"Slika govori hiljadu reči, a grafički dizajn govori slikom za hiljade evra."

Grafički dizajn kao emotivni okidač

Pojava slike u oglašavanju, vezana je za porast stanovništva i nepismenosti.

Umesto pisanih znakova prodavnice bi koristile sliku onoga čime se bave. To je danas grafički dizajn u svojoj biti.

Umesto znakova na kojima je stajalo „krojač“, prodavnice bi koristile sliku povezanu sa onim čime se bave, na primer odelo i makaze.

Danas su ljudi manje nepismeni, ali pojavom tehnologije i ubrzanog načina života koji je prati i dalje lakše „padaju“ na sliku.

„Pojavom interneta dugački tekstovi postaju neprimetni naspram efektnih slika i kratkih slogana.“

Grafički dizajn kao važan alat komunikacije između proizvoda i publike, govori najviše slikom, uz pratnju efektnog teksta. Za samo nekoliko sekundi stvara osećaj povezanosti kupca sa proizvodom.

Ova umetnost ili veština kombinovanja teksta i slika u reklamama, časopisima, knjigama, našla je svoje mesto i na mreži.

slika br 1 (2)

Slika govori hiljadu reči, a grafički dizajn govori slikom za hiljade evra.

Grafički dizajn je sredstvo kojim brend komunicira sa potencijalnim kupcima, ali i održava emociju sa stalnom pulikom. Odabirom stila, boja, alata koje koristi u određenom programu, dizajner ostvaruje kontakt i avocira emociju kod onih koji taj sadržaj konzumiraju.

„60,8% digitalnih prodavaca kaže da je graficki dizajn imperativ uspešnog marketinga“

Slika govori hiljadu reči, a grafički dizajn govori slikom za hiljade evra.

Kada stvarate ideju imate viziju o istoj, a kada se ta vizija poklopi sa grafičkim dizajnom stvorili ste prepoznatljivost brenda.

Posao grafičkog dizajnera u suštini je da oseti viziju brenda i prikaže je na način, pitak publici. Odabir oblika i boja u zavisnosti od emocije koju želi da izazove, dizajnerov je standardan posao.

„Zato je neophodno imati jak grafički dizajn, koji jasno opisuje poslovni cilj kompanije i direktno se obraća njegovoj publici.“

Zanimljiva činjenica je da kada ljudi čuju poruku, najverovatnije su u stanju da se sete 10% informacija na koje se oslanjaju tri dana kasnije.

„Međutim, kada se ista poruka spoji sa vizuelnom grafikom, ljudi se mogu setiti 65% informacija 3 dana kasnije“

Kada imate osobu zaduženu za vizuelni izgled vašeg biznisa, ostavljate utisak kredibilnosti i autoriteta.

Ujednačenom slikom o tome šta radite i za šta se zalažete, ostavljate utisak da poslovnim ciljevima pristupate strateški. Ujednačenost dizajna sa ciljevima poslovanja, način je da se obezbedi komunikacija sa publikom, ali i stvori prepoznatljivost brenda u mnoštvu drugih.

„Dobar grafički dizajn može da privuče i publiku, da je navede da se identifikuje sa brendom, a loš dizajn može da natera da od njega bežite.“

Proces dizajniranja u mogućnosti je da prenese potencijalnim klijentima ciljeve kompanije, međutim brend i sam treba prethodno da ima definisane glavne poslovne ciljeve kojima garantuje kvalitet i obezbeđuje kredibilnost usluge.

Dobar grafički dizajn je tu da to potkrepi i uskladi u jednu celinu, odnosno sliku koja te ciljeve indirektno obuhvata.

„Više od 46% posetilaca veb stranice povezuje grafički dizajn sajta sa kredibilitetom brenda“

Na internetu gotovo nema teksta bez propratne grafike, zato treba priznati da je vođenje nekog posla bez angažovanja profesionalnog grafičkog dizajnera, ekvivalentno kupanju u kadi bez vode.

Grafički dizajn je snaga iza imena vaše kompanije.

slika br 2 (2)

Pre 1300 godine p.n.e, pojavili su se prvi logotipi, napravljeni od gline sa slikama povezanim sa proizvođačem. Danas su logotipi zaštićeni zakonom autorskog prava i predstavljaju jedan od neophodnih sredstava pri reklamiranju i brendiranju proizvoda.

