"Ne možete kupiti angažman. Morate da izgradite angažman. "

- Tara Nikol-Nelson

Kako da 100% razumete društvene mreže

Društvene mreže nastale su prvenstveno zbog konekcije među ljudima. Sećate se fejsbuka, zaživeo je u studentskim danima, kada je ljudski duh najdruštveniji.

Kako da ostanete u studentskim danima po pitanju oglašavanja na društvenim mrežama?

Društvo traži druženje! Morate ostati mladi.

Održavanje Facebook stranica zahtevan je posao, koji traži vreme i koncentraciju najviše u komunikaciji sa kupcima o proizvodaima, uslugama kao i u targetiranju publike.

Facebook stranica, obezbeđuje da besplatno uživate u toj fotelji globalnosti, međutim da li ćete najbolje iskoristiti od svetskog tržišta, zavisi od načina na koji vodite društvene mreže.

Oglašavanje i promovisanje na internetu stalno se menja, zato je važno pratiti trendove i reagovati u skladu sa njima. Nije samo Facebook marketing strategija važna, jer i Instagram biznis profil nosi pregršt pravila i novina kada je u pitanju upravljanje njime, a pored toga pojavljuju se i nove društvene mreže, koje su propraćene inovacijama u oglašavanju.

Svoje mesto na vrhu obezbedićete, prihvatanjem da su društvene mreže segment marketinga u koji morate da uložite i vreme i novac.

Nikoga ne zanima i ne pruža apsolutno nikakav kredibilitet, ako vaš biznis postoji nekoliko decenija. Čak i ako je prvi u tom poslu, ukoliko ne ispratite društvene mreže i trenutna dešavanja u svetu marketinga, jednaki ste nekome ko je u toj branši potpuno nov.

Dužina poslovanja ništa ne garantuje, morate da držite korak, jer će vas u suprotnom konkurencija prestići. Vođenje društvenih mreža može da se savlada, ali iako izgleda kao lak posao, za uspešno vođenje potreban je tim ljudi.

78% prodavaca nadmašuje svoje vršnjake koristeći društvene mreže za svoje poslovanje.

Od izuzetne važnosti je praćenje inovacija i trendova koje diktiraju društvene mreže, nekada je to zaista naporno. Iako, nosi pregršt istraživanja i analiziranja, ova stavka ne sme da se zanemari.

Društvene mreže traže praćenje trendova, jer uvođenjem inovacija vašem brendu produžavate vek.

Međutim, neko ko vodi društvene mreže treba da misli svojom glavom, kao i da ne zaboravi faktor masovne intimnosti.

Mogućnost da brendovi mogu istovremeno da razgovaraju na ličnom nivou, jedan na jedan sa milionima ljudi, naziva se masovna intimnost. Društvene mreže su nastale radi ove prisne komunikacije među ljudima, što je rezultiralo i preporukama o proizvodima koje koriste.

Od pukog emitovanja vaše poruke ne možete da izvučete maksimum iz korišćenja društvenih mreža.

Bolji način za dosezanje, angažovanje i zabavu publike, uvek je u slušanju, ispitivanju i razgovoru.

Ulaganjem u društvene mreže povećaćete svest o vašem brendu kao i promet.

Marketing na društvenim mrežama menja se promenom društvenih platformi, a od toga zavisi i vođenje društvenih mreža. Društvene mreže imaju dosta sličnosti, ali i česte su promene u izgledu.

Kako su društvene mreže prvobitno izgledale gotovo da se više i ne sećamo. U toku je nadmetanje u trendovima i to ne menja samo izgled već i algoritam društvenih mreža.

Zbog toga za svaku društvenu mrežu vezujemo i različitu marketing strategiju. Koje marketing strategije su osnova za koje društvene platforme, proći ćemo dalje u tekstu.

Drustvene mreze

Facebook

Facebook stranica je karekteristična po tome što pruža globalnu izloženost brenda.

Više od 1, 37 miliona aktivnih korisnika poseti Facebook na dnevnom nivou.

To definitivno povećava broj šanse i da vaš proizvod ili uslugu primeti veći broj ljudi. Sponzorisanim objavama možete izabrati tačno kojoj ciljnoj grupi želite da se obraćate i u tome ćete pronaći najbolja pravila o tome kako unaprediti poslovanje.

