"Poslovanje bez oglašavanja je poput namigivanja devojci u mraku. Znate šta radite, ali niko drugi ne zna."

- Stjuart Henderson - Brit

Kako da oglašavanje bude primećeno 1 kroz 1

Zamislite da oglašavanje na interentu koje sada vidite, neko nosi napisano u ruci i čita ih naglas na trgu. Tako je oglašavnje počelo u Antičkoj Grčkoj.

Naime, u Egiptu su na papirusu pisana najvažnija dešavanja tog dana. U delovima Azije, Afrike i Južne Amerike prvo oglašavanje je bilo uklesano na zidu ili steni.

U srednjovekovnoj Britaniji i Francuskoj i većem delu Evrope, gostioničari su bili primorani da postave tablu ispred lokala, a danas smo takoreći primorani na digitalni marketing kako bi opstali kada je u pitanje oglašavanje na internetu.

Zato je današnjem potrošačkom društvu u krvi da bira proizvod na osnovu već postavljne ponude, shvatajući da sve što vredi je već ponuđeno, te da ono što nije u ponudi nije ni vredno traženja.

Ono što opisuje internet oglašavanje je odabir metode kojom ćete se oglašavati i kome, slično je kao i odabir Trga gde će vaš govornik najglasnije govoriti. Zato ne želite da metaforički rečeno vaš govornik stoji u mračnoj uličici, već pod svetlima velikog Trga, gde se svi okupljaju.

Za razliku od Antičke Grčke, danas do ciljne grupe brenda možemo da dođemo korišćenjem Ads Managera, prostim ukucavanjem godina, lokacije, pa čak i interesovanja ljudi zainteresovanih za naš proizvod, dok raznim anketama, komentarima i komunikacijom na društvenim mrežama, možemo iste karekteristike i da odredimo.

internet oglasavanje 1 hram

Oglašavanje na internetu je definitivno industrija koja raste

Oglašavanje na internetu, kao industrija koja raste, neophodno je da se shvati kao jedna sveopšta analiza brenda, proizvoda, navika društva, uklopljnog sa veštinama korišćenja alata za pisanje, dizajn i targetiranje potencijalnih kupaca. Google i Facebook oglašavanje jedne su od najpoznatijih pojmova u oblasti: internet oglašavanje.

Zbog ubrzanog načina života i naprednih softverskih opcija, ljudi su naučili da vešto zaobilaze reklame i vratili su se starom modelu preporuke kada biraju proizvod ili uslugu.

Marketinški stručnjaci, teže tome da reklame upakuju u oblik preporuke. Ispitivajući navike ciljne grupe, pronalaze platforme, stranice, sajtove na kojima će promovisati poruku.

Proučavaju potencijalne kupce, gde i koliko dugo na internetu provode vreme, smišljaju copy tekst, kojim će privući njihovu pažnju od mnoštva drugih oglasa. Potom sve to uklapaju sa grafičkim dizajnom.

Prvi oglasi za posao u svetu nastali su, jer je novinar uvideo da vlada nezaposlenost usled neinformisanosti. Odnosno da su ljudi nezaposleni, jer im se nude pogrešni poslovi u kojima kratko opstaju. Tako su nastali prvi oglasi, koji su rešili problem nezaposlenosti.

Danas je isto. Oglas postavljen na pogrešnoj platformi, nevidljiv je i beskoristan. Međutim, oglas na pravoj platformi, obučen u ton i dizajn koji je pitak ciljnoj grupi, stvara profit.

U teoriji vaš biznis plan bi sledio ovaj redosled: kreirajte kompaniju, napravite sajt, blog, društvenu mrežu, time privučete desetine sledbenika i brend postaje i izvor zarade.

Naspram sati, dana pa i decenija utrošenih na stvaranje ideje koja je potrebna ovom tržištu, stvaranje budžeta za digitalni marketing predstavlja minimalno ulaganje, sa ogromnim rezultatima i vidnim efektima.

