"Ono što se meri poboljšava se"

- Piter Draker

Zašto je marketing analitika, alat br 1. za rast biznisa?

Internet kao virtuelna platforma, nudi sve iz realnog sveta. Tradicionalni marketing, zamenjen je digitalnim, što je donelo inovacije u merenju rezulatata.

U prošlosti niste mogli da znate da li su vaše marketinške ideje doprele do ciljne grupe, koliko je slušalaca čulo oglas na radiju i da li je bilo neke aktivnosti u prodaji otkad ste stavili plakat na autobus.

Sada je ispitivanje tržišta mnogo dostupnije, marketing analitika predviđa htenja ciljne grupe, na osnovu čega možemo da postavljamo nove ciljeve i merimo rezultate kampanja.

U osnovi, marketing analitika je u sagledavanju rezultata i ulaganju napora da budu izjednačeni marketing rezultati postignuti na mreži i van nje.

Zašto je poznavanje marketing analitike ujedno i poznavanje tržišta?

Ispitivanjem tržišta uviđamo koji sadržaj je na skali tražnje i ponude redak i potreban.

Kada smo to utvrdili gledamo koja je ciljna grupa okupljena oko konzumiranja tog tipa proizvoda ili usluge na osnovu čega stvaramo marketinšku kampanju.

Analiza rezultata marketinške kampanje odličan je kompas na tržištu, jer nam daje uvid koliko smo blizu ili daleko ostvarenju ciljeva.

Marketing analitika služi da prikupljate informacije koje su vam potrebne da pridobijete potencijalne kupce i da unapredite svoje poslovanje.

Marketing analitika nije rubrika Insights, ona je mnogo više

Društvene mreže su takođe pružaju uvid u rezultate reklamnih kampanja, postova, angažmana publike...Marketing analitika na društvenim mrežama posmatra se u rubrici Insights. Podaci o saobraćaju usmerenom ka sajtu su takođe korisni, ali oni ne pružaju dovoljno rezultata za unapređenje poslovanja.

Sagledanje celokupne slike svih marketinških napora na svim kanalima tokom određenog vremenskog perioda, suštinska je stvar za efikasnost poslovanja.

analytics 3265840 1920

Sa marketing analitikom možete da razmišljate dugoročno

Vreme koje ste utrošili na planirnje kampanje sada može biti isplativo zahvaljujući vidljivim rezultatima.

Da li ste pravilno utrošili vreme i novac i da li ste time napredovali u pogledu pridobijanja ciljne grupe i širenja opusa potencijalnih kupaca.

Marketing analitika manifestuje se kroz merenje, upravljanje i analizu marketinških preformansi.


Od tog procesa zavisi efikasnost marketinške kampanje i optimizacija povraćaja ulagnaja (ROI).

ROI ili Return on Investment je mera za procenu učinka investicije.

Postoji formula kojom se izračunava da li je investicija u odnosu na uložen novac isplativa, takođe omogućava i da uporedite efikasnosti različitih investicija.

Izračunavanje povraćaja ulaganja dobija se formulom gde se povrat od investicije deli sa troškovima investicije.

Rezultat se izražava u procentima ili kao odnos dve mere.

                 Trenutna vrednost investicije – trošak investicije

 ROI =    _________________________________________

                                   Troškovi ulaganja​​

 

Marketing analitika minimalizuje količinu nepredvidivosti u postizanju rezultata.

U toj praksi merenja, upravljanja i analze marketinških preformansi dolazimo do značajnih rezultata na osnvu kojih možemo da vidimo da li je investicija bila isplativa i da li možemo da povratimo uloženo.

Marketing analitika smanjuje mogućnost za marketinške nepredvidivosti i obezbeđuje se kontrolisanje ulaganja u kampanje.

A ono što se meri ima šansu da se poboljša.

Facebook i Instagram nude gotovo matematičke alate, gde uvid u angažman publike dolazi u formi grafikona, tabela, procenata.

Rubrika Insights, u bukvalnom prevodu na srpski jezik znači uvid.

To je rubrika koja pruža analizu angažmana publike na društvenim mrežama, koliko je puta viđen video ili fotografija, koji je procenat komentarisanja i lajkovanja i kako se kreće skala pratilaca.

