3 načina do većeg dosega na društvenim mrežama za stomatologe

Stomatološke ordinacije koje u ovom trenutku nisu previše zauzete, imaju jednu značajnu prednost – a to je vreme da se posvete drugim, podjednako važnim aspektima poslovanja kao što je izgradnja kvalitetnog web sajta ili primena marketinških strategija na društvenim mrežama.

Iako zvuči neverovatno, nedovoljno stomatologa aktivno koristi društvene mreže poput Facebooka i Instagrama u svoju korist. 

Neki od vas se možda ne osećaju ugodno u vezi sa tom mišlju, jer nemate dovoljno ideja o tome šta objavljivati na društvenim mrežama ili kako koji kanal najbolje iskoristiti. 

Kako bismo vam pomogli da se izborite sa ovim izazovom, za početak smo pripremili prve korake koje u 2023. godini treba da dostavite svojoj publici putem mreže. 

Sada verovatno imate nedoumicu: Čekaj pa toliko toga činim za njih i njihovo zdravlje, i sad još treba da im se na internetu predstavljam kao da već ne znaju da svako treba imati svog zubara? E baš tako, i pored svega toga što radite, danas ste im potrebni i na mreži. 

Ali bez tenzije, sa vama sada delimo jednostavne i brze savete, a jedino što vi morate da uradite je da odvojite svoje vreme i pročitate vodič. 

Nema smisla započinjati priču o tome kako su se nekada koristile društvene mreže, ako ste neko vreme proveli na jednoj od njih jedno ste sigurno primetili: promena je neminovna. 

A vi bar to najbolje razumete, jer ukoliko u svojoj praksi ne idete u korak s vremenom šta bi se dogodilo?

Broj pacijenata bi se smanjio, zar ne? 

Zato ukoliko vam pratioci ali i broj novih pacijenata ne raste evo šta možete da uradite. 

Počnite da pratite šta vaša konkurencija radi. Ne obazirite se na to da li je reč o lokalnoj
konkurenciji ili
šire, jer složićete se danas za
kvalitetnu stomatološku praksu ljudi prelaze i po više 1000 kilometara. 

Pre svega, tokom istraživanja možete naići na veliki broj preciznih predloga kako algoritam na mreži funkcioniše i šta vi treba da uradite. Jedno je sigurno niko vam ne može reći šta tačno da radite. 

Prosto, TikTok ima svoj algoritam koji se značajno razlikuje od algoritma na Instagramu, koji je za mnoge vodeće profile na mreži i dalje nepoznanica. TikTok se koncipira na interesovanju publike. Dakle, ako je ljude već zanimao sadržaj poput vašeg bićete im pokazani, bez obzira na broj pratilaca. 

Što samim tim znači i da imate više stotina hiljada pratilaca, ukoliko na vaše videe publika ne reaguje broj pregleda vam itekako može biti mali. 

Instagram se od samog početka oslonio na broj pratilaca, ali im je TikTok umrsio konce sa svojim konceptom. Ono što je sada primetno na ovoj mreži je da se sadržaj, naročito reels, ipak pokazuje i ljudima koji vas ne prate. Samim tim, neki reels videi lako mogu postati popularni. Kada je reč o običnim objavama to više i nije tako čest slučaj. 

Dobro, ali šta sad ove informacije znače za vas? 

Najbolji način da otkrijete šta će vama doneti uspeh na mreži je da pratite šta rade ljudi iz vaše oblasti.

Korak 1

Predložite svojim zaposlenima da u skladu sa vašom energijom, karakterom i principom rada pronađete 10ak sličnih profila koje biste zajedno mogli da analizirate. Održite sastanka i komentarišite profile koje ste izdvojili. 

Zapamtite, konkurencija vam služi kako biste otkrili šta rade – šta se za njih pokazalo da donosi rezultate. A potom, istaknite kako svoje prednosti možete na sličan način prezentovati i dodajte svoju autentičnost. 

Uzmite papir i olovku pa zapisujte recepte koje su oni koristili za pravljenje videa. 

Korak 2

Kada završite sa analizom njihovih materijala, vreme je da se okrenete sebi. To znači da sada sve što ste videli kod drugih, treba da prilagodite i počnete sa testiranjem. 