Oglašavanje u vreme Covida-19

U toku pandemije virusa COVID-19, celo internet oglašavanje poprimilo je novi prizvuk. Društvene mreže postale su glavno oruđe reklamiranja, a kod korisnika se stvorio osećaj poverenja i povezanosti sa brendovima, koji su se vešto prilagodili na novonastalu situaciju.

Reklame se sada ne zaobilaze, one se traže. Zato imamo još veći motiv da ih potkrepimo zanimljivim copy tekstovima i još boljim grafičkim dizajnom.

Oglašavanje na internetu došlo je posebno do izražaja kada je u pitanju online poručivanje proizvoda i usluga. Kompanije sa više kredibiliteta i boljom ažurnosti na tom polju, imale zabeleženu i bolju prodaju.

Internet oglašavanje ispunjava poslovne ciljeve, ako je dobro isplanirano, sa pažnjom analizirano i na prava mesta promovisano.

Dobro oglašavanje na internetu ima isplaniran marketing plan, ali ne vredi ukoliko nije potkrepljeno kvalitetom onoga što promoviše“

Copy i contet tekstovi sarađuju sa dobrim grafičkim dizajnom, a to sve održivim čini, kvalitet proizvoda i usluge koju promovišemo.

„Kolko para tol’ko i muzike“

Budžet za internet oglašavanje je neohodan. Koliko ulažete u proizvod ili usluge, duplo treba da odvojite za marketing. Zanimljiva je činjenica da Coca-Cola 78 odsto od profita prodaje, koristi za potrebe marketinga.

Branša oglašavanja na internetu zahteva da držite korak sa svim trendovima, da analizirate svoju ciljnu grupu do detalja i da karekteristike proizvoda i usluge istaknete na pravi način tako da vas ciljna grupa izdvoji iz mnoštva.

internet oglasavanje covid 19

Ciljna grupa

Naspram godina, lokacije, navika kao i trenutnih trendova u oglašavanju, marketari smišljaju različite načine kako da dopru do što većeg broja ciljne grupe, odnosno do one većine koja bi određeni proizvod zaista kupila.

Proizvod koji je prekopotreban tržištu, ne mora nikada da bude zapažen ukoliko nije na pravilan način reklamiran iliti predstvaljen odgovarajućoj ciljnoj grupi.

Nikakve koristi nemate od reklamiranja džojstika sa najnaprednijim komandama starijoj populaciji. Tada činite svoj proizvod nevidljivim.

Publika do koje želite da doprete, je prioritet u oglašavanju na internetu. Svakim oglašavanjem morate razmišljati da lojalne kupce zadržite i podstaknete na preporuku vaših proizvoda ili usluga.

Kada su potencijalni kupci u pitanju, morate podobnije da razmišljate.

Pregledno predstavljeni proizvodi i usluge, propraćenim kvalitetnim copy tekstom i uslugama grafičkog dizajna, uvek će stvoriti poverenje kod potencijalnih kupaca ili će ih u krajnjem slučaju zainteresovati.

Analiziranjem grafikona na pretraživaču i društvenim mrežama, dobijate zlata vredne podatke o ciljnoj grupi vašeg brenda.

Društvene mreže

Zahvaljujući tehnologiji, potencijalni kupci nikada nisu bili toliko dostupni. Sada imate mogućnost filtriranja ljudi koji vide vaše oglase, na osnovu njihovog ponašanja na mreži, interesovanja i strasti.

Za razliku od klasičnog oglašavanja raznolikost društvenih platformi diktira i vrstu oglasa koje su najviše zapažene.

76% marketara ne koristi podatke o ponašanju ciljne grupe za ciljanje oglasa na mreži

U teoriji ovo je jednostavno, ali u praksi ovo je veoma promenjiva teritorija. Pojavljuju se nove društvene mreže kao i nove grupe korisnika, stoga je neophodno ići u korak sa time.

Zbog raznolikosti društvenih medija (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Snapchat, Tik-Tok), oglašivači se moraju usredsrediti na one koje njihovi klijenti koriste, odnosno one na kojima najviše komuniciraju o njihovim proizvodima.

