„Mejlove danas ima i čita 4 milijarde korisnika u svetu“

Email marketing – oružje iz senke za privlačenje novih klijenata

Mislili ste da je email marketing prevaziđen? Prevarili ste se.

Ogroman broj uspešnih i modernih biznisa danas počiva pre svega na email marketingu. Postoje ljudi koji zarađuju milione samo uz pomoć mailing liste, bez prisustva na društvenim mrežama ili bez sajta na kom predstavljaju svoj biznis.

Više od 34% ljudi širom sveta koristi e-poštu. To je oko 2,5 milijarde ljudi. Predviđa se da će se u naredne 2 godine povećati na 2,8 milijardi korisnika e-pošte. The Radicati Group, koja je došla do tih informacija, takođe računa da svet svakodnevno šalje oko 196 milijardi e-adresa. Od ovih 196 milijardi e-adresa, većinu, 109 milijardi, čini poslovna e-pošta.

Razmislite samo da li uopšte znate nekoga ko nema adresu e-pošte?
Ako to uzmemo u obzir, dolazimo do zaključka da je e-pošta ipak veliki deo naših života, zar ne?
Email marketing se još uvek nalazi na listi „prvih pet marketinških alata“. Verovatno je razlog tome što je dovoljno sastaviti dobar prodajni ili promotivni tekst i prikupiti elektronske adrese korisnika.

Naravno da, ako nešto dokazano radi, treba i maksimalno iskoristiti. Zato ćemo u tekstu koji sledi pojasniti određene detalje od sakupljanja kontakata, preko sastavljanja i slanja mejla, do spamovanja.

Zašto je email marketing nepogrešiv izbor pri promovisanju?

Mejlovi mogu služiti za promovisanje sadržaja, noviteta u poslovanju, aktuelnih popusta i akcijskih ponuda itd. Dakle, imaju za cilj da ponude neku vrednost ili korisnu informaciju za primaoca poruke.

Tekst email poruke može biti raznolik, a njegov cilj je pokretanje primaoca na određenu akciju. Tačnije, sadržajem mejla moguće je navesti korisnika na neku od akcija koje podrazumevaju kupovinu, posetu sajtu, odgovaranje na upitnik i drugo.

Odlučili ste da pokrenete svoju prvu email kampanju i hoćete potencijalnim klijentima da skrenete pažnju na svoje poslovanje? Želite da sa njima delite informacije o poslu kojim se bavite, da ih zainteresujete kako bi ih podstakli na akciju?

Važno je koga želite da podstaknete na kupovinu, a o tome kako da prikupite svoju ciljnu grupu, saznajte u nastavku.

1

Kako da prikupite kontakte za svoju email listu?

Da biste uopšte mogli da razmišljate o kreiranju email strategije, prvo što vam je potrebno jeste adresa potencijalnog korisnika.

Kreiranje kontakt liste za email kampanju nije lako, ali ni previše kompleksno. Postoji mnogo različitih načina uz koje možete doći do željenih adresa. Kako biste stigli do nečijeg kontakta na dobrovoljnoj bazi, biće potrebno da stvorite komunikaciju sa potencijalnim klijentima.

Saglasnost vlasnika adrese da prima vaše poruke jedan je od imperativa u online svetu i u email marketing kampanjama. U suprotnom, vaša pošta može otići u spam, jer sa vaše IP adrese korisnici dobijaju sadržaj koji nije poželjan ili ih ne zanima.

Načini i metode kojima se dolazi do email kontakta mogu zavisiti od sfere poslovanja.


Takođe, moguće je kombinovati različite strategije prikupljanja podataka, pri čemu vaša kreativnost i domišljatost sigurno mogu pomoći da se skupi najveći broj korisnih adresa.

Prikupljanje email adresa preko sajta

Adrese koje dobijate preko sajta najčešće su najkvalitetniji kontakti, jer su posetioci na dobrovoljnoj osnovi ostavili svoju adresu. Veoma je bitno da posetioce sajta zainteresuje sadržaj koji objavljujete kako bi i sami poželeli da primaju informacije sa vašeg sajta.

Ukoliko već imate dobar i interesantan sadržaj na sajtu, ne zaboravite da postavite vidljivu opciju za prijave na newsletter.