„Najbolji efekat postiže se kada ciljevi kompanije odgovaraju vizuelnoj estetici dizajna.“

U toj igri prepoznavanja, najefektniji je logo ili logotip kompanije.

Razlika je u tome što logotip označava reči ili naziv brenda koje je dizajnirano po meri. Logomark ili logo je identifikaciona oznaka ili simbol koji ne sadrži naziv preduzeća, poput crteža ili slike koja predstavlja brend.

Izrada logoa za firme deo je usluga grafičkog dizajna koji je najprofitabilniji za marketinšku agenciju, ali i za firmu koja je angažuje.

Logo kao zaštitni znak brenda, obezbediće brendu pre svega jedinstvenost, pa onda i prepoznatljivost u poslu.

„Posetiocu sajta treba 10 sekundi da stvori utisak o logotipu vašeg brenda.“

Logo je prva asocijacija na Vaš brend, ona ne sme da bude mutna i dvosmislena, mora jasno da govori o ciljevima brenda i da simbolima odgovara ciljnoj publici.

Za ovom vrstom identifikacije sa kupcima, najbolje je angažovati profesionalnu kompaniju, koja se ističe u razvoju procesa dizajniranja i koja pruža autorski rad i jedinstvenost dizajna.

Logo brenda je nepotreban ukoliko liči na neki drugi, pogotovo ako je teško razaznati o kojim simbolima je reč. Zato je u važna transparentna strategija između kompanije i dizajnera koji angažuje, da se ciljevi kompanije jasno predstave i da se vizije dizajnera uklope sa istim.

Odnos „uradi sam“ je nepoželjan, ka ovom segmentu marketinga, morate priznati da je za grafički dizajn uvek najbolje rezervisati deo budžeta.

„Takođe, 18% malih preduzeća spremno je da potroši do 1000 evra za grafički dizajn logotipa. S druge strane, ogromnih 67% malih preduzeća spremno je da potroši do 500 evra za dizajn logotipa.“

Što se tiče širenja poruke o vašem poslu, pažnju prvo privlači dizajn, a zatim reči. Zajedno prenose snažnu poruku. Dobar grafički dizajner može da saopšti vašu ponudu u obliku izveštaja, grafikona i ilustracija.

Međutim, u celom procesu važno je da se izražava bojama koje odgovaraju samom cilju.

slika br 3 (1)

Odabir boja je od ključne važnosti, jer boje indirektnim putem mogu da izazovu kako pozitivno tako negativno iskustvo, a taj osećaj koji izazivaju osećaj je koji ljudi vezuju za kredibilnost brenda i baziraju mišljenje o njemu.

„Boje utiču na emocije, te njihovo kombinovanje zahteva posebnu pažnju.“

Svi imaju omiljenu boju, ali to nije presudno u biranju boja za logo brenda ili sam dizajn na društvenim mrežama. Boje utiču na podsvest potencijalnog kupca i povezuju njegovu predstavu o proizvodu sa stvaranjem uspomena.

• Postoji čitav niz pravila kako se boje kombinuju u procesu pravljenja dizajna. Dizajner kombinuje ta pravila sa istraživanjem o tome čime se brend za kog radi bavi, koja je njegova ciljna grupa i najvažnije koja je njegova misija.

Proći ćemo kroz najosnovnija pravila iz ovog sveta, vizuelno ih najbolje objašnjava točak boja, a u teoriji delimo ih na

• primarne,

• sekundarne i

• tercijarne.

Točak boja koristi se za predstavljanje međusobnog odnosa svake boje, u obliku ilustrativnog dijagrama koji prikazuje 12 boja oko kruga.

Komplementarne boje, odnosno one čije kombinovanje prija oku, raspoređene su jedna nasuprot drugoj. Boje koje se nalaze u blizini drugih boja imaju zajedničke karakteristike i često se dobro kombinuju.

Hajde da razrešimo nedoumice vezane za najkompitabilnije nijanse. Ono što izgleda neuklopljivo na prvi pogled, u marketingu je može da bude zanimljivo.

