Ko je influenser?

„To je neko sa uticajem koji može da se unovči"

Moć influensera u vašem biznisu

1 naslovna moc influensera

Moć influensera je sve veća u poslednje vreme,dok se Influenser marketing oslanja na Instagram influensere, jutjubere, Tik tok influensere kao i razne druge korisnike društvenih mreža.

Ovakvi ljudi su bitni za razvoj i širenje svesti o brendu.

Jedna od osnovnih ljudskih navika je da veruju ljudima koje poznaju. Tako i vaši lojalni kupci mogu postati alat za širenje svesti o vašem brendu kroz ljude koje poznaju.

U svetu mikroinfluensera dela vrede mnogo više i neprocenjiva su.

Jednostavno rečeno,influenseri utiču na druge ljude kroz društvene mreže.

Kupci veruju svojim omiljenim influenserima na isti način na koji veruju svojoj porodici i prijateljima.

Na osnovu jednog istraživanja, 40% kupaca traže u influenserima zvezdu vodilju pri kupovini proizvoda.

Kako uvrstiti moć influensera u svoju strategiju?​

Ne treba vam Kim Kardašijan da biste promovisali svoj biznis. Novi koncept, zvani mikroinfluenser marketing stupa na scenu.

To je isti koncept kao influenser marketing, samo u nižem rangu.

Razvija se partnerstvo sa manjim influenserima kako bi se promovisao lokalni biznis sa autentičnim postovima sponzorisanih reklama.

Ovi influenseri su individue koje rade ili se specijalizuju u određenom fokusiranom polju interesa koje ih okupira.

Možda mislite da je kontraproduktivno sarađivati sa ovom vrstom ljudi, ukoliko je njihov broj pratilaca manji nego vaš.

Ipak, postoji par razloga zbog kojih verujemo da su mikroinfluenseri produktivniji za vaš biznis od makroinfluensera.

Prvo, mikroinfluenseri imaju veću stopu angažovanja. Još jedno istraživanje govori o tome da kako se broj pratilaca kod influensera povećava, tako se njihov broj komentara i lajkova smanjuje.

Kao rezultat, preporučuju se influenseri orijentisani ka brendu koji imaju između 1000 i 10 000 pratilaca.

Kompanije će postići viši stepen angažovanja prateći ovu strategiju. Ne samo da će mikronifluenseri imati više angažovanja, već i visok stepen ciljnih grupa.

Evo ga jedan primer. Ukoliko brand koji prodaje hranu za pse uspostavi saradnju sa Kajli Džener,koja ima dosta pasa,dopreće do velkog broja ljudi na Instagramu.

Sa druge strane, većina njenih pratilaca verovatno nije zainteresovana za pseću hranu.

Isti brend, u slučaju da uspostavi saradnju sa psećim influenserima ima veću šansu da dovede promociju do konverzije, to jest do situacije da ljudi kupuju pseću hranu nakon što vide post. Ovi manji profili, iako ni blizu toliko popularni kao Kajli Džener, ali pratioci su svi definitivno veći ljubitelji pasa.

U ovom slučaju, mikroinfluenser dopušta brendu da se poveže sa pravom publikom.

Ko su pravi mikroinfluenseri za vas?

Biće vam potrebno neko vreme koje možete odvojiti za istraživanje o influenserima koji se slažu uz svest vašeg brenda i narativa.

Da li će ova osoba koristiti vaš proizvod ili uslugu u svakodnevnom životu?Da li zrače istom energijom?

Želite da vaši klijenti razumeju i puste da brend utiče na njih kroz izabranog influensera. Nije sve u broju pratilaca i lajkova.

Što je bolji odabir influensera, to je bolja marketinška kampanja. Ovo možda deluje očigledno, ali pokušajte da ih potražite na platformama koje vaša ciljna grupa već koristi.

Ukoliko je vaša ciljna grupa na Instagramu, onda bi Instagram influenser bio pravi izbor za vas.

Sa druge strane, budite oprezni ukoliko objavljujete sadržaj na mrežama na kojima niste toliko aktivni.Ukoliko vaša kompanija nije toliko prisutna na Instagramu, ovo će stvoriti prekid u komunikaciji sa klijentima.

Pronađite mikroinfluensere među vašim pratiocima. Biće mnogo lakše ubediti ljude koji su već fan vaše kompanije da rade sa vama.

Na primer, ukoliko držite teretanu, potražite ljude koji stalno vežbaju tamo. Pronađite tog sportskog fanatika koji ima aktivnu publiku.

Kontaktirajte ga sa ponudom za partnerstvo. Možda možete ovoj osobi da obezbedite besplatnu članarinu za teretanu na 6 meseci u zamenu za nekoliko postova na Instagramu koji promovišu vašu lokaciju.

Ako ste u prehrambenoj industriji,pronađite lokalne gurmanske blogere u svojoj okolini. Pozovite ih da jedu u vašem restoranu besplatno u zamenu za blog objavu o vašem restoranu.