Osmislite prve teme o kojima ćete pričati. Bilo da se odlučite za “Tipovi pacijenata u ordinaciji”, “Da li ste kandidat za (neki od tretmana)” ili bilo koji drugi napravite za svaku temu po minimum 5 scenarija tj videa i počnite sa snimanjem. 

Na ovaj način ćete mnogo jasnije i brže upoznati svoju publiku, što će vam doneti veći broj pregleda i ne samo to. Dobićete sjajnu praksu i osetiti šta i kada treba da kažete i istaknete. 

I ono što je najvažnije, budite otvoreni za predloge, a to znači da postoji mogućnost da nešto što se vama ne dopadne zapravo ima pozitivan i veliki odjek kod publike. Pored toga, imajte na umu da vam neće sve odmah poći za rukom. Što je takođe odlično, jer jednom kad shvatite šta vam ne donosi rezultate posle dosta pokušaja i promena, više nećete gubiti svoje vreme i resurse na to. 

E onda stižemo do pitanja: Kako da znam koliko treba da traje video? 

Vaši zaposleni i vi ćete možda misliti da je neku informaciju nemoguće podeliti u 30 sekundi, 10, a kamoli 5. Međutim ono što je ovde važno je da o tome koliko video treba da traje odlučuje vaš gledalac, pratilac, potencijalni pacijent i pacijent. 

Primer:

Ukoliko vaši potencijalni pacijenti na Instagramu najčešće prate sadržaje od 10 sekundi, to znači da će za njih ova mreža nuditi videe te dužine. 

Šta to predstavlja za vas? 

Pa, ako se odlučite da ove podatke zanemarite (a svakako ćete ih imati nakon nekog vremena deljenja sadržaja, jednostavno će vam biti jasno šta se najviše prati) onda ćete biti na gubitku. Rizikujete mogućnost da se uopšte pojavljujete ljudima. 

Zbog toga, pre nego napravite presek stanja i odlučite da delite samo jednu dužinu sadržaja – testirajte. 

Umesto da celu temu obradite u videu i ugrozite da oni koji vole kraće formate i ne saznaju za vas, skratite ga.

“Udicu” za privlačenje pažnje, problem i poziv da otkriju rešenje (poziv na akciju – pročitaj u opisu) predstavite u video formatu. Neka vam video posluži samo da ih zainteresujete, da se zaustave i požele da otkriju više. Ostatak, odnosno rešenje obradite u opisu reelsa. 

Takođe, ovim dosta pomažete sebi. Prvo, uvećavate svoju šansu da vas svi pogledaju do kraja, bilo da vole duže ili kraće videe. I kao drugo, time podstičete vaše rangiranje na mreži, jer Instagram beleži to koliko se neko zadržao na videu, a 100% gledanosti je i više nego dobrodošlo. 

Ostanite sa nama do kraja, uskoro stižemo do 3 načina do većeg dosega.

Vrhunski saveti 

Hajde da sada saznate kako da dođete do većeg dosega na društvenim mrežama.

Korak 3

3 načina do većeg dosega na društvenim mrežama

Predložite svojim zaposlenima da u skladu sa vašom energijom, karakterom i principom rada pronađete 10ak sličnih profila koje biste zajedno mogli da analizirate. Održite sastanka i komentarišite profile koje ste izdvojili. 

Zapamtite, konkurencija vam služi kako biste otkrili šta rade – šta se za njih pokazalo da donosi rezultate. A potom, istaknite kako svoje prednosti možete na sličan način prezentovati i dodajte svoju autentičnost. 

Uzmite papir i olovku pa zapisujte recepte koje su oni koristili za pravljenje videa. 

Ne plašite se greške

Verujemo da ste uočili da smo ovde najviše isticali snimanje tima, ordinacije, vas.

Evo jednog pitanja. Koju biste stomatološku ordinaciju vi pre posetili: onu koja na mrežama ima samo fotografije skinute sa interneta, pune teksta i podataka sa malo ili nimalo autentičnosti ili onu koja postavlja fotografije i video snimke zaposlenih, radnog okruženja, energije i zadovoljnih pacijenata?