Primarne boje su poznate kao i originalne boje, jer ih ne možete mešati. Crvena, žuta i plava su ujedno i najčešće korišćene boje u efektnom marketingu.

slika br 4 (2)

• Crvena

Emocije na koje deluje crvena su apetit, uzbuđenje i anksioznost. Brendovi koji koriste crvenu, žele da izazovu avanturistički ton, da podstaknu na adrenalin i uzbuđenje.

Restorani često farbaju zidove u crveno, upravo radi potsticanja apetita kod gostiju, te su se i poznati brendovi svetskih restorana brze hrane: KFC, McDonald's, Coca-Cola i kod nas Bambi, Plazma, okoristili od ovu karekteristiku crvene.

Grafički dizajn koristi ovu toplu boju kada želi da odiše smelošću, lepotom i inspiracijom.

 „Određena crvena boja utiče na vaš krvni pritisak“

ovim rečima je umetnik Henri Matisse je opisao njenu jačinu.

Crvena je bila prva boja (pored crne ili bele) koju su umetnici koristili u kasnom kamenom dobu, kada su otkrili pigment - crveni oker. U drevnom Egiptu, Egipćani bi tokom proslava obojili svoja tela u crveno kako bi označili život, zdravlje i pobedu.

„Vekovima kasnije, crvena je korišćena za označavanje revolucije i postala je kultna boja komunizma, socijalizma, boljševičke revolucije i drugih monumentalnih pokreta u istoriji.“

Dizajneri moraju da znaju kako da doziraju ovu jaku ali toplu boju, jer u preteranoj količini može da izazove i agresiju ili preterani pritisak prilikom gledanja, te tako izaziva negativan osećaj kod ljudi, previše napadan da bi ga privoleli.

• Žuta

Još jedna od toplih boja. Žuta se doživljava kao vedra boja, jer je sunce nešto što nas prvo asocira na nju. U praksi ovu boju viđamo kao upozorenja u sobraćaju, baš zato je njena štedljiva upotreba najbolje rešenje.

U istoriji ovu boju smo videli da dominira u štampi. Žuta štampa dobila je naziv po žutim naslovima koji su izlazili u novinama na naslovnoj strani. Tada je još testirana teorija da žuta boja privlači pažnju ljudskom oku.

Teška je za kombinovanje te je najbolje isprobavati je sa crnom, belom, zelenom. Poznati logoi su Ikea, Jhon Deer, Subway, Raiffausen banka i Gigatron kod nas. Žuta boja predstavlja osećaj jasnoće, kao živahna i svetla boja utiče na um i privlači kupce.

Žuta se retko kad može ignorisati.

Mnoge velike kompanije koriste žutu boju u svom logotipu, jer smatraju da je atraktivan i da ima jak uticaj.

• Plava

Ova omiljena nijansa svojom smirujućom prirodom simbolizuje mir, pouzdanje i odanost. Melaholičnost i depresija, negativne su emocije koje ova boja izaziva. Prva asocijacija na ovu boju je more ili okean a suštinska emocija je pozitivna.

Poznati logoi u ovoj boji su Visa, Ford, Facebook, a kod nas su vidljivi Ddor osiguranje i N1 televizija. Dakle, plavu su izabrale kompanije koje se bave izdavanjem osiguranja, proizvodnjom vozila i koje se bave komunikacijom sa ljudima.

U sve ove tri branše potrebno je stvoriti poverenje i osećaj sigurnosti.

Upravo zbog te mirnoće koju izaziva, plava je jedna od omiljenih boja. Često asocira na svežinu mora i neba, a gotovo uvek izaziva osećaj poverenja, sigurnosti, čistoće i reda.

Plava boja izaziva osećaj profesionalnosti i lojalnosti.

Ljudi veruju plavoj boji, zbog čega je ona dominantna u mnogim policijskim uniformama.

Kombinovanje plave sa toplim bojama poput narandžaste, crvene i žute, uvek je dobar početak. Međutim, puno kompanija se koristi plavim nijansama te se u tom moru plavetnila treba razlikovati.