52% odluka o kupovini dolazi od Facebooka

Besprekornost u ovom poslu je neopodna, pogotovo kada je ispitivanje navika ciljne grupe, od sati i dana u kojima su aktivni na mreži, do žargona kojim govore. Facebook oglašavanje je nezamislivo bez sponzorisanih objava, koje se plaćaju da dodatno promovišu proizvod ili uslugu na početnoj strani (Neews feed).

Funkcionišu po principu oglasa koji je dodatno promovisan isključivo ciljnoj grupi koju vi odredite.

Vaši proizvodi se oglašavaju 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, 365 dana u godini, bez potrebe za stalnim investiranjem u njih. Uz mnogo lakši pristup, vaš brend neprestano emituje proizvode i usluge.

Instagram profili igraju veliku ulogu u stvaranju marketing startegije.

Instagram prezentacija brenda govori mnogo o samom proizvodu ili uslugi koju brend nudi, ali i o tome koliko brend drži korak sa vremenom i ogovara na određene trendove.

Savremeni Instagram biznis profil govori o kredibiliteteu brenda i mora da bude uređivan u skladu sa marketing strategijom, a ne sa trenutnim raspoloženjem onog ko postavlja.

77% korisnika Twittera više ceni marku kada se odgovori na njihov tweet

Personalizacija u oglašavanju ka ciljnoj grupi, uvek je poželjna i u obzir uzima njihove profile, vrstu sadržaja sa kojim komuniciraju, dele ga i vole.

internet oglasavanje plan

Klik na link

Contet i Copywriting odlični su alati u činjenju oglašavanja na internetu primamljivim, takođe poziv na akciju na kraju copy teksta, odlično ide uz opcije oglašavanja na klik. Ovu opciju birate prilikom sponzorisanih objava, gde Facebook, Instagram i Twitter nude opciju akcije, u vidu dugmeta za klik.

Opcijom klika budžet se troši na najvredniji i najvidljiviji rezultat.

Klik se prvo pojavio kod procenjivanja da li će određeni proizvod zabeležiti prodaju vrednu ulaganja u njega. Potencijalni kupci kada bi kliknuli na dugme „kupi proizvod“, dobili bi obaveštenje da kad taj proizvod uđe u proizvodnju. Time su dolazili do najpribližnijih procena prodaje i najmanjih kikseva u ulaganju.

Opcija klika nudi da usmerite svoje oglašavanje, odnosno da pozivate potencijalne kupce na akciju. Umesto klika imate opciju da ponudite potencijalnim kupcima da biraju da li će klikom doći do vaše e-mail pošte, lokacije, sajta, inboxa ili broja telefona.

Klik opcija omogućava da vidite koliko su oglasi efektni pri pronalaženju ciljne grupe, plasiranja proizvoda i podsticanja kupovine. Cena klik opcije na Facebooku, drugačija je od države do države. U Srbiji cena klika je mala, a ova opcija je najskuplja u Indoneziji.

Prosečna cena po kliku onlajn Facebook oglasa je 1,72 USD.

Klikovi na vezu tzv. link clicks, su oni koji klikom vode potencijalne kupce na mesto na internetu, koji ste vi odredili (sajt, lokacija, aplikacija, broj telefona). Međutim, ovo nije zanemarilo vrednost klikova ažurnosti, odnosno engagement clicks.

Ovi klikovi mere posvećenost publike ka određenom sadržaju, proizvodu ili uslugi, odnosno koliko puta su komentarisali i podelili objavu o tome što nudite. Na Instagramu, Facebooku i Twitteru u poslednjih pet godina pojavila se opcija da se i komentari lajkuju, što je takođe klik ažurnosti.

Ovi klikovi ažurnosti potencijalnih kupaca, pružaju kredibilitet pri sponzorisanim objavama.

Potencijalni kupci su mirniji kada vide utiske, preporuke drugih kupaca i uživaju kada ih podstičete na komunikaciju i generalno mislite o njihovim potrebama u proizvodnji.

Zato je najbolja opcija da kombinujete i klik na vezu i klik na ažurnost, jer na osnovu te dve komponente stvarate poverenje kod potencijalnih kupaca i održavate zajednicu i pristupačnost sa lojalnim kupcima.

