Vaš veb sajt je onlajn lice vaše kompanije. On daje autoritet i pouzdanost vašem brendu i pomaže potencijalnim klijentima da se pokrenu na akciju. Zbog toga je veoma važno imati veb sajt koji jasno predstavlja vašu poruku. Ali kreiranje veb-sajtova — pisanje tekstova, dizajn i razvoj — zahteva vreme, talenat i resurse. Morate znati kako da napravite veb sajt od nule tako da izgleda dobro, ali i da bude isporučen u realnom vremenskom okviru. Moguće je – evo kako:

1) Pojasnite svoju poruku

Ranije smo objasnili zašto razjašnjena poruka pomaže u procesu B2B prodaje. Ali, ako ste to odlagali, projekat veb sajta je savršeno vreme za tu vežbu. Pojašnjavanje vaše poruke znači da razjasnite ko je vaš klijent, koji problem pokušavaju da prevaziđu i kako možete da ih vodite do uspeha, sve u samo jednoj rečenici. Kada tačno znate kako da razgovarate o svom brendu, imate osnovu koja vam je potrebna za stvaranje svih drugih sredstava.

  • 2) Kreirajte koncepte dizajna

    Odlučivanje o dizajnu je veliki zadatak. Od boja preko fotografije do ikona, ima mnogo toga za odlučiti i nema pravih tačnih ili pogrešnih odgovora. Da biste olakšali ovaj deo projekta, počnite sa tablom za ideje veb sajta u vašoj industriji. Obratite pažnju na boje, fontove (fontove)*, slike i teme koje su efikasne i one koje nisu. Sakupite svoje omiljene ideje (i primere stvari koje zaista ne volite) i kreirajte jedinstveni dizajn za sebe. Ova tabla za ideje bi trebalo da bude samo nekoliko primera ovih različitih elemenata dizajna koji će kasnije voditi stvarni dizajn. Ne morate još da kreirate stvarnu stranicu. Evo nekoliko saveta o tome koje odluke treba da donesete u ovoj fazi:

    1. Finalizirajte boje vašeg brenda. Ovo se obično sastoji od dve komplementarne boje i boje akcenta koju koristite za istaknuti tekst, dugmad i druge stavke koje se mogu primeniti.
    2. Izaberite stil slike i držite ga se. Konzistentnost je veoma važna za dizajn. Svaki blok treba da izgleda kao da pripada stranici, a stranica kao da pripada veb sajtu. Pronađite dobro uparivanje fontova. ovo je važno za korisničko iskustvo.

    3) Napišite tekst

    Učinićete sebi mnogo usluga kada pišete tekst veb sajta ako prvo napravite mapu sajta. Mapa sajta je gruba skica gde će blokovi teksta ići i koliko će otprilike tekst biti dugačak. Ovu mapu možete kreirati u Word dokumentu ili crtanjem na papiru.

    Ono što je najvažnije je da će dizajner moći da ga pogleda i organizuje tekst u okviru svog dizajna. Ne prebacujete svaku reč – težite ka 85% savršenog teksta. Tekst ima dve funkcije: prenosi informacije vašem potencijalnom kupcu i takođe je deo dizajna. Kada se tekst i dizajn spoje, možda ćete videti da vam je potrebno manje teksta u drugom odeljku, na primer. Ili više teksta u odeljku Lead Magnet. (Nažalost, češće je da morate da isečete tekst nego da dodate više.)

    Šta god da je slučaj, izmene će uvek biti neophodne. S jedne strane, bilo bi sjajno da se 100% savršen tekst završi pre nego što vaš veb sajt krene u dizajn. Ali i tekst i dizajn će prolaziti kroz krugove izmena, tako da je efikasnije korišćenje vremena za rad na njima istovremeno.

    Drugim rečima, napravite ovaj tekst fokusirajući se na hijerarhiju informacija, dužinu teksta, širok ton i uzimajući u obzir SEO ključne reči.

    4) Izložite svoj dizajn

    Ako ste već uradili korak 2, ovaj deo dizajna vaše veb stranice biće lak. Uzmite boje svog brenda, font i slike i počnite da ih primenjujete na veb stranici. Nemojte preterano razmišljati o tome – zapamtite, vaš veb sajt vodi korisnika ka cilju, tako da ne pravite to kao dugo i naporno putovanje.