Sekundarne boje nastaju mešavinom dve odvojene boje. Žuta i plava stvaraju zelenu, žuta i crvena stvaraju narandžastu, a plava i crvena poznato je da stvaraju najređu boju u prirodi, ljubičastu.

slika br 5 (2)

• Zelena

Prva asocijacija na zelenu boju su guste šume i generalno ta boja odmara uliva nam osećaj ubiranja plodova, tj rasta.

Ova boja često se koristi u brendiranju proizvoda, pogotovo kod onih koji se zalažu za ekologiju, međutim koriste je i brendovi koji se bave prehrambrenim proizvodima i finansijama.

• Narandžasta

Boja zalaska sunca, asocira nas na samopouzdanje, ležernost i novi početak.

Kada pričamo o logou kompanije, ova boja treba da se koristi u malim količinama, u cilju da istakne delove brenda.

Zato su nijanse kajsije, narandže i breskve najbolje za taj efekat.

• Ljubičasta

Osobina sigurnosti i mira kod plave boje kombinuje se sa mirnoćom plave i sa toplinom crvene, što stvara ljubičastu, boju korišćenu među carevima i kraljevima.

Obzirom da je najređa boja u prirodi, ljudsko oko nije naviklo na ljubičastu. Asocijacija na mir, ljubičasta je i simbol luksuza i raskoša.

Često je biraju za boju prostirki u joga studiu.

Tercijarne boje nastaju kombinovanjem susednih primarnih i sekundarnih nijansi. Na primer, primarna boja, poput žute, i sekundarna boja, poput zelene, mešaju se da bi stvorile žuto-zelenu boju.

Da bi stvorili dominatnu kompoziciju u dizajnu, morate shvatiti da je više nekad manje. Puno boja = puno emocija!

Narandžasta i crna asociraju na praznik Noć veštica, a zelena i crvena odmah nam daju osećaj praznika. Te treba biti izuzetno oprezan pri kombinovanju boja!

Zaista je najbolje ostaviti ovaj posao nekom ko sva ova pravila drži u malom prstu, kome su o tome pričali stručnjaci na fakultetu, neko ko to znanje sa lakoćom kombinuje sa profesijom brenda.

To je grafički dizajner.

Grafički dizajn jedan je od načina da se sruše geografske prepreke, odnosno razbije kulturološka razlika.

Korišćenjem dizajna, razmišljate globalno, odnosno imate mogućnost da komunicirate sa publikom širom sveta, obzirom da ste uslovljeni slikom ne jezikom.

Takođe, kontekst u kom kompanija komunicira, dizajnom postaje vidljiv, dok se rečima ne može sažeto objasniti. Zbog specifičnosti prevoda i žargona, ako želite globalizaciju svog brenda, morate da razmišljate slikom.

slika br 6 (1)

Grafički dizajn je važan za svako preduzeće koje želi da ostavi pozitivan i dugotrajan utisak. Da će vaša kompanija isporučivati visoko kvalitetne proizvode ili usluge, garantovaćete najbolje kroz kvalitetan dizajn.

„Dobar dizajn je očigledan. Sjajan dizajn je transparentan. “, Joe Sparano Značaj grafičkog dizajna u digitalnom marketingu je u tome što podstiče potencijalnog kupca na razmišljanje i kao takav može povećati prodaju.

Trendovi grafičkog dizajna se menjaju iz godine u godinu, zato je strategija grafičkog dizajna postala od suštinske važnosti. Za potrebe digitalnog marketinga grafičkim dizajnom se postiže, da uspostavite prepoznatljivi ton, stil i identitet među konkurentima.

Ljudi vole dobar dizajn, a dobar dizajn širi dobre vibracije o vašem poslu.

Vibracije igraju vitalnu ulogu u trenutku kada potencijalni klijenti u nekoliko sekundi odlučuju da li će kupiti proizvod iliuslugu od vas ili ne.

Zašto vredi uložiti u usluge grafičkog dizajna?

 

Kao vlasnik biznisa možda ste sebi postavili pitanje: „Zašto deo budžeta treba da obezbedim i za grafički dizajn?“.