U merenju efekta klikova na vezu, neizustavan je Click-through Rate (CTR) ili stopa učestalosti klikova na link. To je ukupni procenat ljudi koji su videli vaš oglas i oni koji su kliknuli za prijavu.

CTR izračunava se deljenjem ukupnog broja klikova na vezu sa klikovima za prijavu.

internet oglasavanje konferencija

Sajt

Zato je važno da sadržaj koji reklamira vaš proizvod bude u skladu sa porukom Vaše kompanije, takođe na vama je i dalje da držite status quo u kvalitetu proizvoda i usluge. Apsurdno bi bilo uložiti hiljade evra u oglašavanje sajta koji je nepregledan ili čak nije potpuno u funkciji.

84% ljudi očekuje da brendovi kreiraju sadržaj

Internet oglašavanje dolazi kao šlag na torti, stoga je važno da svoj sajt domen držite urednim, i usluge vidljim. Kada ste to rešili, angažujte SEO stručnjaka, koji će vaš sajt kotirati na prve tri stranice Google pretraživača, koji će odabrati ključne reči na osnovu detaljne analize i dosadašnjih pretraživanja ponašanja ciljne grupe na mreži.

Sajt je prečica dolaska potencijalnih kupaca do vaših proizvoda i usluga.

Međutim, i dalje ste odgovorni za dostavu kvaliteta i usluge vašeg proizvoda i tek tada kvalitet u oglašavanju dolazi do izražaja.

92% ovih korisnika će odabrati preduzeća koja su pronađena prvoj stranici Google pretraživača

Dobra stvar je da uvek imate pristup statistici sajta, koja vam pruža uvid u vaš uspeh. Možete saznati koliko je ljudi dobilo vaše podatke, koliko je otvorilo svoju e-poštu, videti koje su stranice posetili, a najvažnije je da znate za koje proizvode i usluge su se pretplatili.

34% lokalnih pretraga sa ključnom reči „blizu mene“ dovodi do toga da korisnici fizički posete prodavnicu

Još jedna velika prednost je ta što svakodnevno možete ažurirati informacije o svom brendu, pokretati nove kampanje i ponude proizvoda, ažurirati kataloge itd.

Google

Ono što je korisno za pretragu, korisno je i za ponudu.

Google Ads Manager, nudi oglašavanje na samom pretraživaču. Ključnu ulogu igra pozicioniranje sajta na pretraživaču, ali vi imate odgovornost oko biranja kome će taj sajt, usluga ili proizvod biti plasirani.

Obim pretraga na

Googleu svake godine

raste za približno 10%

oliko se na pravi način i pravim ljudima obratite na Googlu, povećavate svest o brendu. Plasiranjem oglasa na veb lokacijama gde je vaša ciljna grupa, ponovo se povezujete sa vašim kupcima.

Kreiranjem blog postova od 2000 do 3000 reči, osiguravate da tekstovi na sajtu, budu okarekterisani kao kredibilni i samim tim kotirani na prvim stranicama pretraživača.

Prema samom Googlu,

dnevno se izvrši 3,5

milijardi pretraživanja

Dosledno merite performanse i u skladu sa tim unapređujete obraćanje publici i time potvrđujete da ste vi zaista pravi izbor u domenu usluga koje nudite, čime konkurenciju ostavljate neprimećenu.

U 2018. godini prihodi od

digitalnih oglasa prvi

put su premašili granicu

od 100 milijardi dolara

internet oglasavanje sto

You Tube

You Tube omogućava da kroz video objasnite ono čime se bavite, a u 21. veku video je tip forme koji nas je razmazio kao društvo.

U prevodu: „šta mi pišeš,

baci link“.

You Tube je do sada bio jedino mesto na kom smo sigurni da nećemo videti reklame u toku gledanja videa. Sigurno se ni ne sećamo vremena u kom nam reklama nije presecala gledanje, a sada je tu praksu prigrlio Facebook i Instagram.