79% odraslih koristi Facebook

Svaka Facebook stranica ima rubriku Insights možete publiku posmatrati kroz pol, godine, lokaciju i stepen posvećenosti ka sadržaju koji nudite. Facebook se pobrinuo da bude veoma pregledan u toj rubrici, nudeći grafikone o svim podacima, koje kasnije možete primeniti pri kreiranju reklame, odnosno sponzorisane objave.

Sve oglase i postove koje objavljujete možete usmeriti ka kojoj god ciljnoj grupi želite.

Činjenica je da Facebook prati reputacija gernetološkog doma u svetu društvenih mreža.

Uprkos povećanoj pojavi starijih korisnika Facebook je još uvek najdelotvornija platforma za prodaju proizvoda i usluga.

Društvene mreže funkcionišu po principu preporuke. Sistem preporuke na ovoj platformi i dalje najviše funkcioniše.

Upravo zbog toga se pojavilo mnogo biznisa koji se bave prodajom i preprodajom proizvoda. Zato je i kredibilitet same mreže urušen na tom polju. Međutim, korisnici su oformili privatne grupe gde razrešavaju dileme i daju savete oko validnosti proizvoda u vidu komentara.

3,2 milijarde lajkova dnevno

Facebook stranica koja ima za praksu da postavlja video sadržaj, najviše će se kotirati i najduže ostajati na News Feedu, a taj video biće vidljiv i na Facebook Watch, a repriziraće se u rubrici “More Videos”.

Društvene mreže se nadmeću da dostignu broj korisnika kao Facebook. Međutim svojim korisnicima doakavaju drugačijim sadržajem od uobičajnih Facebook stranica.

Facebook video u odnosu na ostali sadržaj na platformi, kotira se čak 140% više.

Kvalitet videa u očima Facebooka i publike zavisi od tri faktora:
lojalnost i namera,

trajanje video zapisa i gledanja

originalnost.

Facebook business manager pomaže da se marketing Vaše kompanije spoji sa spoljnim svetom.

Ova besplatna platforma idealna je za pokretanje i praćenje oglasa, upravljanje stranicom i nalozima. Poslovni pregled rezultata je na raspolaganju, uz mogućnost da Facebook stranica služi i za sponzorisanje celokupnog rada na ovoj društvenoj platformi.

Vaš Business Manager je centralni prostor za upravljanje poslovanjem, odvojen od ličnog Facebook profila. Gotovo sve društvene mreže rešile su problem mešanja poslovnog i ličnog sadržaja, te sve notifikacije poslovnog sveta neće remetiti vaš dan, a u isto vreme biće preglednije u odnosu na one lične.

Tako će upravljanje Facebook stranica biti preglednije.

drustvene mreze desktop

Ništa lično to je samo posao

Ads Manager nudi opcije da reklame o svojim proizvodima i uslugama zakažete u odnosu na vreme, navike i lokaciju Vaše ciljne grupe. Ovime možete poboljšati svoje rezultate prilikom pravljena celokupne marketing kampanje.

Tokom upravljanja vašim Facebook oglasima, važno je kontinuirano analizirati učinak vaših oglasa u svakoj od reklamnih kampanja, kako biste osigurali njihov uspeh, na osnovu čega možete unaprediti poslovanje.

Zakažite Facebook sadržaj

Društvene mreže imaju svoju marketing strategiju i ona zavisi od stvaranja i održavanja sadržaja, a to je najdelotvornije da činite na osnovu analize navika ciljne grupe. Opcija Schedule omogućava da budete danima unapred, ali postovi koji traže interakciju su oni koji su aktuelni, odnosno koji prate dešavanja i trenutne dileme društva.

Zato je savet kada koristite opciju Schedule da uvek imate datume objava na umu. Društvene mreže ne trpe automatizaciju, upravo zbog tog društvenog faktora i velike zastupljenosti.

Korisnici društvene mreže vide kao priliku za socijalizaciju ne prodaju.

Instagram

Najpopularnije društvene mreže koje govore slikom su Pinterest i Instagram. Dok ćete na Facebooku videti još po koji dug tekst koji izaziva komentar, ovde to neće biti slučaj.