Neretko se dešava da sadržaj koji se plasira preko sajta nije dovoljno zanimljiv da bi korisnik uopšte poželeo da se upiše u email listu.

U tom slučaju, najbolje bi bilo pružiti neku vrstu vrednosti zauzvrat poput besplatnog izveštaja, e-knjige kao neke nagrade u zamenu za kontakt.

Landing stranica – sredstvo za prikupljanje kontakata

Strana koja je kreirana sa ciljem da korisnike navede da ostave email adresu naziva se landing strana. Poželjno je da ova stranica sadrži primamljiv izgled i zanimljiv tekst sa konkretnim CTA (call to action) u kom se zahteva da onaj ko poseti ovu stranicu, ostavi svoje podatke.

Kako se dolazi do ove stranice? Uz pomoć raznih linkovanih banera koji vode direktno do željene landing stranice.

Ono na šta treba obratiti pažnju jeste dizajn. Može se reći da ovakve strane stvaraju korisničku želju za proizvodom ili uslugom i zato je njihov sadržaj i izgled bitan. Što je bolji izgled landing strane, veća je i garancija da će stepen ostvarenih konverzija (odnosno ostavljenih email adresa) biti brojniji.

2

Online ili offline prikupljanje kontakata?

Postoji još načina koji će vam pomoći da brzo povećate svoju mailing listu. Društvene mreže su idealna mesta za prikupljanje kontakata jer preko oglasa direktno dovode do ciljane publike.

U zavisnosti od toga na kojoj se mreži nalazi vaša potencijalna ciljna grupa, zavise i strategije i tehnike koje će se primenjivati za prikupljanje kontakata.

Iskusni marketari prema tipu poslovanja znaju koji načini i tehnike mogu da donesu najkvalitetnije kontakte.

Ali, prikupljanje kontakata ne mora da važi samo u online svetu.

Načini za prikupljanje uglavnom podrazumevaju digitalne aktivnosti koje pomažu pri skupljanju email adresa, ali različite online taktike, koliko god dobre bile, često nisu garancija da će se u vašoj bazi naći veliki broj onih email adresa koje pripadaju pravim potencijalnim kupcima proizvoda ili usluga koje pružate.

Zato, treba iskoristiti i pravilo da se do najboljih kupaca i konzumenata dolazi još uvek i offline putem.

Koje sve forme email kampanja postoje?

Postoji više različitih formi mejla, a ovom prilikom izdvajamo neke za koje je potvrđeno da „rade” posao. To su:

Promotivni mejl podrazumeva sadržaj kojim se plasira neki novi proizvod, informiše o novitetima u okviru brenda o kojem je reč ili nudi aktuelna akcijska ponuda.

Iako se dobar dizajn email poruke uz originalnost, informativnost, pa čak i duhovitost i ili određeni poklon podrazumevaju, bitno je još jednom naglasiti da se mejl mora razlikovati od svih drugih.

Transakcioni mejlovi se odnose na mejlove koji se šalju kada je kupac već preduzeo određenu akciju. Na primer, kupac je obavio kupovinu, čime je ispunjen uslov za dobijanje jednog mejla.

Kompanija mu tada putem drugog mejla zahvaljuje na ukazanom poverenju i nudi popust na neki drugi proizvod.

Email dobrodošlice se ne razlikuje previše od transakcionih mejlova, ali ovog puta uslov za automatsko odašiljanje mejla jeste prijava u listu kontakata.

U ovoj vrsti mejla iskazuje se zahvalnost na interesovanju budućih kupaca ili konzumenata, ali se vrlo često i predstavljaju kompanija i proizvodi koje kompanija ima u ponudi.

Newsletter je posebno popularan vid komunikacije sa klijentima koji se šalje periodično u vidu informacija na nedeljnom ili mesečnom nivou. Krajnji cilj newslettera jeste da se primaoci zainteresuju o najnovijim pogodnostima ili nekim drugim akcijama kompanije.

Ovo nisu jedine forme i svakako postoje i druge kojima se možete koristiti. Najvažnije je da zapamtite „zlatno pravilo“ koje će vam značajno pomoći da povećate broj otvorenih mejlova, a to je - u koje vreme i kojoj ciljnoj grupi šaljete email.