Sa toliko mnogo stvari koje se dešavaju u vašem poslu, uz situaciju pandemije mnogi vlasnici malih preduzeća pokušavaju da smanje troškove što je više moguće. Usluge digitalnog marketinga, često su na listi prioriteta kada je u pitanju unapređivanje biznisa.

Usled nepoznavanja procesa stvaranja vizuelnog identiteta brenda, vlasnici biznisa štede na ovoj uslugi. Zbog čega kasnije ispaštaju, jer su usled lošeg kvaliteta dizajna primorani na rebrendiranje.

„Ušteda na brendiranju može na kraju da košta više“

Identitet koji će predstavljati ono za šta se vaše preduzeće zalaže. Ne samo izgled i osećaj, već i osnovne vrednosti poslovanja.

Velika je razlika između kupovine logotipa od 1000 dinara na internetu i razvoja identiteta brenda.

Krz ovih pet razloga rezimiraćemo temu grafičkog dizajna i dodatno pojasniti važnost postojanja kvalitetnog vizuelnog identiteta brenda.

slika br 7

Evo pet razloga zbog kojih biste trebali angažovati profesionalnog grafičkog dizajnera:

1. Neka vaše poslovanje izgleda profesionalno

Dizajneri govore jezikom boja i slika nekoliko godina. Zato je važno da se osećate sigurno kada im prepuštate svoju sliku brenda.

Iako su na kreativnom zadatku, neke instrukcije su ipak neophodne. Zato istinski ispričajte sliku svoga brenda, kako je nastao i šta želite da postane.

Grafički dizajneri znaće da izaberu nijanse i oblike i predstave vaš posla na estetski ugodan način.

 

Koliko god vaša vizija o logou ili izgledu sajta bila prethodno u vašoj glavi, verujte dizajneru. Postoji čitav niz pravila o bojama i oblicima koji se koriste za koju branšu poslovanja.

2. Uštedite vreme

Kao vlasnik preduzeća već imate dovoljno na tanjiru. Vi ste stručnjak svog posla, a grafički dizajner je stručnjak za grafički dizajn.

„Radi ono što radiš najbolje, delegiraj ostalo!“

Angažovanjem grafičkog dizajnera dobiajte na prekopotrebnom vremenu za organizovanje prodaje, društvenih mreža, kao i za održavanje komunikacije sa kupcima.

3. Uštedite novac dugoročno

Edukacija na polju grafičkog dizajna ne može u mnogome da pomogne. Možete da razumete celu oblast marketinga bolje, ali samo edukacijom ne možete napraviti dobar grafički dizajn.

Potrebne su godine savladavanja raznih programa, pravila da bi oformili kvalitetnu sliku brenda.

„Platite ljudima kikiriki i dobićete majmune“.

4. Steknite novu perspektivu svog poslovanja

Kao vlasnik preduzeća, niko ne poznaje vaš biznis bolje od vas, ali nije uvek lako objasniti ovo u vizuelnom formatu.

Znate šta želite da kažete, ali ne znate kako da prenesete ovu poruku da je većina razume. Zbog toga je i nastao grafički dizajn, da štedi vreme internet korisnicima kojima se već nudi pregršt informacija.

5. Dobićete željene rezultate

Lepo je imati materijal za brendiranje.

„Profesionalni brend je onaj koji sam od sebe privlači kupce.“

 

Bez obzira na to koliko je vaše poslovanje uspešno, angažovanje grafičkog dizajnera će vam osigurati stvaranje profesionalnog brenda.

Usluge grafičkog dizajnera pomoći će vam da postignete svoje ciljeve. Svakako možete da nas kontaktirate da Vam u tome pomognemo.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite komentar

PrEuzmite besplatan pdf

Kako bi vam se dopalo da duplirate svoju prodaju u u narednih par meseci, a da potrošite na marketing istu količinu novca? (ako ne i manju)

Ako vas je zainteresovao ovaj scenario, onda će informacije koje vam nudimo u ovom PDF dokumentu, biti nešto najvažnije što ste skoro pročitali.

logo sa tekstom beli

Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. cookies). Kolačići nam omogućuju da vas razlikujemo od ostalih korisnika sajta.Oni nam pomažu da vam prilikom posete sajtu omogućimo kvalitetnu uslugu, kao i da unapredimo naš sajt.