Zato je Instagram poznat po tome da se koristi veštinama stvaranja primamljiove fotografije, video efekata i podstiče svoje korisnike da prate trendove na ovom polju.

Sponzorisani Instagram video postovi generišu tri hiljade više komentara od sponzorisanih Instagram fotografija

Instagram Story oblik je objave koji nestaje za 24h i on je veoma delotvoran kada je u pitanju održavanju dnevne komunikacije sa kupcima. Story takođe se pojavljuje na opciji „search“ na Instagramu i kao takav može da dospe u vidokrug ljudi koji vas ne prate, ali su zainteresovani za takav tip sadržaja.

50% Instagram biznis profila objavljuje Instagram Story

drustvene mreze masina

Neko nepisano pravilo je da ako okačite sliku na Story, obavezno je potkrepite odabirom gifa koji će je učiniti dinamičnijom, a u cilju ostvarivanja komunikacije sa publikom koristite poll opcije za glasanje i popularne hashtagove.

Društvene mreže traže interakciju, te su bilo kakvi vidovi angažovanja publike uvek poželjni.

Preporučljivo je i koristiti hashtagove koji nisu toliko popularni, jer ste tad u manjoj grupi i postoje veće šanse za vidljivost nego kad potpadate pod hashtagove koje koristi nekoliko hiljada ljudi. Ugledajte se na druge biznis Instagram profile i tako možete lakše uvideti šta je to što treba da promenite ili na čemu treba da poradite.

Često shvatan kao sredstvo zabave, Story se zanemaruje kao alat za reklamiranje.

Opcija „see more“ koja se pojavljuje u Storiju bila je do sada dostupna samo onima koji imaju više od 10 hiljada pratilaca, sada mogu da je koriste i oni sa manje od 10. Ova opcija je delotvorna, jer direktno sa Storija, upućuje na sajt vašeg biznisa.

Instagram slike se takođe bolje kotiraju na početnoj stranici, jer kupci više veruju fotografijama prethodnih kupaca nego brendiranim slikama.

Fotografija ne laže

U modi, kada dizajneri žele da vide da li nešto zaista odogovara, oni fotografišu. Zato imaju stotine zalepljenih fotografija po tablama, jer im to pruža vizualizaciju i pregledno je poput portfolia.

Upravo zbog toga Instagram ima najeću popularnost vizuelnog sadržaja. Fokus je da vaš profil izgleda kao portfolio.

Novina na Instagramu je uvođenje sponzorisanih objava preko Instagram Storija, kao i preporučivanje do 50 profila koje bi mogli zapratiti na osnovu biznis profila koji vodite. Uz to i Instagram poseduje opciju Schedule.

LinkedIn

Linkedin poznat kao društvena mreža namenjena je poslovnim profilima, pronalaženju poslovnih partnera i mesto gde se plasiraju i promovišu poslovne prilike i ciljevi. Prilikom razgovora za posao, poslodavci će gledati da li imate više od 500 konekcija na ovoj mreži, što vas čini kredibilnim u poslovnom svetu.

29% odraslih koristi LinkedIn

Linkedin profil treba da ima svaka kompanija koja želi da njeni poslovni ciljevi budu ozbiljno shvaćeni. Ovim putem stvarate i održavate reputaciju vašeg brenda.

3% vlasnika biznisa koristi LinkedIn za istraživanje i regrutovanje kandidata

LinkedIn vam omogućava da imate internetski lični brend koji vas čini vidljivim ključnim donosiocima odluka i regrutima. To znači da kada se vaše ime stavi u pretraživač, kao što je Google, imate brend i pojavljujete se u više rezultata pretrage.

Linkedin je društvena mreža, međutim ovde je celo društvo poslovno orijentisano. Poslovi koji se nude su visoko kotirani u poslovnom svetu.

Twitter

Kada govorimo o pronalaženju novih kupaca Twitter je mesto za to. Tweet ili način iskazivanja na ovoj platformi dozvoljava svega 140 karaktera da se iskažete, što je verovatno razlog zašto se ova platforma smatra najiskrenijom.

drustvene mreze klik

Zanimljiva činjenica je da je naziv poruke ili „Tweet“, kada se izgovori podseća na cvrkut ptice, zato su objave kratke kao cvrkut, što je propraćeno i logoom ptice.

