Imate sjajnu marketinšku ideju. Možda je to novi video sadržaj za deljenje na društvenim mrežama, ili možda kupovina nove e-liste potencijalnih klijenata. Kakva god da je ideja, sigurni ste da će to učiniti ogromnu razliku u vašem poslovanju.

Sproveli ste to u delo, ali stvari nisu išle dobro i ne dobijate rezultate koje ste želeli. Da li biste to trebali baciti kao neuspeh marketinškog plana?

Dozvolite da vas zaustavimo tamo. Možda će vašem marketinškom planu biti potrebno prilagođavanje, ali potpuno odustajanje od njega (ili zadržavanje neuspešnog kursa) nije pravi odgovor. Zaista efikasni marketinški planovi nisu postavljeni u kamenu, već kreiraju procese i vremenske rokove za ponovnu procenu i prilagođavanje.

Ali to nije tako jednostavno kao promena taktike na mahove. Morate da napravite plan sa ugrađenom fleksibilnošću i reakcijom – evo kako.

  1. Pregledajte situaciju

Ponovo pogledajte ko je vaša publika zaista, i više od toga, šta želi. U strategijama marketinga proizvoda stare škole, mi gradimo ličnosti kupaca (persone) i dizajniramo kampanje ciljane na svaki arhetip. Da li je vaš klijent menadžer ljudi? Da li započinju dan sa nadom i strahom da se ništa ne lomi? Ili provode svaku sekundu sanjajući o odmoru kada nisu dežurni? Ovi faktori su važni kada sastavljate svoju kampanju.

 

Ako ste na visoko konkurentnom tržištu razmislite kako želite da se pozicionirate u odnosu na konkurenciju. Ako svi pričaju o „outsourcingu“ ili „partnerstvu“, da li biste mogli da pokrenete uslugu koja je više upakovana, sa unapred određenim cenama? Možete li da dodate usluge koje vaši konkurenti nisu ni razmatrali?

Mapiranje vaše pozicije na konkurentnom tržištu može biti velika pobeda. Počnite od toga gde se trenutno nalazite vi i vaši konkurenti, a zatim potražite prazninu i kako biste je mogli popuniti.

  1. Postavite prave ciljeve

Naravno, vaš prvi cilj je da vaša kampanja generiše tone kvalifikovanih potencijalnih klijenata. Ali pre nego što vaši klijenti popune vaše prijemno sanduče, morate da preduzmete korake da izgradite održivi cevovod koji će vremenom isplatiti dividende. Preporučujemo 5 tačaka digitalnog marketinga. To je odlična polazna tačka da budete sigurni da se fokusirate na ceo tok, a ne samo na snimanje najbliže prodaje.

Prodajte – povećajte prodaju.

  • Ove kampanje se fokusiraju direktno na vaše transakcije koje dovode do prodajnih poziva. Ovo može biti u obliku popusta na vašem veb sajtu ili poklona koji vodi do prvog potencijalnog klijenta. Da bi prodajna kampanja bila zaista efikasna, preporučujemo vam da pojednostavite proces kontaktiranja i imate jasne, direktne pozive na akciju.

    Govorite – Približite se svojim klijentima.

    Ovo je mesto gde misaono vođstvo postaje ključno za vaš prodajni proces. Možda imate Tvitter nalog na kome možete direktno da komunicirate sa svojom publikom ili često posećujete konferencije i događaje na kojima možete da komunicirate licem u lice. Ovo nikada nije važnije nego u 2021. godini kada svi žudimo za kontaktom sa drugim ljudima.

    Služite – Dodajte vrednost i saopštite svoju svrhu

    Učestvujte u svojim zajednicama, govorite u korisničkim grupama, podignite ljude i postanite šampion različitosti. Uradite to zato što je služenje vašoj zajednici najbolji deo ljudskog bića, a vremenom ćete požnjeti kapital brenda i više posvećenih kupaca. Poklonite svoje znanje kroz dobro osmišljene Lead magnete. Sakupićete adrese e-pošte za dalje negovanje, ali što je još važnije, pomoći ćete svojoj zajednici da bude bolja verzija sebe.

    Sačuvaj – Prikaži vrednost

    Pokažite svojim potencijalnim klijentima i klijentima vrednost koju dobijaju kada vas zaposle. Razgovarajte o ulozima kada odluče da ne posluju sa vama. Kakvo će vreme i glavobolju izbeći kada im pomognete da reše svoje probleme.