Iako su detaljni uvidi u angažman publike, rezultati sa društvenih mreža nisu analitika, već njen segment.

Analiza saobraćaja sajta, sponzorisanih objava na Google Adsu i društvenim mrežama, kao i plasiranje oglasa, delovi su koji čine jednu tipičnu marketing analizu.

Marketing analitika ili uopšte analiza objavljenog sadržaja zahteva da posmatrate pomno prošlost i budućnost.

interface 3614766 1280

• Prošlost

Upoređivanjem kampanja možete da merite koja je bila najdelotvornija. Marketing analitika dozvoljava da više potencirate delove kampanje koji su postigli najviše rezultate.

Upoređivanjem efikasnosti e-mail pošte, direktnog obraćanja, sponzorisanih objava, uviđate koji kanal komunikacije najviše odgovara vašoj publici i gde su vaša ulaganja bila najisplatljivija.

Koliko klikova na sajtu je privukao blog ili određeni post takođe je deo marketing analitike, međutim ona je malo komplikovanija za praćenje.

Google analitika vam omogućava da vidite koliko je ljudi posetilo vašu veb stranicu i da li su na njoj našli ono što su tražili.

„SEO je izuzetno važan za dobijanje prometa i u suštini za dobijanje potencijalnih klijenata. Google analitika vam može pomoći da utvrdite gde se nalazite i možete da koristite te informacije da biste krenuli napred i stekli svoje mesto na prvoj stranici Googla“, kaže Charles Diaz, SEO menadžer iz Revieveal.

Marketing analitika ima još jedan alat. Google analitika je odličan alat za analiziranje marketinške kampanje.

Ako znate kako se pravilno koristi, može vam pružiti puno korisnih informacija o tome kako poboljšati sajt ponude i dostići konkurenciju.

Korisno je da se savlada njihovo korišćenje, u cilju sticanja prednosti, više pažnje i konverzija.

slika br 3 (2)

Sadašnjost

Kada anlizirate sadašnjost u marketingu, suštinski pratite posebno za svaku objavu angažman publike.

Da li je u vreme objave izazavano više interakcije ili manje? Da li objava odgovara datumu postavljanja i trenutnim aktuelnostima? Koji dan i u koliko sati korisnici najviše reaguju na objave?

Na sva ta pitanja odgovara marketing analitika.

Sadašnjost u digitalnom marketingu zasnovana je na sitnicama, a upravo su sitnice nekada smernice za velike promene.

Održavanje komunikacije na dnevnom nivou je takođe jedna vrsta marketinške kampanje.

Marketing analitika bavi se proučavanjem koliko brzo vam ljudi odgovaraju, pominju vas u komentarima i koliko ste vi ažurni u odgovaranju na njihove zahteve delovi su koji određuju vašu posvećenost ka potencijalnim i lojalnim kupcima.

Instagram i Facebook story opcija, tip je objave koja ističe za 24h i taj vid se najbolje analizira u sadašnjosti.

Postizanje interakcije sa kupcima najverodostojnije je kroz ovaj tip objave, kroz alate gde publika mora da klikne na odgovor, napiše osećanje u vezi posta ili odgovori na komentar.

Ovaj vid angažmana publike odličan je za algoritam društvenih mreža, te analiza koji tip obraćanja najviše odgovara saznajemo u kom smeru treba da ide naš tip kampanje.

Društvene mreže imaju posebnu analitiku, čiji se rezultati pridaju ukupnoj marketing analitici kompanije.
Zahteva prisutnost u sadašnjosti i ovaj tip objave jedini je koji se u vremenskom periodu trajanja kampanje ne može unapred zakazivati.

Budućnost

Marketing analitika u mnogome se preklapa sa SEO uslugama.

SEO specijalista analizira koje ključne reči ciljna grupa najviše pretražuje i informiše se o trendovima iz tog domena ne bi li pretragu mogao da učini dostupnijom za korisnike i potencijalne kupce.

SEO se brine za predviđanje budućnosti koje mu govori marketing analitika, odnosno šta je to što ljudima treba što pretražuju na Googlu.

SEO specijalista je osoba koja bira ključne reči za koje smatra da su popularne i da će dovesti posetioce na konkretan sajt.