Više od 300 miliona aktivnih korisnika

Twitter je poznat kao sredstvo za najbrže postizanje socijalizacije među korisnicima. Još jedan razlog koji podstiče preduzeća da promovišu svoj proizvod ili uslugu na Twitteru je cena promocije koja je ubedljivo najmanja u odnosu na sve druge mreže.

Manje je više

Takođe je prilično lako postaviti i održavati Twitter poslovni profil, jer svojom sažetošću u izražavanju, Twitter zapravo ne dozvoljava da budete opširni, nejasni i neprofesionalni. Na ovoj mreži najviše se kotiraju objave državnih zvaničnika, pojedinih intelektualaca ili uticajnih influnsera.

Prepoznatljivost

Angažovanjem grafičkog dizajnera, vizuelnim identitetom automatski odskačete od drugih, a ako uz to dodate smislen tekst koji na diskretan i zanimljv način poziva na prodaju, konačno postajete prepoznatljivi.

Autentičnost obezbeđuje prepoznatljivost

Posvećivanjem vremena i novca na vizuelni identitet i tekst, ostajete u koraku sa trendovima u marketingu i više ne morate da brinete, da li će Vas neko u tom prestići ili optužiti za copy-paste kampanju. Tek kada uložite u kvalitet grafičkog dizajna i copywritinga, možete da zahtevate kvalitet u proovisanju na društvenim mrežama.

Komunikacija

Kupci prate i komuniciraju sa brendovima u čijim proizvodima i uslugama uživaju. Ali ono što je zanimljivo jeste da će 53% kupaca koji prate vaše poslovanje, verovatno i ostati lojalni u tome.

Sada ih ne smete pustiti!

Lojalni kupci povećavaju vaš promet, time što se poistovećuju sa vašim brendom. Podsvesno vas reklamiraju, aludirajući na svoju mudrost što su Vas izdvojili iz mnoštva.

Razočarenje lojalnih kupaca, izbegavate ulaganjem u marketinšku strategiju. Marketing strategija, služi da obezbedite taj jedinstven ton u svakoj objavi, da formirate reputaciju brenda i ostanete u kontaktu lojalnih kupaca.

Slušanje

71% potrošača koji su na društvenim mrežama dobili brzi odgovor preporučili bi taj brend drugima

 

Povezivanje sa ciljnom grupom preko slušanja, dug je proces koji se uči. 

Socijalno slušanje je čin praćenja socijalnih razgovora oko određenih tema. Pomaže vam da razumete šta je važno za vašu publiku i prepoznate trendove koje vaša ciljna publika sledi.

drustvene mreze laptop
Ispričajte Vašu priču

Društvene mreže su prilika da upoznate publiku sa vašom pričom.

Kada pričate svoju priču, stvarate svest o brendu i time dosežete, negujete i povezujete se sa svojom ciljnom publikom, bez obzira na njihovu lokaciju. Možda se na prvu loptu neće svi potencijalni kupci povezati sa vašim proizvodom i uslugom, ali sa pričom verovatno hoće.

Za priču o vašem brendu, poželjno je angažovati copywritera, jer će on tačno znati kako da vašu priču na indirektan način oslobodi ega i učini je primamljivom.

Unapređenje na osnovu rezultata

Ono što je dobro kod uređivanja društvenih mreža, je to što gotovo odmah možete da uočite rezultate. Takođe, marketinška agencija na taj način drži svoj rad transparentnim.

Marketing na društvenim mrežama je i dalje nova pojava.

Zato vam je prekopotrebna dobro osmišljena strategija u oglašavanju. Social media menadžer je osoba koja je zadužena da analizira vaš brend od karekteristika usluga i proizvoda, do navika ciljne grupe. Na osnovu pažljivo analiziranih rezultata, donosi odgovarajuću marketing strategiju.

Poverenje

Time što ste već prisutni na Facebooku, Instagramu i ostalim platformama, pokazuje da ste otvoreni za komunikaciju i samim tim stvarate poverenje kod publike.

Plan u oglašavanju i komunikaciji sa potencijalnim kupcima, omogućiće vam da izgradite to poverenje i zadržite ga. Komunikacija sa potrošačima ne sme da zavisi od raspoloženja.