    Impresioniraj – Oduševite svoje kupce

Iskustvo je sve ovih dana, a kada odvojite vreme da razmislite o tome kako svaka tačka kontakta zaista može da impresionira vaše kupce, možete dobiti potencijalne klijente mnogo dalje u procesu prodaje. Učinite registraciju lakim, potpisivanje kontakata lakim, a predloge zadovoljstvom za čitanje.

  1. Postavite svoju strategiju, a zatim svoju taktiku

Ako je cilj ono što želite da postignete, vaša strategija je KAKO ćete to uraditi. Uzmite veliki cilj, kao što je udvostručenje broja prodajnih poziva, i podelite to na broj nekvalifikovanih potencijalnih klijenata koji su vam potrebni. Zatim dodatno razdvojite taj broj na koliko poseta/klikova/tačaka angažovanja vam je potrebno da biste postigli taj cilj.

Koliko god možete koristiti podatke u donošenju odluka. Počnite sa jednostavnim metrikama: Google analitikom i Lacky Orange da biste bolje razumeli učinak vašeg veb sajta, zatim metrikom marketinga putem e-pošte i podacima o društvenom angažmanu. Ako možete, koristite kontrolnu tablu kao što je Cyfe da biste lakše videli sve svoje metrike na jednom mestu ili razvijte PowerBI kontrolnu tablu da biste zaista prilagodili vaše izveštaje.

Odatle, pogledajte marketinški miks da biste shvatili gde ćete napraviti promenu da biste postigli svoj cilj:

Proizvod – Razvijte pakete i standardne procese isporuke oko vaših usluga koji se direktno odnose na probleme koje rešavate za svoje klijente. Ako pravite softver, odlučite se za skupove funkcija, dodatke i nivoe proizvoda koji su usklađeni sa slučajevima korišćenja.

Cena – Da li se cene koje lansirate uklapaju u konkurentsko tržište? Kako će ga vaši kupci percipirati i kada biste ga trebali otkriti?

Mesto – Odlučite koji kanali najbolje odgovaraju vašim klijentima. Imaće mnogo toga da izaberete, pa izaberite one koje odgovaraju vašem budžetu i kampanji.

Pozicioniranje – Komunicirajte svoje proizvode i usluge na način koji zaista rešava problem vašeg kupca. Pokažite uspeh koji će imati kada kupe i podsetite ih na neuspeh koji bi se mogao dogoditi ako to ne učine.

  1. Dodeli radnje

Kako jedete slona? Tako je: jedan po jedan zalogaj. Najbolji plan je onaj koji razlaže velike taktike na manje, delotvorne delove koji se mogu dodeliti sa određenim rokom za više članova tima. Dodajte sve dodeljene radnje na vremensku liniju upravljanja projektom (najbolja praksa koristi softver kao što su Asana i Monday).

 Na primer, ako je SEO taktika za vašu kampanju, to možete dalje da podelite na:

Identifikujte ključne reči koristeći postojeće URL strukture i sprovedite punu strategiju ključnih reči

Izvršite optimizaciju naših odredišnih stranica na sajtu.

Napravite plan sadržaja koji uključuje nove ključne reči u našu strategiju.

Identifikujte ciljanu grupu veb sajta do kojih možemo da dođemo i ciljamo za povratne veze

  1. Kontrole dizajna

Pratite i merite svoj napredak. Odredite tromesečne sastanke da biste pregledali osnovne programe i budite spremni da procenite manje kampanje i taktike i da ih odbacite. Dobar digitalni tim će svakodnevno testirati imejlove, ključne reči i sadržaj, a zatim ih menjati na osnovu njihovog učinka. Sve dok imate jasne organizacione ciljeve, vaši ljudi mogu da izmere koje taktike postaju najvažnije i da se približavaju cilju sa svakom malom promenom usklađenosti.

Zaključak

U redu je sanjati velike snove, ali ostvariti se tamo je skoro nemoguće ako taj san zadržite „velikim“. Razdvojite ga na ono što konkretno želite da promenite ili rezultat koji želite da postignete – uključujući i način na koji planirate da merite taj uspeh. Uverite se da je vaš san realno ostvariv i da ćete moći da razbijete svoj plan na akcije. I, što je najvažnije, odredite vremenski okvir u kojem želite da se to dogodi. Kao kada imate u vidu određenu krajnju tačku projekta.

Ako vam je jasno šta želite da poboljšate, za koliko, koristeći čije napore i u kom vremenskom okviru, biće mnogo jasnije šta je uspelo, a šta nije.

Želite da vam pomognemo da vaš marketing podignete na viši nivo? Zakažite poziv sa Dušanom Markovićem iz ProDigital Designa!