Podatak koji vam može koristiti jeste da su dani koji se uzimaju kao najbolji za slanje newslettera: četvrtak, utorak, a potom i sreda.

email

Zašto je neophodno imati strategiju?

Strategije su neophodne kako bi kampanje funkcionisale i dale željene rezultate. Međutim, email marketing strategije zavise od brojnih faktora, što znači da jedna strategija ne mora nužno dobro funkcionisati u različitim industrijama.

Kao što nije moguće predvideti ponašanje određene publike, isto tako nije moguće ni sa sigurnošću tvrditi da će ista strategija delovati u različitim periodima godine ili kod iste ciljne grupe u različitim stadijumima odluka o kupovini.

Ipak, moguće je napraviti nekakav načelni presek strategija u e-mail marketingu koje imaju efekta na primaoce i daju određene rezultate. Ovo se odnosi na kampanje koje se služe pravilima personalizovanja i segmentacije primaoca, na interaktivne kampanje i Drip kampanje.

Čemu služi segmentacija korisnika u email kampanjama?

Do sada su se najbolje pokazale one kampanje u kojima je prisutno lično obraćanje korisniku.

Direktno obraćanje u naslovu mejla (sa imenom primaoca) pokazalo je da dovodi do najvećeg broja otvaranja za razliku od onih uopštenih formulacija kojima se obraćate svim primaocima sa liste.

Pored imenovanja korisnika u elektronskom dopisu, moguće je otići i korak dalje. Reč je o segmentaciji korisnika u email listi. Primera radi, poznato je da su korisnici kojima šaljete email sličnih godina, interesovanja, zanimanja ili profesije ili šta može biti idealan alat za kreiranje posebnog personalizovanog emaila.

Sadržaj kreiran za određenu grupu ovog tipa može dodatno zainteresovati korisnike, te tako povećati stepen konverzije u email kampanji.

Iako ovo jeste dobra strategija, koja može doneti veliki broj poželjnih konverzija, neophodno je biti umeren. Prevelika personalizacija u elektronskom dopisu može delovati previše napadno. Pominjanje imena primaoca na početku i na kraju poruke može delovati dovoljno lično, a pri tome potencijalni kupac neće osetiti da mu je ugrožena privatnost.

Drip kampanje Najbolji princip za davanje informacija korisnicama sa mailing liste jeste princip navodnjavanja.

„Kap po kap marketing“ daje kupcima informacije koje su im potrebne, ali malo po malo, tako da ih ne preplavi.

Drip marketing kampanja odnosi se na slanje potencijalnim klijentima, potencijalnim kupcima i kupcima niza marketinških poruka (obično putem e-pošte) radi stimulisanja prodaje.

Ona podrazumeva pripremljene mejlove koji se automatski šalju onda kada se ostvari određena akcija. Na primer, tu spadaju oni mejlovi dobrodošlice koje korisnici dobijaju kada se prijave na mailing listu ili kada preuzmu određeni dokument sa sajta.
Kampanje putem e-pošte sa efektom „kapljice“ savršen su način za privlačenje novih pretplatnika kao i da vašu mailing listu učinite vrednijom. Ove kampanje e-poštom predstavljaju seriju marketinških e-adresa koje se automatski šalju prema rasporedu budućih klijenata.

Ovaj tip kampanja posebno je koristan u slučajevima kada treba podsetiti korisnike na određene akcije koje duže vreme nisu činili na vašem sajtu ili na usluge koje dugo nisu koristili.

U ovakvim slučajevima, okidač za dobijanje mejla jeste korisnička inertnost i nezainteresovanost.

email marketing orange & teal

Interaktivna kampanja

Ovde je reč o posebnom tipu kampanje koja se odnosi na interaktivni kontakt između primaoca i pošiljaoca elektronske pošte. Mejlovi koji se u ovim kampanjama šalju predstavljaju interaktivne „zadatke” u vidu testova, anketa, kvizova itd., koji su najčešće kreirani da zabave primaoca.

Ma koliko ovakvi mejlovi delovali kao čista zabava za korisnike, budite uvereni da se informacije dobijene na ovaj način mogu iskoristiti u prodajne svrhe.

Email marketing i spamovanje

Ako se upuštate u kreiranje email kampanje, potrebno je da znate da svaki mejl koji se šalje prolazi kroz više filtera na putu do inboksa primaoca.