Sve može da se zezne, pa kasnije popravi, samo ne komunikaija sa klijentima i kupcima.

Savet je da za komunikaciju angažuujete posebnu osobu, koja će svakom pojedinačnom pitanju, komentaru, kritici pristupiti sa puno entuzijazma uz osmeh na licu.

Promocija

Ako vas kupci prate, veća je verovatnoća da će vas odabrati u odnosu na konkurenciju. Ako su kupci lojalni, povećaće vaš promet.

Marketing putem društvenih mreža olakšaće širenje vesti o vašim proizvodima i misiji.

Šta upravljanje društvenim mrežama donosi?

Društvene mreže i njihovo upravljanje posebna su branša u domenu marketing poslovanja.

Kada su društvene mreže potkrepljene uspešnom marketing strategijom, na poslovanju i profitu biznisa to se oseti i vidi.

Zato je od ključne važnosti da ovaj segment marketinga, shvatite kao prioritet kada ulažete u svoj biznis.

Tokom poslednjih nekoliko godina, društvene mreže su nastojale da se što bolje adaptiraju na navike konzumerističkog društva. U tom fokusiranju da sve bude prijemčivo korisnicima, odlučili su da priključe i prodaju proizvoda ili usluga.

Zato su baš te društvene platforme zaživele i na prodajnom tržištu, jer pružaju društvu šansu da sami pregledaju tražište i izdvajaju šta je najbolje za njih. Lakoća preporuke je nešto što je društvene mreže eksponencijalno širilo.

Društvo je počelo da govori slikama, linkovima i videima, zbog čega su nam lakši način mogli da dele informacije jedni između drugih.

Kako posmatrati ciljnu grupu i kako odrediti na koji vizuelani i pisani alat najbolje reaguju? Samo su jedni od pitanja na koja odgovara marketing strategija društvenih mreža.

Uspešna marketing strategija, stvara se analiziranjem društva i njihovih navika na mreži.

Svaki sadržaj koji se postavi na biznis profilu na društvenim mrežama treba da je pažljivo osmišljen i u pravo vrme postavljen da bi kao takav mogao na pravi način da utiče na ponašanje ciljne grupe.

Upravo od tog ponašanja zavisi koliko će određeni biznis profil na društvenoj mreži biti favorizovan.

Promet ostvarujete, pravilnim korišćenjem društvenih mreža.

Pravilno ih koristite uz gore pomenute savete, međutim, ako želite da iskoristite maksimum u oglašavanju na društvenim mrežama, pravi način je da angažujete agenciju za marketing.

Poslom menadžera društvenih medija nekada su uglavnom upravljali pripravnici ili stručnjaci, zahtevajući samo da objavljuju organski sadržaj kako bi stekli bilo kakvu korist od različitih platformi. Međutim, danas se suočavate sa novim pejzažom društvenih medija.

Da biste bili u toku sa ovim promenama, potreban je stručnjak za upravljanje društvenim mrežama, koji pažljivo pazi kako bi se osiguralo da brendovi za koje radi imaju kontinuirani uspeh na platformama društvenih medija.

Sjajno je imati postojećeg zaposlenog koji možda radi na drugim zadacima u kompaniji, doprinoseći angažovanosti na društvenim mrežama.

Međutim, mnogo je bolje da unajmite marketing agenciju koja može da stvara i promoviše sadržaj, koji će vam pomoći u upravljanju, održavanju i sprovođenju kampanja na društvenim mrežama i pružanju boljeg povraćaja troškova i ulaganja.

Ukoliko Vam treba strategija za marketing na društvenim mrežama, možete slobodno da nas kontaktirate.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite komentar

PrEuzmite besplatan pdf

Kako bi vam se dopalo da duplirate svoju prodaju u u narednih par meseci, a da potrošite na marketing istu količinu novca? (ako ne i manju)

Ako vas je zainteresovao ovaj scenario, onda će informacije koje vam nudimo u ovom PDF dokumentu, biti nešto najvažnije što ste skoro pročitali.

logo sa tekstom beli

Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. cookies). Kolačići nam omogućuju da vas razlikujemo od ostalih korisnika sajta.Oni nam pomažu da vam prilikom posete sajtu omogućimo kvalitetnu uslugu, kao i da unapredimo naš sajt.