Ovu drugu, jel da? Ne kažemo da jedan vid sadržaja isključuje drugi, ali kombinacija ova dva (zavisno od mreže na kojoj ste – recimo TikTok se samo koristi za video sadržaj) definitivno donosi bolje rezultate. Jednostavno, interakcija sa publikom je značajno efikasnija i delotvornija. 

Zato budite prisutni na mreži, neka slika dobije glas. Neko će baš zbog vaših reči odlučiti da promeni svoj život i vrati sebi osmeh na lice – u bukvalnom smislu. 

1.

Snimajte, snimajte, snimajte

Znamo da ovo nije za svakog prirodni sled događaja ali istina je, praksa donosi najbolji rezultat.

Uspešna promocija putem društvenih mreža je maraton, a ne sprint. 

Što više videa, to više iskustva i znanja za kreiranje još boljih rezultata. 

Olakšajte sebi ovaj proces maksimalno: uključite svoje zaposlene, kreirajte kalendar objava i planirajte objave i snimanje.  

Ovo je jedini sigurni način da ostanete dosledni u svemu tome. I naravno, ne zaboravite da se zabavite. 

2.

Nagađanje ostavite za početnike

Sada kada se nalazite na trećem načinu slobodno možemo reći da sa ovim informacija nikako niste početnik. 

Što znači da više nema nagađanja. Pored toga što sada znate kako i od koga da pokupite za vas bitne podatke, ono po čemu ćete tek biti u prednosti od drugih, koji još uvek samo tiho posmatraju, je što ćete vi deliti sadržaj. 

I onda? Onda je vreme da počnete sa analizom tog sadržaja.

Imate stari karusel post? Sjajno, iskoristi ga da sada napravite reels. 

Imate duži video koji je nezahvalno ostao u drugom planu? Sjajno, skratite ga i nađite način da postane još jasniji i zanimljiviji. 

Imate reels koji je izazvao gomilu pitanja? Sjajno, vreme je da ta pitanja iskorsitte za snimanje dodatnog sadržaja. 

Kako se broj pratilaca bude povećavao, tako ćete vi imati više prilika da “reciklirate” videe i povećate šansu da ih što više ljudi pogleda.

3.

Šta je sledeće?

Ukoliko je vaš cilj da pridobijete što više pratilaca koji vas vrlo brzo mogu posetiti i postati vaši verni pacijenti, bez toga da svoje vreme uzaludno trošite, naš vodič vam onda itekako može služiti od sad pa nadalje.

Vodič smo napisali tako da vam u ovom trenutku kreiranje društvenih mreža prođe što lakše. Dok se sad razmišljate šta može biti vaš sledeći ili prvi video ne brinite, i na to smo mislili. U narednim danima na vašu email adresu stiže 11 ideja koje odmah možete isprobati i postaviti. 

S druge strane, kao agencija koja svakodnevno kreira sadržaje za društvene mreže, blogove, web sajtove i druge formate apsolutno razumemo poduhvat pred kojim se sada nalazite. Zato ako želite da vam mi radimo digitalni marketing, tu smo za vas.

Mi smo ProDigital Design agencija i usmereni smo na usluge digitalnog marketinga i izrade web sajtova. Ako želite da uvek imate upečatljiv video sadržaj, budete aktivni na društvenim mrežama i izradite web sajt koji će vas prezentovati kontaktirajte nas.

Prednosti rada sa nama:

Izrađujemo strategiju koja unapređuje vašu online prisutnost i privlači veći broj poseta na društvenim mrežuama i/ili sajt.
Kreiramo pozitivno online iskustvo za vaše pacijente, dok istovremeno radimo na izgradnji vaše reputacije.
Naš tim će se potruditi da vaše usluge budu prezentovane na jasan i privlačan način za vaše pratioce i pacijente.
Zajednička saradnja će uticati na povećanje vašeg obima posla i prihoda.
Uz nas, možete se usredsrediti na druge aspekte svog biznisa dok se mi bavimo vašom online promocijom.
Usmereni smo ka tome da dobijate redovne upite i stvorite nove kontakte sa pacijentima za dugoročne saradnje.
Kliknite na dugme, popunite kratak upitnik i vidimo se uskoro na konsultacijama.