Email marketing najčešće se dovodi u vezu sa problemom spamovanja.

Šta je spam filter?

Spam filter predstavlja sistem za pretraživanje i skeniranje email poruka. Ukoliko filter pronađe nešto sumnjivo u naslovu ili sadržaju poruke, email automatski biva označen kao nepoželjan i obično završava u spam folderu.

Kako spam filter funkcioniše?

Informacije koje filter uzima u obzir mogu se podeliti u tri kategorije:
Odakle je poruka došla

Anti-spam organizacije su napravile specijalne liste pod nazivom RBL. RBL je skraćenica od Real Time Black List i predstavlja skup tj. listu IP adresa koje su poznate po slanju SPAM poruka. Spam filter koristeći RBL listu vrši poređenje IP adrese odakle je poslat e-mail sa IP adresom iz liste i ukoliko dođe do podudaranja spam ocena poslate poruke raste i mogućnost da ista završi u spamu se povećava.

Ko je poslao poruku?

Koristeći naslove e-mailova spam filteri proveravaju da li je e-mail poslala mašina za spamovanje ili stvarni pošiljalac. Svaki email poseduje jedinstveni ID, ali kada spameri šalju grupu mejlova sve poruke imaju isti ID.

Kako poruka izgleda?

Spam filter analizira sadržaj i temu čitavog mejla. Ako sastav čine fraze poput ‘vijagra’, ‘kupite sada’, ‘najniže cene’, ‘kliknite ovde’ i slične, mejl može biti identifikovan kao spam. Takođe, filter traži upadljive HTML-ove kao što su veliki fontovi, trepćući tekst, svetle boje i slično.

Mnogi spam filteri, sa druge strane, upoređuju ceo tekst sa brojem sumnjivih reči, što na primer znači da ako pošaljete dugačak e-mail on neće biti prepoznat kao SPAM zato što ima malo sumnjivih reči.

Najlakši način da smanjite mogućnost spamovanja, jeste da počnete da koristite neki od servisa za email marketing kampanje. Jedan od njih je popularna marketinška platforma MailChimp. Koristeći ovakav tip servisa, bićete prepoznati kao profesionalna i pouzdana kompanija koja se odgovorno odnosi prema svojim korisnicima.

Email marketing i njegov značaj

Ukratko, sve gore navedene komponente poslužiće vam da shvatite koliki značaj zauzima email marketing u svetu i koliki domet i uticaj može imati na ljude koje želite da pretvorite u svoje potencijalne kupce.

Nadamo se da će vam ovaj vodič poslužiti za bolje razumevanje na koji način email marketing funkcioniše i kolika je njegova moć ukoliko se na pravi način upotrebi.

„Stvaranje marketing strategije treba prepustiti onima koji su u tome vešti i imaju iskustva.“

 

Za kreiranje efikasne marketing strategije, potrebno je znanje tima sačinjenog od uloga: office, project i social media menadžera, kao i grafičkog dizajnera uz pisca prodajnih tekstova.

Najbolji izbor je svakako marketing agencija, koja nudi sve usluge koje su potrebne za realizaciju određene marketing strategije.

Grafički dizajner, copywriter i social media menager početna su postava dobre marketing strategije. Oni kreiraju sadržaj i njihov je zadatak da on bude autentičan i u skladu sa trendovima svake njihove branše.

Međutim, u poseban osnovni plan treba da uključlite osobu za izradu sajta i SEO stručnjaka, koji će se pobrinuti da taj sadržaj učine vidljivim na Googlu i drugim pretraživačima.

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Ostavite komentar

PrEuzmite besplatan pdf

Kako bi vam se dopalo da duplirate svoju prodaju u u narednih par meseci, a da potrošite na marketing istu količinu novca? (ako ne i manju)

Ako vas je zainteresovao ovaj scenario, onda će informacije koje vam nudimo u ovom PDF dokumentu, biti nešto najvažnije što ste skoro pročitali.

logo sa tekstom beli

Ovaj sajt koristi kolačiće (eng. cookies). Kolačići nam omogućuju da vas razlikujemo od ostalih korisnika sajta.Oni nam pomažu da vam prilikom posete sajtu omogućimo kvalitetnu uslugu, kao i da unapredimo naš sajt.