Ukoliko niste sigurni kako da pronađete prave influensere, ili nemate vremena da radite ovo ručno, određeni alati vam mogu pomoći u tome.

BuzzSumo je alata koji vam dozvoljava da tražite influensere koristeći specifične ključne reči. U rezultatima pretrage, možete videti relevantnu statistiku svakog influensera.

Takođe vam dozvoljava da filtrirate rezultate na osnovu različitih kategorija. Za mikroinfluensere bi izabrali opciju “Regular People.”

Klear je slično, influenserski pretraživač podupdrt sa godinama istorijskih podataka. Možete pronaći Instagram influensere, Twitter influensere, You Tube influensere i uticajne blogere.

Započnite svoju pretragu traženjem ciljne grupe vezane za socijalnu mrežu, kategoriju i lokaciju.

Kako se obratiti mikroinfluenserima?

2 copy

Napravite listu potencijalnih influensera, uzimajući u obzir da neće svaki od njih pristati na saradnju.Pristupite ovim influenserima preko email-a ili preko platforme koju koriste da zadobiju pratioce.

Pobrinite se da personalizujete poruku, umesto da kopirate jednu te istu poruku svaki put. Nadovežite se na njihov sadržaj, zajednička interesovanja..

Započnite konverzaciju predstavljanjem sebe i svoje kompanije, i iznesite zajednički interes koji bi partnerstvo donelo. Zajednički interes dolazi u raznim formama.

Partnerstvo sa mikroinfluenserima je mnogo isplativije nego partnerstvo sa velikim imenima.Sa druge strane, ne treba da očekujete da će pristati na besplatnu saradnju sa tim što su manje uticajni.

Vođenje bloga ili navigacija Instagram nalogom je težak posao. Odajte priznanje ovom teškom radu nudeći svoj proizvod besplatno ili novac za njihovu sponzorisanu objavu.

Budite sigurni da uključite najvažnije elemente vaše saradnje u prvoj poruci. Ovo će olakšati influenserima u odluci da li žele da sarađuju, bez potrebe da troše ičije vreme.

Saradnja sa influenserima može biti dobar način da se dođe do potencijalnih klijenata i da se udahne novi život u vašu malu biznis marketing strategiju.

Za više informacija, samo pregledajte vaš Instagram i primetite kako ostali brendovi sarađuju sa influenserima u promovisanju njihovih biznisa.

Sa druge strane, Instagram je upravo lansirao novu opciju koja dozvoljava influenserima da formalno sklope saradnju, umesto da koriste hashtag #ad ili #sponsored .

Ova opcija će dozvoliti vama, partnerskoj kompaniji, da direktno pristupi sponzorisanim analitikama posta kao što su reach i metrika angažovanja.

Drugim rečima, socijalne mreže sve više daju na značaju stvarima kao što su popularnost i razvoj influensera. Vreme je da nađete svog brend ambasadora!

Koja je moć influensera i kako se brend razvija iz njih?

Postoji nekoliko razloga zbog kojih je rad sa mikroinfluenserima dobar za vašu marketing strategiju.

Kvaliteno fokusirana ciljna grupa

3 copy

Služenje vašoj ciljnoj grupi je nešto što mikroinfluenseri već rade. Iz tog razloga, kada sklopite partnerstvo sa njima dobićete sjajnu priliku da se približite njihovim pratiocima i promovišete svoj proizvod ili uslugu.

Bezobzira što stižete do manjeg broja ljudi, ono što je bitno je da stižete do pravih ljudi.Postoji velika šansa da će obratiti pažnju na vas i postati vaši klijenti.

Bolje angažovanje

Moć influensera je prepoznata po znanju i strasti u niši koju pokrivaju. Sadržaj koji objavljuju rezonira sa njihovim pratiocima zbog toga što je autentičan, kreativan i lak za poistovećivanje.

U suštini, preko 90 % klijenata osećaju da iz svog sopstvenog ugla bolje prezentuju iskustvo i utisak o proizvodu. Iz istog razloga njihovi pratioci su zainteresovani za to šta oni imaju da kažu i interesuje ih njihovo iskustvo u vezi sa proizvodom.

Kada mikroinfluenseri postanu advokati vašeg brenda, mogu da vam donesu visok stepen angažovanja sa vašim kampanjama.

Unapredite svest o brendu za manju cenu

Mikroinfluenseri su ključ za građenje marketinške kampanje. Manje koštaju, činjeći ih novčano efektivnim izborom za male biznise i startape.

Studije pokazuju da su oni deset puta priuštiviji nego veći influenseri, što znači da možete da eksperimentišete sa onim što odgovara vašem brendu bez povrede budžeta.

Autentičnost

Ono šta čini mikroinfluensere tako popularnim je činjenica da su poput svojih fanova.

Kada komunicirate sa influenserom koji ima ista interesovanja poput vas, možete da ga razumete, osetite njegovu energiju i saosećate sa njihovim problemima.