    Zapamtite ključne koncepte UX dizajna kao što je postavljanje stavki od velike važnosti u gornjem levom uglu i kretanje nadole i udesno kroz stranicu. Osigurajte da se dugmad koja pozivaju korisnike na akciju ističu.

    Vodite računa o pristupačnom dizajnu—dostupne su razne besplatne veb stranice koje proveravaju da li je dizajn vašeg veb sajta lako čitljiv od strane ljudi sa slabim vidom.

    Definišite svoje stilove fonta, zaglavlja i veličinu pasusa. Material.io ima odlične resurse za određivanje veličine veb fontova.

    Uverite se da su boja, dugmad, fontovi i slike vaše veb stranice dosledni.

    Standardizujte elemente kao što su konzistentan meni u odnosu na podmeni, isti obrazac za kontakt za svuda, isti dizajn dugmadi itd.

    5) Razvijte svoj veb sajt

    Većina ljudi odlučuje da razvije veb sajt od nule jer želi potpunu slobodu. Ali ta potpuna sloboda takođe može biti pomalo zastrašujuća. Srećom, „gradnja od nule“ ne mora da znači ponovno izmišljanje točka.

    Korišćenjem lagane i SEO prilagođene WordPress teme zajedno sa Elementor-om graditelja stranica, možete napraviti brz i skalabilan veb sajt. Štaviše, mogu ga lako uređivati ​​i oni koji nisu web developeri. U ProDigital design-u koristimo Elementor jer uvek želimo da napravimo tako da klijenti mogu lako da dodaju ili menjaju sadržaj i slike.

  • 6) Završno poliranje

    Kada vaš tim čuje da pravite nov veb sajt, obično ima mnogo mišljenja koje žele da podele. Koga i kada uključujete u proces je težak izbor upravljanja, koji morate da napravite znajući da previše kuvara može pokvariti supu.

    Ovo ne znači da bi trebalo da napravite iznenađenje od novog veb sajta – pogledajte naš članak o internom marketingu za više o tome. Ali trebalo bi da pokušate da držite proces fokusiran. Dovedite članove tima u projekat samo ako oni kreiraju deo njega ili ako imaju kritičko znanje koje treba da podele sa vašim autorom tekstova, dizajnerom ili programerom.

    To jest, do završne faze poliranja. Ovo je tačka kada želite da otvorite proces za još nekoliko ljudi (još ne svi). Vi, kao i svi koji su ikada napravili, pa, bilo šta, verovatno ste napravili nekoliko grešaka na svom veb sajtu. Nedosledno pisanje velikih slova u naslovu, nedostajuće tačke, ikone koje se ne poklapaju sa tačkom… lista se nastavlja. I što je vaš tim veb sajta više fokusiran na svoj projekat, manja je verovatnoća da će uhvatiti ove greške. Izaberite nekoliko ljudi koji će proći kroz veb sajt pomoću češlja sa finim zupcima i proveriti da li ima grešaka u kucanju, nezgodnih rečenica, slika koje nedostaju itd.

    Ovo je takođe dobar trenutak da završite zadatke koji ne idu uvek uredno od jedne predaje do druge. Stvari kao što je pisanje meta naslova i opisa za svaku stranicu i provera SEO rezultata. Ili vršite temeljne provere pristupačnosti. Lako je zaboraviti da ne koriste svi veb sajt na isti način, tako da je ovo posebno važan korak. Mnogi ljudi koriste aplikacije za čitanje ekrana, na primer, tako da morate da obezbedite da sve slike imaju alternativni tekst. Trebalo bi da obezbedite da vaši video snimci imaju titlove i da korisnici mogu da zumiraju bez gubitka funkcionalnosti. Kao što je gore pomenuto, postoji mnogo veb lokacija koje će ovo proveriti za vas!

    Zaključak

    Naučiti kako da napravite veb sajt od nule je daleko od nemogućeg. Ali kao što poslovica kaže, projekti se mogu obaviti brzo, jeftino ili kvalitetno – i možete izabrati samo dva. Pošto većina preduzeća nema beskonačno vreme, resurse ili stručnost u svojoj kući, lako je shvatiti zašto se mnogi odlučuju da traže pomoć spolja.

    Bilo da vam je potrebna stručnost stručnjaka za brendiranje, kopirajtera, grafičkog dizajnera ili programera — ili sva četiri — tim ProDigital Design će vam rado pomoći.

    Još niste sigurni šta je potrebno vašem veb sajtu? Zatražite besplatnu procenu vašeg veb sajta danas.