL adrese od sajta za desktop.

Takođe, ne zaboravite da proverite da li direktiva disallow blokira URL.

Da biste osigurali rangiranje svoje veb lokacije, morate da koristite identične meta-deskripcijske oznake na veb lokacijama za mobilne uređaje i desktop računare.

Različite oznake meta-deskripcija mogu dovesti do toga da Google ne popiše i indeksira vašu stranicu kada je za vaš sajt onemogućeno indeksiranje sa mobilnih uređaja.

3. Neka vaš sajt bude identičan u verzijama za računare i mobilne uređaje

Korisnici ne bi trebalo da budu kažnjeni zbog upotrebe tableta ili pametnog telefona umesto desktop računara. Zato sajt na desktop računaru treba da ima potpuno isto prikazan sadržaj kao i sajt na mobilnom uređaju.

Ako vaš sajt za mobilne uređaje trenutno ima skraćeni ili drugačiji sadržaj, možda ćete želeti da ga ažurirate.

Idealno je da mobilne verzije-postaju identične desktop verziji

Dok upoređujete svoj sadržaj u dve verzije sajta, pažljivije pogledajte svoje naslove.

Neka vaši naslovi budu dosledni i pobrinite se da estetski izgledaju dobro i u mobilnoj verziji vašeg sajta.

Dakle, da nisu skraćeni, polovično prikazani ili da li „beže“ iz okvira vidljivosti sajta.

Kao vlasnik sajta, morate osigurati da pružite isto iskustvo na obe verzije sajta.

Doslednost obe verzije vaše veb stranice jedan je od najboljih načina da posetiocima pružite jedinstveno iskustvo koje ih privlači.

google pravila 2021

4. Analizirajte svoje strukturirane podatke

Ako ste odlučili da strukturirate svoje podatke, morate da obezbedite da oni budu prisutni na vašim mobilnim uređajima i na sajtovim za desktop računare i da oba imaju na isti način strukturirane podatke.

Takođe, morate biti sigurni da se URL-ovi u mobilnim verzijama strukturiranih podataka ažuriraju na mobilne URL-ove.

5. Još jednom proverite odredišta za plasman oglasa

Oglasi mogu uticati na rangiranje vašeg sajta na mobilnim uređajima, ako ne pazite gde ih postavljate. Kada gledate svoje oglase na mobilnom uređaju, pogledajte Standard za bolje oglase i uverite se da li ispunjavaju kriterijume.

6. Obratite pažnju na svoj vizuelni sadržaj

Sve slike ili video zapisi na mobilnoj verziji vaše veb stranice imaju svoju listu najboljih praksi koje treba slediti.

Kada je reč o slikama, morate svom korisniku pružiti visokokvalitetne slike u podržanom formatu, za šta vam trebaju usluge grafičkog dizajna

Obavezno uključite u odabir samo slike koje imaju dovoljno visoku rezoluciju i ne izgledaju premalo kada se gledaju na manjem ekranu.

Za slike i video zapise pokušajte da ne koristite URL adrese koje se menjaju kada stranica učitava slike, jer ukoliko se URL adrese i dalje menjaju, Google neće moći pravilno da obradi i indeksira vaše slike

Što se tiče video sadržaja, potrebno ga je lako pronaći na mobilnom uređaju i smestiti u podržani format i dodati mu odgovarajuće oznake. Ne želite da video postavite previše na dnu stranice, prisiljavajući korisnike na beskrajno pomeranje kuglice miša.

Ako želite da ovi podaci ostanu identični u verziji vašeg sajta za mobilne uređaje i desktop računare i ovde morate da primenjujete najbolju praksu za struktuiranje podataka.

Nema potrebe za paniku!

Stvari se brzo menjaju, ali to nije znak za paniku. Danas većina ljudi koji su na mreži radije pristupa internetu sa svojih mobilnih uređaja, a ne sa računara.

76% ljudi koji na pametnim telefonima traže nešto u blizini (nearby), posete preduzeće u roku od jednog dana

google pravila 2021

Zbog te lakoće i pogodnosti koju nude mobilni telefoni, sada obavljamo najglavnije pretrage na putu do kuće sa posla ili u pauzi. Većina tvrdi da je to idealno, jer na putu do kuće mogu da zakažu obaveze, pogledaju sve pristigle mejlove, čuju se sa porodicom, organizuju večeru sa prijateljima.

Te im tada kada dođu kući ostaje samo odmor i delovanje u odnosu na zakazane obaveze.

Iz razumevanja trenda kupovine na mobilnim uređajima i razvoja digitalne reklame, sada imate bolju predstavu o tome kako potrošači stupaju u interakciju sa svojim mobilnim uređajima i kakva je budućnost.

Googlova odluka da pređe na indeksiranje prvo sa mobilnih uređaja je neverovatan način da odgovorimo na ovo pokazuje koliko se oslanjamo na mobilne uređaje u našoj svakodnevnici.

Vlasnici sajtova treba da shvate ovu promenu kao priliku za unapređenjem svog poslovanja i za dosezanjem većeg obima ciljne grupe.

Ako vaša veb lokacija još uvek nije optimizovana za korisnike mobilnih uređaja i računara, sada je trenutak da to učinite. Tu smo da vam u vezi sa tim pomognemo.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite komentar

PrEuzmite besplatan pdf

Kako bi vam se dopalo da duplirate svoju prodaju u u narednih par meseci, a da potrošite na marketing istu količinu novca? (ako ne i manju)

Ako vas je zainteresovao ovaj scenario, onda će informacije koje vam nudimo u ovom PDF dokumentu, biti nešto najvažnije što ste skoro pročitali.

logo sa tekstom beli

Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. cookies). Kolačići nam omogućuju da vas razlikujemo od ostalih korisnika sajta.Oni nam pomažu da vam prilikom posete sajtu omogućimo kvalitetnu uslugu, kao i da unapredimo naš sajt.