Za uzvrat, oni mogu da razumeju vas i vaše probleme. Zbog toga kada mikroinfluenseri promovišu vas i vaš produkt, njihovi pratioci će početi da se poistovećuju sa vama i vašim brendom.

To je nešto što popularne ličnosti i makroinfluenseri nemaju.

Influenserski marketing je efektivan za rast vašeg biznisa, ali je na vama da situaciju iskoristite na najbolji mogući način.

Pre svega ostalog, budite sigurni da postavite dobre temelje sa optimizacijom socijalnih mreža.

7 razloga da izaberete mikroinfluensere za vašu sledeću kampanju

Svest o brendu

4 copy

Ukoliko stranac ugleda vaše ime- da li će mu išta značiti na prvi pogled ? Ukoliko ste još uvek novi na tržištu, vaše brand ime i logo možda još uvek nisu dovoljno prepoznatljivi vašoj ciljnoj grupi.

Ali ukoliko povežete svoju uslugu sa smislom, porukom i obećanjem kroz influenserski marketing, postajete zapamćeni i više poverenja vam se pridaje.

Kada članovi ciljne grupe vide vaš proizvod ili uslugu i sve njihove prednosti kao i ono što vas izdvaja na stranici njihovog omiljenog influensera lako će poistovetiti vaš brend sa nečim pozitivnim, a moć influensera će postati očigledna.

Sada jednostavno imaju svest o vašem brednu i prepoznaju vas.

Što više ljudi čuje od svojih omiljenih influensera kako se priča o vama, više se poistovećuju sa vašim brendom.

Koliko puta ste videli taj Nike znak ? Sada ih poistovećujete sa mnogo više od samih patika, i možete da ih se setite bilo gde i bilo kada.

Poverenje

Moć influensera je u snažnoj konekciji sa fanovima i pratiocima.

Šanse da vaš brend postane prepoznatljiv pukom asocijacijom, velike su.Oni veruju influenseru i influenser veruje vama, čista matematika!

Plus, ovaj vid advertajzinga je, bez pitanja, prirodniji na prvi pogled nego ostale forme. Influenseri često integriraju brend organski kroz priču koju vode umesto da samo viknu: “ Hej! Kupite ovo! “

Tako da iako su baneri i druge vrste reklama i dalje neophodni za optimalan uspeh, kombinacija oba može da privuče dosta klijenata.

Vidljivost

5 copy

Iako ne želite da sarađujete sa bilo kim, što je više individua koji se pridruže vašoj promociji, tim bolje.

Što je više očiju uprto u vas, veće su šanse da ćete napraviti veliki bum u nekim od najboljih tržišta.

Dugoročni uspeh

Dosta sadržaja koji dolazi od influenserskih kolaboracija ostaje u životu produženi period ili neodređeno, dok je sajt ili kampanja još uvek aktivna.

Tako da kampanja koja se lansira sutradan može lako imati uticaj dan posle, dve nedelje posle, ili 2 godine kasnije.

Merljivost

Ovih dana, prilično svaki deo marketing strategije je merljiv.

Zahvaljujući Google analitici i prilagođenim linkovima, kupon kodovima i marketinškim uređajima za praćenje, nema više nagađanja, samo obaveštavanja.

Nema više zabrane reklama

Jedna studija pokazuje da 615 miliona uređaja koriste blokadu reklama na neki način.

Influenserski marketing vam dozvoljava da pošaljete poruku bez da naiđete na prepreke ovog tipa. Dok vam mikroinfluenseri pomažu da pravi ljudi čuju vašu poruku.

Linkovi

Vaš backlink profil treba čvrstu podlogu pratećih i ne pratećih linkova a influenserski marketing je siguran način da obezbedite ne prateće linkove od važećih , poštovanih, visoko traženih sajtova koji mogu da doprinesu vašoj SEO važnosti.

Za kraj, da li ste i vi isprobali moć influensera?

Sada imate detaljno objašnjen postupak, razloge i benefite saradnje sa Mikroinfluenserima.

Ukoliko ovu strategiju nite isprobali, a čini vam se da bi se dobro uklopila u vašu buduću kampanju, realizujte je kroz par lakih koraka, shvatićete kolika je moć influensera.

Sigurno će se isplatiti, a vaša marketing strategija će vam biti zahvalna dok ćete rezultate moći da vidite već nakon par dana.

Naša agencija Vam može pomoći pri amplifiranju vaših rezultata. Kontaktirajte nas već danas za više informacija.

PrEuzmite besplatan pdf

Kako bi vam se dopalo da duplirate svoju prodaju u u narednih par meseci, a da potrošite na marketing istu količinu novca? (ako ne i manju)

Ako vas je zainteresovao ovaj scenario, onda će informacije koje vam nudimo u ovom PDF dokumentu, biti nešto najvažnije što ste skoro pročitali.

logo sa tekstom beli

Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. cookies). Kolačići nam omogućuju da vas razlikujemo od ostalih korisnika sajta.Oni nam pomažu da vam prilikom posete sajtu omogućimo kvalitetnu uslugu, kao i da unapredimo naš sajt.