Da bi to postigao sprovodi istraživanje i nakon toga sarađuje sa copywriterom koji izabrane ključne reči koristi u tekstu, na tačno određeni način i u pravoj meri.

Kasnije marketing analizom dolazi do rezultata koja ključna reč je dovela najviše klikova na sajt. Od izuzetne je važnosti da za kvalitetnu marketing analizu angažujete tim ljudi iliti marketing agenciju.

SEO specijalista sarađuje sa ostatkom tima i ključan je za analizu sadržaja. Međutim, iz gore navedenog shvatate da je to posao za više profesija.

Seo usluge u domenu marketing analize su ključne upravo kod ključnih reči.

Ispitivanjem podataka o ključnim rečima možete uticati na:

·     

• Dizajn proizvoda: Ključne reči mogu tačno otkriti koje funkcije ili rešenja vaši kupci traže.

• Ankete kupaca: Ispitivanjem podataka o učestalosti ključnih reči možete zaključiti o relativnim prioritetima konkurentskih interesa.

• Trendovi u industriji: Praćenjem relativne promene učestalosti ključnih reči možete identifikovati i predvideti trendove u ponašanju kupaca.

• Korisnička podrška: Shvatite gde se kupci najviše bore i kako treba koristiti resurse za podršku.

Zato je ulaganje u ovaj segment marketinga od dugoročne koristi i shvata se kao deo budućnosti marketing analize.

slika br 2

Nekada je dobar način za pridobijanje posetioca na sjat, korišćenje zanemarenih ključne reči odnosno one koje se manje pretražuju ali dolaze do odreženog dela publike do kojih široko upotrebivane reči ne dopiru.

Kada vidite šta ciljna grupa najviše vrednuje, e ta mera je za pamćenje.

Baš kao i Googlu i SEO specijalisti treba da je prioritet korisničko zadovoljstvo tj da mu je cilj da korisnik dobije baš onaj odgovor koji traži.

SEO specijalista treba da prati trendove i da menja listu ključnih reči jer se konstantno menja i ono što korisnici pretražuju.

• Podaci marketinške analitike mogu pomoći vašem preduzeću da donosi odluke o stvarima, uključujući ažuriranja proizvoda, brendiranje i još mnogo toga.

Uspešna marketing analiza daje rezultate da su online i offline kampanje ujednačne u rezultatima.

 

Važno je uzimati podatke iz više izvora (onlajn i oflajn) da biste sprečili razlike.

Zašto marketing analitika?

Korišćenje podataka i analitike može pružiti transparentnost trenutnih i planiranih radnji. Tako se stvaraju procedure među članovima tima.
Nakon dobro utvrđene marketing analitike, članovi tima su u mogućnosti da funkcionišu po određenim protokolima koji i njima pružaju sigurnost u radu.

Zato je važno da se ovom segmentu marketinga obezbedi višak novca iz budžeta.

Jer je ovaj segment marketing analitike dovoljan alat ako želite da unapredite poslovanje, ali mora biti produkt više članova tima.

Kupci očekuju relevantno i besprekorno iskustvo kada posete vašu virtuelnu prodavnicu.


Marketing analitika je alat kojim ćete kontrolisati direktne troškove i profitabilnost kompanije.

Poznata poslovica tri puta meri jednom seci u u digitalnom marketingu shvata se obrnuto. U marketing analitici je pre tri puta seci jednom meri, jer je sve u eksperimentisanju i testiranju.

Tako je i sa celokupnom analitikom, pomno praćenje rezultata omogućava da donosimo specifičnije odluke i promene, koje će dovesti do bržeg ispunjavanja zadatih ciljeva.

Ukoliko mislite da vam baš ovaj marketing alat nedostaje da plivate u biznis svetu, slobodno nas kontaktirajte.

PRE UZMITE
pdf

Kako bi vam se dopalo da duplirate svoju prodaju u u narednih par meseci, a da potrošite na marketing istu količinu novca? (ako ne i manju)


Ako vas je zainteresovao ovaj scenario, onda će informacije koje vam nudimo u ovom PDF dokumentu, biti nešto najvažnije što ste skoro pročitali.