Jedina caka u You Tube oglašavanju je u biranju ciljne grupe. You Tube korisnici biraju kategorije za svaki svoj video, a na osnovu tih kategorija You Tube vidi njihova interesovanja.

You Tube oglašavanje zavisi od kvaliteta Vašeg video zapisa, ciljane publike i ukupnog marketinškog cilja. Oglas plaćate po pregledu video zapisa.

Tipični video oglas se

prikazuje između 0,10

i 0,30 USD po prikazu.

Oglasi koji nude Skip Add opciju besplatni su u prvih pet sekundi, tako da ne morate da se brinete da će vam biti naplaćeno ono što niko nije video.

Kotiranje oglasa na You Tubu merite kroz stepen angažovanja publike. Video reklame koje su korisnici vraćali opet da pogledaju do onih koje su u 90% slučajeva preskočili.

Ono što je zajedničko za internet oglašavanje je pronalaženje ciljne grupe brenda. Detaljno istraživanje, koji je najbolji žargon za obraćanje i koje je mesto na internetu najbolje za reklamu ili oglas.

Vreme i mesto pri oglašavanju na internetu je navažnije.

Za dobro mesto za tezgu na pijaci mora se ustati rano, za oglašavanje na internetu mora se razmišljati rano. Od samog početka rada, upućivati na kredibilitet brenda i tako graditi zajednicu oko njega.

Kada je u pitanju oglašavanjem na internetu za uspešno vođenje, analizu rezultata i uvođenje novina potreban je tim ljudi.

Velikim delom analize bavi se Google analitika, koja zahteva poseban departman ljudi koji se bave testiranjem raznih oblika sadržaja u cilju da pronađu što detaljnije ponašanje kupaca.

internet oglasavanje slika

Internet oglašavanje se s vremenom brzo razvija.

Internet oglašavanje se stalno menja, a posao marketinških stručnjaka je u biti u praćenju tih promena. Zato kada želite da stvorite globalnu prepoznastljivost brenda, koristite oglašavanje na internetu.

Gotovo polovina svetske populacije koristi Internet, a ljudi svih starosnih grupa povezani su na mrežu.

Internet oglašavanje je presudno za uspeh internet poslovanja.

Istraživanja pokazuju da ljudi sve više koriste internet da bi tražili informacije o proizvodima i njihovim cenama pre donošenja konačnih odluka.

To znači da ne možete priuštiti da ignorišete oglašavanje na mreži jer većina vaših kupaca istražuje na mreži.

Internet oglašavanje donosi efikasniju prodaju i samim tim bolji pristup kupcima.

Kada koristite internet oglašavanje, bilo da ste malo ili veliko preduzeće imate priliku da povećate profit. Svaki preduzetnik i prodavac treba da koristi ovaj savremeni alat za promociju proizvoda ili usluga.

Internet oglašavanje je od najveće važnosti za skoro svako poslovanje. Povećava bazu klijenata, ide u korak sa novim generacijama, doseže sve grupe i na kraju pomaže u povećanju prodajne dobiti.

Ako niste započeli oglašavanje na mreži, trebalo bi da to razmotrite u bliskoj budućnosti.

Savet je da angažujete stručnjake za oglašavanje koji će razmišljati o svakom slovu. Dobra stvar je što rezultate tog rada možete uvek proveriti i analizirati u transparentnim grafikonima koje nudi oglašavanje na internetu.

Za marketinške agencije oglašavanje je duševna hrana, te uvek možete da nas kontaktirate povodom toga. Tu smo da pomognemo.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite komentar

PrEuzmite besplatan pdf

Kako bi vam se dopalo da duplirate svoju prodaju u u narednih par meseci, a da potrošite na marketing istu količinu novca? (ako ne i manju)

Ako vas je zainteresovao ovaj scenario, onda će informacije koje vam nudimo u ovom PDF dokumentu, biti nešto najvažnije što ste skoro pročitali.

logo sa tekstom beli

Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. cookies). Kolačići nam omogućuju da vas razlikujemo od ostalih korisnika sajta.Oni nam pomažu da vam prilikom posete sajtu omogućimo kvalitetnu uslugu, kao i da unapredimo naš sajt.